Strona 1 z 2

Carrera 132 digit

: 11 sty 2018, 13:36
autor: Robert
Witam. Siedzę i projektuję swój tor wymarzony w http://www.softyroyal.de i na biegu takie pytanko. Doczytałem się żeby projektować zakręty w formie otwierającej i zamykającej i to jest dla mnie zrozumiałe jak najbardziej. Natomiast chciałbym zastosować zakręt (lub zakręty) pochyłe a jeszcze nie miałem w ręku żadnego więc pytanie, czy przy pochyłych również stosować tą regułę ? Czy ktoś ma na przykład zastosowany k4 lub k3 pochyły 180 stopni, jeśli tak, to ilu potrzeba prostych odcinków, żeby wypoziomować tor na wejściu i wyjściu? Z góry dziękuję za info jakieś.

Re: Carrera 132 digit

: 11 sty 2018, 18:04
autor: Robert
Napiszcie coś proszę o tych zakrętach pochyłych, bo stanąłem z projektowaniem w martwym punkcie. Na filmikach najfajniej wygląda jak są z jednakowe elementy w takim zakręcie, ale nie wiem jak z płynnością jazdy wtedy. No i kwestia jeszcze jedna mnie nurtuje... przejście z takiego pochyłego zakrętu bezpośrednio do płaskiego, ale odwróconego w drugą stronę... czy to wykonalne w ogóle jest?

Re: Carrera 132 digit

: 11 sty 2018, 18:52
autor: wilku
Ja odbieram pochyłe zakręty tak. Potrzeba dużej prędkości na ostrym łuku bo nie ma miejsca na łagodniejszy skręt to walimy pochyły i jest z głowy. Ale trzeba jakość potem z tej pochyłości zejść i tu jest problem. Najlepiej to te pochyłe zakręty zostawić dla odwzorowania torów NASCAR a resztę odpuścić.

Re: Carrera 132 digit

: 11 sty 2018, 19:43
autor: Robert
Dzięki za odpowiedź. Pochyłe zakręty na pewno będę chciał wstawić do projektu swojego, ale rozumiem, żeby nie przesadzać za bardzo. Podpatrzyłem gdzieś w międzyczasie, że z pochyłego k1 trzy proste wystarczają , żeby wyrównać poziom, i tego się będę trzymał. A co sądzisz o konstruowaniu pochyłych na zasadzie otwierania i zamykania zakrętu? To chyba zbędna fanaberia ale nie wiem... W naskarze jest prosto, fajnie się jeździ tak w kółko ale te tory nieskomplikowane są i trzeba jakoś wykorzystać powierzchnię dostępną przecież...

Re: Carrera 132 digit

: 11 sty 2018, 20:35
autor: mrobaszki
Hej, niektóre auta nie są dostosowane do pochyleni zakrętu K1. Weź to pod uwagę. Mam taki zakręt ale go nie używam, jak się nie wejdzie w niego z dużą prędkością to auto wypada. Pozostałych nie testowałem.
MRO

Re: Carrera 132 digit

: 11 sty 2018, 21:11
autor: Robert
Spox, kolejne uwarunkowanie, wypadające samochodziki z k1 :( Ale prawdę mówiąc nie planowałem użyć k1 jako pochyłe tylko k4 i k3. A w ogóle to mój tor musi być 4 liniowy :) Spróbuję załączyć jpg z projektem wstępnym. Pochyłe planuję 1,2 i 3 po pitstopie i ostatni przed wjazdem na tą długą prostą przy pit stopie. Oczywiście szkic to jest i nie umieściłem jeszcze żadnych zwrotnic itp.
tor_v01.jpg

Re: Carrera 132 digit

: 11 sty 2018, 21:13
autor: Robert
Na razie tak średnio mi się podoba, myślę żeby wycisnąć dłuższą trasę trochę...

Re: Carrera 132 digit

: 12 sty 2018, 09:19
autor: Petrus
A te pochyłe zakręty to w wersjach K3 i K4 są wogóle. Pytam bo kompletnie nie mam pojęcia, jako że nie jestem zwolenniem pochyłych zakrętów, ale ... człowiek całe życie się uczy :D więc trzymam kciuki za Twój projekt.

Re: Carrera 132 digit

: 12 sty 2018, 13:08
autor: Robert
Są, są oczywiście k3 to http://www.carrera-toys.com/pl/asortyme ... grad-18/#2 k4 to http://www.carrera-toys.com/pl/asortyme ... grad-19/#3 a czemu nie jesteś zwolennikiem? coś z nimi nie tak? wydają się być fajne i szybkie, ale trochę kosztują i wolałbym niepotrzebnie nie kupować jak jest jakiś kruczek :)

Re: Carrera 132 digit

: 12 sty 2018, 16:05
autor: Tofi
Standardowo pochyłe zakręty mają dystans na filarach ustawiany tulejkami, ty będziesz potrzebować prawdopodobnie wsporników ze śrubą (oczywiście jeżeli chcesz iść w oryginalne elementy). Sam też się kiedyś zastanawiałem nad różnymi modyfikacjami zastosowania pochyłych zakrętów ale sobie odpuściłem po tym jak zobaczyłem jak są skonstruowane. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie tor ma być składany i rozkładany przez dzieci a to oznacza jeszcze, że musi być przechowywany co komplikuje sprawę gdyż na grubości pochyły zakręt zajmuje tyle miejsca co kilka elementów płaskich.

Re: Carrera 132 digit

: 12 sty 2018, 16:39
autor: Robert
Dzięki za info. Pozostaje przekonać się namacalnie jak to wygląda. Jakieś wsporniki są dołączane w zestawach, widziałem na fotkach. Spróbuję najpierw k3 i k4 i zobaczymy...

Re: Carrera 132 digit

: 12 sty 2018, 20:39
autor: Robert
A taka wersja? trochę dłuższa niż poprzednia... cztery narożne zakręty mogłyby być pochyłe...nie wiem czy pit stop z kolei nie za krótki... co myślicie...

Re: Carrera 132 digit

: 12 sty 2018, 21:26
autor: mrobaszki
Hej,
Zmiany pasa na łukach są błędnie zaprojektowane (powinna poprzedzać je prosta, tz prosta + łuk to kpl.), chyba że zamiast K1 wstawiłeś błędnie zmianę pasa. Przy tak dużym miejscu na tor pokusiłbym się o pobocza dla jazdy klasą 124. Jeśli zależy Ci na czterech torach to skróć ale zrób pobocza. Gdzieś na YT widziałem tor z dwoma zakrętami 90 st z luków pochyłych, ale tylko na dwa tory (Pin Nuckel). Zjazd na PIT stop można wydłużyć, zastosuj typowy zjazd, jest on długości jednej prostej, a nie jak u Ciebie z dwóch części.
Tyle mojego.
MRO

Re: Carrera 132 digit

: 13 sty 2018, 08:53
autor: Robert
Dzięki MRO. Zmiana pasa na łukach rzeczywiście składa się z prostej i łuku. Po prostu program do projektowania daje inną opcję i tym się zasugerowałem. Zjazd do pit stopu faktycznie może być jednokawałkowy, teraz to obczaiłem dopiero :) A co do 124 to raczej wolę 132 bo mam takie samochodziki już i raczej tak zostanie. Przy czterech pasach w 132 pobocza myślę, że nie będą potrzebne a szkoda mi miejsca. Trochę się zastanawiałem nad zasadnością czterech pasów w ogóle i czy nie przedłużyć toru jakoś absurdalnie na dwóch pasach, ale wydaje mi się,że w skali fajności cztery pasy biją na głowę dwa. Trochę jeszcze będę musiał przemyśleć, bo widzę teraz, że ciężko będzie zjechać do pitstopu z zewnętznego pasa. A co myślicie o czterech pasach w ogóle?

Re: Carrera 132 digit

: 13 sty 2018, 11:57
autor: mrobaszki
Hej, cztery pasy są bardziej widowiskowe, oczywiście że będą jeździły po nich co najmniej 4 auta. Co do 124 i poboczy, zawsze auto można dokupić, jeśli będzie ścigać się ta sama ekipa, to każdy kupuje swój pojazd i różnorodność zawodów jest. Sugerowałbym krótszą trasę ale z zakrętami które dadzą płynny przejazd. Czyli otwierające i zamykające. Dojście do toru też jest ważne aby sprawnie stawiać auta które wypadną.
MRO