Witaj na forum torysamochodowe.pl!

Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.

Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.

Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube
SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.

Carrera 132 digit

Pokaż jak budujesz swój tor, jak tworzysz makietę oraz jakie masz ciekawe pomysły. Podziel się swoim doświadczeniem. Zapytaj jak potrzebujesz porady na przykład w ułożeniu ciekawej trasy toru. Skala 1:32 i 1:24.
Robert
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 39
Rejestracja: 11 sty 2018, 12:25
Lokalizacja: Kraków

Carrera 132 digit

Post autor: Robert »

Witam. Siedzę i projektuję swój tor wymarzony w http://www.softyroyal.de i na biegu takie pytanko. Doczytałem się żeby projektować zakręty w formie otwierającej i zamykającej i to jest dla mnie zrozumiałe jak najbardziej. Natomiast chciałbym zastosować zakręt (lub zakręty) pochyłe a jeszcze nie miałem w ręku żadnego więc pytanie, czy przy pochyłych również stosować tą regułę ? Czy ktoś ma na przykład zastosowany k4 lub k3 pochyły 180 stopni, jeśli tak, to ilu potrzeba prostych odcinków, żeby wypoziomować tor na wejściu i wyjściu? Z góry dziękuję za info jakieś.
Robert
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 39
Rejestracja: 11 sty 2018, 12:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Carrera 132 digit

Post autor: Robert »

Napiszcie coś proszę o tych zakrętach pochyłych, bo stanąłem z projektowaniem w martwym punkcie. Na filmikach najfajniej wygląda jak są z jednakowe elementy w takim zakręcie, ale nie wiem jak z płynnością jazdy wtedy. No i kwestia jeszcze jedna mnie nurtuje... przejście z takiego pochyłego zakrętu bezpośrednio do płaskiego, ale odwróconego w drugą stronę... czy to wykonalne w ogóle jest?
wilku
Ścigant
Ścigant
Posty: 105
Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
Lokalizacja: Konin

Re: Carrera 132 digit

Post autor: wilku »

Ja odbieram pochyłe zakręty tak. Potrzeba dużej prędkości na ostrym łuku bo nie ma miejsca na łagodniejszy skręt to walimy pochyły i jest z głowy. Ale trzeba jakość potem z tej pochyłości zejść i tu jest problem. Najlepiej to te pochyłe zakręty zostawić dla odwzorowania torów NASCAR a resztę odpuścić.
Robert
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 39
Rejestracja: 11 sty 2018, 12:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Carrera 132 digit

Post autor: Robert »

Dzięki za odpowiedź. Pochyłe zakręty na pewno będę chciał wstawić do projektu swojego, ale rozumiem, żeby nie przesadzać za bardzo. Podpatrzyłem gdzieś w międzyczasie, że z pochyłego k1 trzy proste wystarczają , żeby wyrównać poziom, i tego się będę trzymał. A co sądzisz o konstruowaniu pochyłych na zasadzie otwierania i zamykania zakrętu? To chyba zbędna fanaberia ale nie wiem... W naskarze jest prosto, fajnie się jeździ tak w kółko ale te tory nieskomplikowane są i trzeba jakoś wykorzystać powierzchnię dostępną przecież...
mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 395
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Carrera 132 digit

Post autor: mrobaszki »

Hej, niektóre auta nie są dostosowane do pochyleni zakrętu K1. Weź to pod uwagę. Mam taki zakręt ale go nie używam, jak się nie wejdzie w niego z dużą prędkością to auto wypada. Pozostałych nie testowałem.
MRO
Robert
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 39
Rejestracja: 11 sty 2018, 12:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Carrera 132 digit

Post autor: Robert »

Spox, kolejne uwarunkowanie, wypadające samochodziki z k1 :( Ale prawdę mówiąc nie planowałem użyć k1 jako pochyłe tylko k4 i k3. A w ogóle to mój tor musi być 4 liniowy :) Spróbuję załączyć jpg z projektem wstępnym. Pochyłe planuję 1,2 i 3 po pitstopie i ostatni przed wjazdem na tą długą prostą przy pit stopie. Oczywiście szkic to jest i nie umieściłem jeszcze żadnych zwrotnic itp.
tor_v01.jpg
Robert
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 39
Rejestracja: 11 sty 2018, 12:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Carrera 132 digit

Post autor: Robert »

Na razie tak średnio mi się podoba, myślę żeby wycisnąć dłuższą trasę trochę...
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Carrera 132 digit

Post autor: Petrus »

A te pochyłe zakręty to w wersjach K3 i K4 są wogóle. Pytam bo kompletnie nie mam pojęcia, jako że nie jestem zwolenniem pochyłych zakrętów, ale ... człowiek całe życie się uczy :D więc trzymam kciuki za Twój projekt.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Robert
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 39
Rejestracja: 11 sty 2018, 12:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Carrera 132 digit

Post autor: Robert »

Są, są oczywiście k3 to http://www.carrera-toys.com/pl/asortyme ... grad-18/#2 k4 to http://www.carrera-toys.com/pl/asortyme ... grad-19/#3 a czemu nie jesteś zwolennikiem? coś z nimi nie tak? wydają się być fajne i szybkie, ale trochę kosztują i wolałbym niepotrzebnie nie kupować jak jest jakiś kruczek :)
Tofi
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 62
Rejestracja: 08 gru 2017, 00:57
Lokalizacja: Northampton (UK)

Re: Carrera 132 digit

Post autor: Tofi »

Standardowo pochyłe zakręty mają dystans na filarach ustawiany tulejkami, ty będziesz potrzebować prawdopodobnie wsporników ze śrubą (oczywiście jeżeli chcesz iść w oryginalne elementy). Sam też się kiedyś zastanawiałem nad różnymi modyfikacjami zastosowania pochyłych zakrętów ale sobie odpuściłem po tym jak zobaczyłem jak są skonstruowane. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie tor ma być składany i rozkładany przez dzieci a to oznacza jeszcze, że musi być przechowywany co komplikuje sprawę gdyż na grubości pochyły zakręt zajmuje tyle miejsca co kilka elementów płaskich.
Robert
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 39
Rejestracja: 11 sty 2018, 12:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Carrera 132 digit

Post autor: Robert »

Dzięki za info. Pozostaje przekonać się namacalnie jak to wygląda. Jakieś wsporniki są dołączane w zestawach, widziałem na fotkach. Spróbuję najpierw k3 i k4 i zobaczymy...
Robert
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 39
Rejestracja: 11 sty 2018, 12:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Carrera 132 digit

Post autor: Robert »

A taka wersja? trochę dłuższa niż poprzednia... cztery narożne zakręty mogłyby być pochyłe...nie wiem czy pit stop z kolei nie za krótki... co myślicie...
Załączniki
tor_v02.jpg
mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 395
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Carrera 132 digit

Post autor: mrobaszki »

Hej,
Zmiany pasa na łukach są błędnie zaprojektowane (powinna poprzedzać je prosta, tz prosta + łuk to kpl.), chyba że zamiast K1 wstawiłeś błędnie zmianę pasa. Przy tak dużym miejscu na tor pokusiłbym się o pobocza dla jazdy klasą 124. Jeśli zależy Ci na czterech torach to skróć ale zrób pobocza. Gdzieś na YT widziałem tor z dwoma zakrętami 90 st z luków pochyłych, ale tylko na dwa tory (Pin Nuckel). Zjazd na PIT stop można wydłużyć, zastosuj typowy zjazd, jest on długości jednej prostej, a nie jak u Ciebie z dwóch części.
Tyle mojego.
MRO
Robert
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 39
Rejestracja: 11 sty 2018, 12:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Carrera 132 digit

Post autor: Robert »

Dzięki MRO. Zmiana pasa na łukach rzeczywiście składa się z prostej i łuku. Po prostu program do projektowania daje inną opcję i tym się zasugerowałem. Zjazd do pit stopu faktycznie może być jednokawałkowy, teraz to obczaiłem dopiero :) A co do 124 to raczej wolę 132 bo mam takie samochodziki już i raczej tak zostanie. Przy czterech pasach w 132 pobocza myślę, że nie będą potrzebne a szkoda mi miejsca. Trochę się zastanawiałem nad zasadnością czterech pasów w ogóle i czy nie przedłużyć toru jakoś absurdalnie na dwóch pasach, ale wydaje mi się,że w skali fajności cztery pasy biją na głowę dwa. Trochę jeszcze będę musiał przemyśleć, bo widzę teraz, że ciężko będzie zjechać do pitstopu z zewnętznego pasa. A co myślicie o czterech pasach w ogóle?
mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 395
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Carrera 132 digit

Post autor: mrobaszki »

Hej, cztery pasy są bardziej widowiskowe, oczywiście że będą jeździły po nich co najmniej 4 auta. Co do 124 i poboczy, zawsze auto można dokupić, jeśli będzie ścigać się ta sama ekipa, to każdy kupuje swój pojazd i różnorodność zawodów jest. Sugerowałbym krótszą trasę ale z zakrętami które dadzą płynny przejazd. Czyli otwierające i zamykające. Dojście do toru też jest ważne aby sprawnie stawiać auta które wypadną.
MRO
ODPOWIEDZ