Mercedes-Benz SLS AMG − supersamochód marki Mercedes-Benz produkowany od stycznia 2010 roku. Pojazd został zaprezentowany we Frankfurcie w 2009 roku. Auto zostało skonstruowane od podstaw i całkowicie niezależnie przez firmę AMG - tunera Mercedesa. Silnik pojazdu składany jest ręcznie przez jednego pracownika fabryki AMG w Affalterbach.
Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2012 roku zaprezentowano wersję roadster pojazdu. Przy okazji auto otrzymało delikatny lifting. Zmieniono m.in. nazwę wersji coupe na SLS AMG GT, zastosowano ciemniejsze przednie i tylne reflektory, osłonę chłodnicy, lusterka zewnętrzne.
SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Auto nawiązuje swoją stylistyką do – nowatorskiego i oryginalnego w swoich czasach, a obecnie w kręgach miłośników motoryzacji uważanego za "kultowy" – sportowego modelu Mercedesa z lat 50. – 300 SL "Gullwing".
Techniczną ciekawostkę związaną z pojazdem stanowi fakt zastosowania w zawiasach, ważących zaledwie 18 kg, aluminiowych skrzydeł drzwi, niewielkich ładunków pirotechnicznych, pozwalających na "odstrzelenie" ich w razie zatrzymania się samochodu na dachu po wypadku (otwarcie drzwi w takiej pozycji konstrukcyjnie nie byłoby możliwe). To niespotykane w żadnym innym współcześnie produkowanym pojeździe drogowym rozwiązanie umożliwia pasażerom samodzielne opuszczenie pojazdu po wypadku lub wytransportowanie ich z wnętrza przez służby ratownicze.
Po przekroczeniu 120 km/h, podobnie jak w konstrukcjach Porsche, wysuwa się tylny spoiler poprawiający prowadzenie pojazdu przy wyższych prędkościach.
Stylistycznie pojazd nacechowany jest wyrazistością, sportowym stylem i oszczędnością. Posiada długi przód i krótki tył.
SLS napędzany jest 8 cylindrowym silnikiem w układzie DOHC o pojemności 6,208 cm³ i mocy 591 KM (419,8 kW) przy 6800 obr/min. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT. Widlaste serce współpracuje z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową o czterech trybach pracy (w tym jednym "oszczędnym"). W torowym trybie S+ skrzynia zmienia biegi w zawrotnym tempie 100 milisekund. Kierowca ma także do dyspozycji funkcję RACE START, pozwalającą na maksymalne efektywne ruszenie z miejsca. SLS-a wyposażono w tzw. szperę, czyli mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu.
Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Mercedes-Benz SLS AMG Coupe (GT) skala 1:32 na torze TG Dolomity
- kempol
- Fast&Furious
- Posty: 423
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 23:55
- Lokalizacja: Warszawa/Tarnowskie Góry
Mercedes-Benz SLS AMG Coupe (GT) skala 1:32 na torze TG Dolomity
Pozdrawiam
Kempol
-.- --- -.-. .... .- -- / -.-. .. ..-.. / .- -. .. ..-
"Ci którzy chcą szukają sposobu, ci którzy nie chcą szukają powodu"
Kempol
-.- --- -.-. .... .- -- / -.-. .. ..-.. / .- -. .. ..-
"Ci którzy chcą szukają sposobu, ci którzy nie chcą szukają powodu"
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: Mercedes-Benz SLS AMG Coupe (GT) skala 1:32 na torze TG Dolomity
Cywilne samochody jakoś tak nie wyglądają . Bardziej podobają mi się w malowaniu "wojennym" .
Ładne zdjęcia no i opis zachwycający! Fajne i ciekawe informacje. Normalnie się o tym nie wie. Trzymaj tak dalej a już niedługo wiedza motoryzacyjna w narodzie wzrośnie
Ładne zdjęcia no i opis zachwycający! Fajne i ciekawe informacje. Normalnie się o tym nie wie. Trzymaj tak dalej a już niedługo wiedza motoryzacyjna w narodzie wzrośnie
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"