Witaj na forum torysamochodowe.pl!

Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.

Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.

Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube
SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.

Mercedes-Benz SLS AMG Coupe (GT) skala 1:32 na torze TG Dolomity

Tematy związane z samochodami, ich przebudową, naprawą. Tu możesz się podzielić doświadczeniami z przebudową samochodów, tworzeniem nowych oraz ich tuningiem.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kempol
Fast&Furious
Fast&Furious
Posty: 423
Rejestracja: 11 kwie 2015, 23:55
Lokalizacja: Warszawa/Tarnowskie Góry

Mercedes-Benz SLS AMG Coupe (GT) skala 1:32 na torze TG Dolomity

Post autor: kempol »

Mercedes-Benz SLS AMG − supersamochód marki Mercedes-Benz produkowany od stycznia 2010 roku. Pojazd został zaprezentowany we Frankfurcie w 2009 roku. Auto zostało skonstruowane od podstaw i całkowicie niezależnie przez firmę AMG - tunera Mercedesa. Silnik pojazdu składany jest ręcznie przez jednego pracownika fabryki AMG w Affalterbach.

Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2012 roku zaprezentowano wersję roadster pojazdu. Przy okazji auto otrzymało delikatny lifting. Zmieniono m.in. nazwę wersji coupe na SLS AMG GT, zastosowano ciemniejsze przednie i tylne reflektory, osłonę chłodnicy, lusterka zewnętrzne.

SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Auto nawiązuje swoją stylistyką do – nowatorskiego i oryginalnego w swoich czasach, a obecnie w kręgach miłośników motoryzacji uważanego za "kultowy" – sportowego modelu Mercedesa z lat 50. – 300 SL "Gullwing".

Techniczną ciekawostkę związaną z pojazdem stanowi fakt zastosowania w zawiasach, ważących zaledwie 18 kg, aluminiowych skrzydeł drzwi, niewielkich ładunków pirotechnicznych, pozwalających na "odstrzelenie" ich w razie zatrzymania się samochodu na dachu po wypadku (otwarcie drzwi w takiej pozycji konstrukcyjnie nie byłoby możliwe). To niespotykane w żadnym innym współcześnie produkowanym pojeździe drogowym rozwiązanie umożliwia pasażerom samodzielne opuszczenie pojazdu po wypadku lub wytransportowanie ich z wnętrza przez służby ratownicze.

Po przekroczeniu 120 km/h, podobnie jak w konstrukcjach Porsche, wysuwa się tylny spoiler poprawiający prowadzenie pojazdu przy wyższych prędkościach.

Stylistycznie pojazd nacechowany jest wyrazistością, sportowym stylem i oszczędnością. Posiada długi przód i krótki tył.
SLS napędzany jest 8 cylindrowym silnikiem w układzie DOHC o pojemności 6,208 cm³ i mocy 591 KM (419,8 kW) przy 6800 obr/min. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT. Widlaste serce współpracuje z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową o czterech trybach pracy (w tym jednym "oszczędnym"). W torowym trybie S+ skrzynia zmienia biegi w zawrotnym tempie 100 milisekund. Kierowca ma także do dyspozycji funkcję RACE START, pozwalającą na maksymalne efektywne ruszenie z miejsca. SLS-a wyposażono w tzw. szperę, czyli mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Kempol

-.- --- -.-. .... .- -- / -.-. .. ..-.. / .- -. .. ..-

"Ci którzy chcą szukają sposobu, ci którzy nie chcą szukają powodu"
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Mercedes-Benz SLS AMG Coupe (GT) skala 1:32 na torze TG Dolomity

Post autor: Petrus »

Cywilne samochody jakoś tak nie wyglądają :? . Bardziej podobają mi się w malowaniu "wojennym" :) .

Ładne zdjęcia no i opis zachwycający! Fajne i ciekawe informacje. Normalnie się o tym nie wie. Trzymaj tak dalej a już niedługo wiedza motoryzacyjna w narodzie wzrośnie :D :D
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
ODPOWIEDZ