Witaj na forum torysamochodowe.pl!

Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.

Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.

Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube
SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.

Jaki zasilacz niestandardowy wybrać?

Wszystkie tematy związane z prądem, elektroniką, zasilaniem itp.
mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 395
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Jaki zasilacz niestandardowy wybrać?

Post autor: mrobaszki »

Petrus pisze:
mrobaszki pisze:Witam,
czy w Waszej ocenie, poniższy zasilacz ogarnie skalę 124?
http://allegro.pl/zasilacz-laboratoryjn ... 31300.html
Wybrałem taki z blokadą klawiatury, żeby syn przypadkiem lub z ciekawości nie podkręcił napiecia ;)
Nie mam makiety, więc zasilacz będzie stał w okolicy toru.
Sugestie i opinie mile widziane
MRO
Jak już kupować to taki, który będzie miał więcej niż 5A. Jeśli będziesz jeździł 124 w 6 samochodów to mogą brać więcej. Pewnie w niedługim czasie będziesz chciał się pobawić tuningowanymi silnikami i wtedy jeden może brać około 2,5 A. Oczywiście do prądów powyżej 5A trzeba przebudować Control Unit, więc na razie tyle nie podłączaj :o .
Jeśli nie znajdziesz takiego to 5A też będzie ok ale może poszukaj (ja znalazłem :D ).

Nie jestem do końca przekonany czy dobrym rozwiązaniem jest wpisywanie wartości z klawiatury. Chyba łatwiej jest podkręcać gałeczkami.
Powyżej 5A są oczywiście, ale zanim u mnie na torze pojawi się 6 aut 124, to minie dużo czasu, a nie chcę narazie inwestować w zasilacz dla jednego auta, no maź 2-3
Na razie potrzebuję coś co pozwoli odpalić mi moje Ferrari 599.
Klawiatura jest o tyle dobra, że można zablokować wartości i mały smyk nie podkręci nagle zasilacza do wartości spalenia CU lub aut ;)
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Jaki zasilacz niestandardowy wybrać?

Post autor: Petrus »

mrobaszki pisze:Powyżej 5A są oczywiście, ale zanim u mnie na torze pojawi się 6 aut 124, to minie dużo czasu, a nie chcę narazie inwestować w zasilacz dla jednego auta, no maź 2-3
Na razie potrzebuję coś co pozwoli odpalić mi moje Ferrari 599.
Klawiatura jest o tyle dobra, że można zablokować wartości i mały smyk nie podkręci nagle zasilacza do wartości spalenia CU lub aut ;)
No to tak, bo taki maluch to wiele potrafi :lol: . A z samochodami jak już zaczniesz to trudno będzie przerwać :lol: . No i oczywiście jak my przyjedziemy na wyścigi to też będzie potrzeba, ale wtedy to wezmę najwyżej swój zasilacz :) .

Czyli bierz i ciesz się jazdą. Fajnie też będzie poeksperymentować jak dasz 1:32 trochę więcej V. To wtedy petardy są.

No i dawaj tu zdjęcia z instalacji.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
TomeG
Ścigant
Ścigant
Posty: 157
Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10

Re: Jaki zasilacz niestandardowy wybrać?

Post autor: TomeG »

Hej. Na allegro widziałem taki: lutsol kps3010d za 299 zł, czyli nieznacznie drożej, a ma 10 A.
malina
Starter
Starter
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2017, 21:02

Re: Jaki zasilacz niestandardowy wybrać?

Post autor: malina »

Mam Digital 132, 6 autek, 26m tor i mimo sześciu bypassów-kabli prądowych samochodziki zwalniają w odległych miejscach toru.

Zasilacz laboratoryjny rozwiąże problem? Nie chce tracić gwarancji na CU, nie będę przerabiał samochodów. Rozumiem, że taki 0-30V/5A wystarczy?
Ustawiam 14,8V i 5A i tyle? Ten wpadł mi w oko - KORAD KD3005D http://allegro.pl/zasilacz-laboratoryjn ... 97653.html :mrgreen:

Wiele zasilaczy ma możliwość pracy jako źródło prądowe i napięciowe. C.V. - stałe napięcie na wyjściu / C.C. - stały prąd obciążenia. Jak powinien być ustawiony taki zasilacz w przypadku toru carrera? :?:
Awatar użytkownika
Tomisza
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 54
Rejestracja: 22 lut 2017, 22:14

Re: Jaki zasilacz niestandardowy wybrać?

Post autor: Tomisza »

Witam
Jak znasz sie na mierniku to pomirze napiecia na torze i będziesz wiedział gdzie masz spadek napiecia i sprawdź też czy kable pradowe doprowadzaja napięcie.
Pozdrawiam
TM
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Jaki zasilacz niestandardowy wybrać?

Post autor: Petrus »

malina pisze:Mam Digital 132, 6 autek, 26m tor i mimo sześciu bypassów-kabli prądowych samochodziki zwalniają w odległych miejscach toru.

Zasilacz laboratoryjny rozwiąże problem? Nie chce tracić gwarancji na CU, nie będę przerabiał samochodów. Rozumiem, że taki 0-30V/5A wystarczy?
Ustawiam 14,8V i 5A i tyle? Ten wpadł mi w oko - KORAD KD3005D http://allegro.pl/zasilacz-laboratoryjn ... 97653.html :mrgreen:

Wiele zasilaczy ma możliwość pracy jako źródło prądowe i napięciowe. C.V. - stałe napięcie na wyjściu / C.C. - stały prąd obciążenia. Jak powinien być ustawiony taki zasilacz w przypadku toru carrera? :?:
Ten zasilacz powinien być bardzo dobry. Jedyne nad czym bym się zastanawiał to czy w tym przedziale cenowym nie udało by się kupić czegoś z większym natężeniem prądu czyli Amperami (np. do 10).

Zasilacz ustawisz na 14,8 V lub więcej lub mniej w zależności od tego czy np. chcesz jexdzić szybciej czy wolniej. Dzięki temu zasilaczowi będziesz mógł sobie poeksperymentować. Carrera Digital 132 spokojnie może jexdzić do 18V ale jest to wtedy trochę za szybkie :D .
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
ODPOWIEDZ