Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
SCX / SCALEXTRIC
- DeathThorn
- Fast&Furious
- Posty: 506
- Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
- Lokalizacja: Osieki Lęborskie
- Kontakt:
Re: SCX / SCALEXTRIC
dla porównania zdjęcie przedstawiające prostą: SCX Analog => Scalextric Sport => Carrera 124
i porównanie szerokości systemów slot-cars dla aut w skali 1:32
kilka lat temu firma Scalextric zmieniła sposób łączenia swoich torów zastępując system CLASIC systemem SPORT, poza zmianą sposobu łączenia lekko zmieniła się także powierzchnia jest troszeczkę gładsza od poprzednika oraz pogłębiono rowek prowadzący ( należy pamiętać, że w porównaniu do systemu Carrera rowek jest węższy, także flagę w autach Carrera należy uszczuplić lub najlepiej wymienić na flagę Scalextric )
i na koniec pobocze w systemie Scalextric. Sklada sie ono z 3 elementów ( podstawy, nakładanego paska z wymalowaną linią końca jezdni, oraz barierki )
i porównanie szerokości systemów slot-cars dla aut w skali 1:32
kilka lat temu firma Scalextric zmieniła sposób łączenia swoich torów zastępując system CLASIC systemem SPORT, poza zmianą sposobu łączenia lekko zmieniła się także powierzchnia jest troszeczkę gładsza od poprzednika oraz pogłębiono rowek prowadzący ( należy pamiętać, że w porównaniu do systemu Carrera rowek jest węższy, także flagę w autach Carrera należy uszczuplić lub najlepiej wymienić na flagę Scalextric )
i na koniec pobocze w systemie Scalextric. Sklada sie ono z 3 elementów ( podstawy, nakładanego paska z wymalowaną linią końca jezdni, oraz barierki )
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: SCX / SCALEXTRIC
DeathThorn, bardzo dobre porównanie i ciekawe zestawienie torów wyścigowych.
Dzięki .
Dzięki .
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
- kempol
- Fast&Furious
- Posty: 423
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 23:55
- Lokalizacja: Warszawa/Tarnowskie Góry
Re: SCX / SCALEXTRIC
Szybkie pytanko, a jeździłeś już?
Pozdrawiam
Kempol
-.- --- -.-. .... .- -- / -.-. .. ..-.. / .- -. .. ..-
"Ci którzy chcą szukają sposobu, ci którzy nie chcą szukają powodu"
Kempol
-.- --- -.-. .... .- -- / -.-. .. ..-.. / .- -. .. ..-
"Ci którzy chcą szukają sposobu, ci którzy nie chcą szukają powodu"
- DeathThorn
- Fast&Furious
- Posty: 506
- Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
- Lokalizacja: Osieki Lęborskie
- Kontakt:
Re: SCX / SCALEXTRIC
nie na tej trasie , bo muszę od restaurować tory najpierw ale w ogóle tak, na małych pętelkach jak testowałem światełka w analogach
jeździło się super
jeździło się super
- DeathThorn
- Fast&Furious
- Posty: 506
- Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
- Lokalizacja: Osieki Lęborskie
- Kontakt:
Re: SCX / SCALEXTRIC
ok
pierwsze proby juz za mna i oto co mnie czeka
1. stare tory są tak zardzewiałe, że ledwo przewodzą prąd, tak więc 1 krok to doczyszczenie sekcji z lat 80-tych i upłynnienie przepływu prądu
2. rowki w torach CLASIC są płytsze przez co flaga prowadząca z " teraźniejszych aut jest za wysoka i haczy o łączniki ( i auto staje ) => przygotuję zestawy castomowych flag wymiennych , specjalnie do tego toru
mam więc co robić
c.d.n
pierwsze proby juz za mna i oto co mnie czeka
1. stare tory są tak zardzewiałe, że ledwo przewodzą prąd, tak więc 1 krok to doczyszczenie sekcji z lat 80-tych i upłynnienie przepływu prądu
2. rowki w torach CLASIC są płytsze przez co flaga prowadząca z " teraźniejszych aut jest za wysoka i haczy o łączniki ( i auto staje ) => przygotuję zestawy castomowych flag wymiennych , specjalnie do tego toru
mam więc co robić
c.d.n
-
- Starter
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lut 2017, 10:03
Re: SCX / SCALEXTRIC
Witam
Jestem nowy na forum i to mój pierwszy post.
Mam pytanie gdzie kupiłeś te przejściówki ze scalextric classic na scalextric sport, gdyż jest m posiadaczem torów w wersji classic i tez chciałby coś pokombinować z torami ze sport. Tylko mam pytanie czy sa one kompatybilne i autka bez przeróbek będa jeździć bez problemów ?? widziałem Twój tor robiłeś możne jakieś jazdy próbne? jak sprawują sie autka classic na torze sport ?
Z góry dzięki za odpowiedź
Jestem nowy na forum i to mój pierwszy post.
Mam pytanie gdzie kupiłeś te przejściówki ze scalextric classic na scalextric sport, gdyż jest m posiadaczem torów w wersji classic i tez chciałby coś pokombinować z torami ze sport. Tylko mam pytanie czy sa one kompatybilne i autka bez przeróbek będa jeździć bez problemów ?? widziałem Twój tor robiłeś możne jakieś jazdy próbne? jak sprawują sie autka classic na torze sport ?
Z góry dzięki za odpowiedź
- DeathThorn
- Fast&Furious
- Posty: 506
- Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
- Lokalizacja: Osieki Lęborskie
- Kontakt:
Re: SCX / SCALEXTRIC
przejsciowke kupilem na allegro , kolejne zamowilem u dystrybutora w polsce , czekam na info odnosnie terminu
podstawowa roznica miedzy torami classic a sport oczywiscie poza zlączem to głębokość rowka i tu sa dwie metody zalatwienia tematu
albo na szybko szlifujesz prowadnice o 2mm ja tak sobie zrobilem dla jednego auta do testowania ukladu torowiska. albo jak ja docelowo
po zmontowaniu toru na podłożu ( i tak buduję na stale makietkę ) pogłębiasz rowek w torach clasic. To rozwiązanie jest o tyle lepsze ze w tedy każde auto będzie Ci śmigać , także auta carrera nawet cyfrowe po przelączeniu na analog. Carrery tylko musza mieć prowadnicę zwężoną i skróconą ponieważ rowki w torach Carrera są szersze a łuki łagodniejsze i oryginalne prowadnice się blokują na zakętach
podstawowa roznica miedzy torami classic a sport oczywiscie poza zlączem to głębokość rowka i tu sa dwie metody zalatwienia tematu
albo na szybko szlifujesz prowadnice o 2mm ja tak sobie zrobilem dla jednego auta do testowania ukladu torowiska. albo jak ja docelowo
po zmontowaniu toru na podłożu ( i tak buduję na stale makietkę ) pogłębiasz rowek w torach clasic. To rozwiązanie jest o tyle lepsze ze w tedy każde auto będzie Ci śmigać , także auta carrera nawet cyfrowe po przelączeniu na analog. Carrery tylko musza mieć prowadnicę zwężoną i skróconą ponieważ rowki w torach Carrera są szersze a łuki łagodniejsze i oryginalne prowadnice się blokują na zakętach
-
- Starter
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lut 2017, 10:03
Re: SCX / SCALEXTRIC
A jak cenowo wychodzi przejściówka u dystrybutora ?? I w jaki sposób pogłębisz torowisko w classicu?
- DeathThorn
- Fast&Furious
- Posty: 506
- Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
- Lokalizacja: Osieki Lęborskie
- Kontakt:
Re: SCX / SCALEXTRIC
co do ceny dam znać jak dostanę odpowiedz
pogłębienie to wycięcie złączek które są na dole rowka, zrobię 1 tor i wstawię tu zdjęcia
pogłębienie to wycięcie złączek które są na dole rowka, zrobię 1 tor i wstawię tu zdjęcia
-
- Starter
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lut 2017, 10:03
Re: SCX / SCALEXTRIC
I mam jeszcze pytanie - czym czyścisz brudne bądź troszkę podrdzewiałe tory? czy są jakieś specjalne preparaty?? I mam pytanie czy smarujesz czymś zębatki w samochodzie bo czytałem na angielskich stronach że jest jakiś lubryfikant do tych celów ale odpowiednika jakoś nie mogę znaleźć w Polsce. Flagi prowadzące można nabyć gdzieś w Polsce (chodzi mi o samochody scalextric)??
- DeathThorn
- Fast&Furious
- Posty: 506
- Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
- Lokalizacja: Osieki Lęborskie
- Kontakt:
Re: SCX / SCALEXTRIC
z rdzy wyciągam , odkamieniaczem i następnie drobny papierek ścierny i na końcu pasta polerska, Pamiętaj tylko żeby roztwór do kąpieli odkamieniacza nie był za mocny bo plastiki zeżre Trzeba tez po tej czynności umyć wszystko woda z płynem do naczyń i dobrze wysuszyć najlepiej położyć na grzejnik.
Do smarowania zębatek jak i opon są różne specyfiki. Ja osobiście używam olejów do broni ponieważ mam broń i taki olej na miejscu i jest bardzo dobry
Olej konserwująco czyszczący Ballistol Spray 50 ml
W Polsce niestety wszystkie elementy do Scalextric tylko na zamówienie lub allegro
Do smarowania zębatek jak i opon są różne specyfiki. Ja osobiście używam olejów do broni ponieważ mam broń i taki olej na miejscu i jest bardzo dobry
Olej konserwująco czyszczący Ballistol Spray 50 ml
W Polsce niestety wszystkie elementy do Scalextric tylko na zamówienie lub allegro
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: SCX / SCALEXTRIC
Witaj djzurek!djzurek pisze:Witam
Jestem nowy na forum i to mój pierwszy post.
Mam pytanie gdzie kupiłeś te przejściówki ze scalextric classic na scalextric sport, gdyż jest m posiadaczem torów w wersji classic i tez chciałby coś pokombinować z torami ze sport. Tylko mam pytanie czy sa one kompatybilne i autka bez przeróbek będa jeździć bez problemów ?? widziałem Twój tor robiłeś możne jakieś jazdy próbne? jak sprawują sie autka classic na torze sport ?
Z góry dzięki za odpowiedź
Miło nam że dołączyłeś do forum. Pewnie wyrośniesz na znawcę scaletrixa . Bardzo ciekawe i dobre pytania i DeathThorn pewnie najlepiej się znający w temacie .
Fajnie by było jakbyś się przedstawił w sekcji "Przedstaw się - poznaj innych"
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
-
- Starter
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lut 2017, 10:03
Re: SCX / SCALEXTRIC
Mam następujący problem, w liczniku elektronicznym Scalextric 500008215 przy wciskaniu klawiszy licznik ten powinien wydawać dźwięki jak również powinien wydawać dźwięki przy liczeniu okrążeń mój niestety milczy i w związku z tym mam pytanie czy spotkał się ktoś z taką usterką ?
- DeathThorn
- Fast&Furious
- Posty: 506
- Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
- Lokalizacja: Osieki Lęborskie
- Kontakt:
Re: SCX / SCALEXTRIC
1 pytanie?
rozkręcałeś i sprawdzałeś kabelki do głośniczka i sam głośniczek?
może trywialne ale od tego się zaczyna:)
rozkręcałeś i sprawdzałeś kabelki do głośniczka i sam głośniczek?
może trywialne ale od tego się zaczyna:)
-
- Starter
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lut 2017, 10:03
Re: SCX / SCALEXTRIC
Rozkręciłem i kabelki o.k. Poszukam jakiegoś elektronika to może posprawdza i coś więcej powie bo ja raczej mam blade o tym pojęcie. A mam pytanie do DeathThorn gdzie kupujesz prowadnice do samochodów Scalextric są dostępne gdzieś w PL ?