Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Witam
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Witam
7x7 to juz jest pole do popisu. Ja mam max długość ok. 5,8m ale pobocze juz na balkonie prawie leży.
Zaplanuj trase może najpierw. Potem objedz ja autem 1:32.
Jeżeli bedzie ci sie podobała jazda to kupisz auto i po sprawie. Pobocza do 1:32 i tak musisz mieć. Do 1:24 musisz dokupić pobocza wewnętezne przynajmniej na zakrętach 1 i 2. Na 3 i 4 nie.
Jeżeli widziałes moj tor to to jest już jego maksymalna długość przez pokój (nie samej trasy).
Samochody 1:32 fajnie na nim jeżdzą. 1:24 mam wrażenie że ledwo ruszy a juz sie tor kończy. Proporcje są mocno zaburzone. Dlatego ja wybrałem 1:32.
Zaplanuj trase może najpierw. Potem objedz ja autem 1:32.
Jeżeli bedzie ci sie podobała jazda to kupisz auto i po sprawie. Pobocza do 1:32 i tak musisz mieć. Do 1:24 musisz dokupić pobocza wewnętezne przynajmniej na zakrętach 1 i 2. Na 3 i 4 nie.
Jeżeli widziałes moj tor to to jest już jego maksymalna długość przez pokój (nie samej trasy).
Samochody 1:32 fajnie na nim jeżdzą. 1:24 mam wrażenie że ledwo ruszy a juz sie tor kończy. Proporcje są mocno zaburzone. Dlatego ja wybrałem 1:32.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Witam
Tory są dokładnie takie same. I do 24 i 32. O poboczach też pisałem.
-
- Ścigant
- Posty: 157
- Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10
Re: Witam
Dwuznaczność słowa tor: Ty mówisz o elementach toru ja o gotowym torze. Te pierwszą są takie same, a te drugie raczej nie: po dodaniu poboczy i unikaniu zakrętów "1" które dla 124 są bardzo ciasne i mało grywalne rozsądny tor robi się "ogromny" względem 132 przy podobnej liczbie elementów (długości). Ponieważ w zestawach są tylko zakręty "1" jego zakup wymusza zakup łagodniejszych zakrętów i poboczy do nich. Dodatkowo niewielka podaż używek oznacza duże koszty (jeden zakręt 180st "2" plus pobocza to przeszło 300zł). 124 są super, ale mają swoje wady: koszty, dostępność, potrzebna przestrzeń, kłopotliwe składanie i rozkładanie, max 4 auta na torze zamiast 6. Moim zdaniem dla świadomego użytkownika. To moja opinia do której nikogo nie przekonuję tylko się nią dzielę. Piszę w oparciu o własne doświadczenia - mam masę i 132 i 124.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Witam
dla mnie rozmiar toru 1/24 i 1/32 jest taki sam gdyż jeżdze bez magnesów i samochody driftują. Nawet 1/32 wymaga zewnętrznego poszerzenia, dlatego rozmiary są takie same dla mnie.
Ale oczywiście źle się zrozumieliśmy. Cała reszta co piszesz to sama prawda. zakręt 1 dla 1/24 to tylko jako atrakcja lub ostra nawrotka może być na torze. uwazam że 1/32 jest bardzo uniwersalne. pozatym łatwo potem przejśc na 1/24. relatywnie łatwo.
Ale oczywiście źle się zrozumieliśmy. Cała reszta co piszesz to sama prawda. zakręt 1 dla 1/24 to tylko jako atrakcja lub ostra nawrotka może być na torze. uwazam że 1/32 jest bardzo uniwersalne. pozatym łatwo potem przejśc na 1/24. relatywnie łatwo.
-
- Starter
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 lis 2021, 07:51
Re: Witam
Dzięki bardzo za pomocne informacje.
Udało mi się kupić zestaw Carrera Digital 132 Asphalt Masters (30017).
Mam przy okazji jeszcze pytanie bo do tego dokupiłem okazyjnie zestaw DTM Furore.
Nie wiem czy tak powinno być ale widzę że podczas jazdy kręcą się tylko tylne koła i nie wiem czy to kwestia szczotek?
Przód samochodu jest jak by trochę za wysoko, jak przycisnę samochód do toru to się kręcą wszystkie koła
Udało mi się kupić zestaw Carrera Digital 132 Asphalt Masters (30017).
Mam przy okazji jeszcze pytanie bo do tego dokupiłem okazyjnie zestaw DTM Furore.
Nie wiem czy tak powinno być ale widzę że podczas jazdy kręcą się tylko tylne koła i nie wiem czy to kwestia szczotek?
Przód samochodu jest jak by trochę za wysoko, jak przycisnę samochód do toru to się kręcą wszystkie koła
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Witam
Tak to wina szczotek. Pożądane ich ułożenie i będzie git.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Witam
Bardzo podoba mi się audi bwt z tego zestawu. Możesz walnąć że trzy fajne foty i wrzucić tutaj?
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Witam
Oooło! Ja w swoim zestawie prosta startowa mam i poprzedzającą z narysowanymi 3 liniami startu. Dziwię się że w twoim zestawie nie ma. Ale prosta to sprawa. Kupujesz farbKie modelarska i taśmę i malujesz. Nic prostszego
-
- Starter
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 lis 2021, 07:51
Re: Witam
W końcu otrzymałem zamówione zestawy i w końcu zaczęła się jazda .
Dzięki za pomoc odnosnie szczotek.
Podzielę się swoimi spostrzeżeniami.
Kupiłem dwa zestawy:
1) Carrera 132 Dtm Furore
2) Carrera 132 Asphalt Masters - dzięki za pomoc w wyborze, zestaw jest piękny. W wolnej chwili cyknę kilka fot.
Samochody z Dtm po pierwsze są wolniejesze i o dziwo o wiele mniej się trzymają toru niż samochody z zestawu asphalt masters. To porsche I audi są jak przyklejone do toru i ciężko żeby doprowadzić do wypadnięcia z toru w przeciwieństwie do z samochodów z dtm. Z czego to może wynikać, z klasy samochodów? Dtm vs GT?
Mam jeszcze jedno pytanie u znajomego w samochodzie z serii Dtm bardzo hałasują przednie opony a raczej zawieszenie czy znacie sposób naprawy albo jeszcze lepiej kogoś kto się bawi w takie rzeczy/naprawy?
Chciałbym dokupić jeszcze dwa samochody co polecacie z doswiadczenia:).
Nie mogę znaleźć nigdzie info czy będą w nowym roku jakieś nowe zestawy albo samochody
Dzięki za pomoc odnosnie szczotek.
Podzielę się swoimi spostrzeżeniami.
Kupiłem dwa zestawy:
1) Carrera 132 Dtm Furore
2) Carrera 132 Asphalt Masters - dzięki za pomoc w wyborze, zestaw jest piękny. W wolnej chwili cyknę kilka fot.
Samochody z Dtm po pierwsze są wolniejesze i o dziwo o wiele mniej się trzymają toru niż samochody z zestawu asphalt masters. To porsche I audi są jak przyklejone do toru i ciężko żeby doprowadzić do wypadnięcia z toru w przeciwieństwie do z samochodów z dtm. Z czego to może wynikać, z klasy samochodów? Dtm vs GT?
Mam jeszcze jedno pytanie u znajomego w samochodzie z serii Dtm bardzo hałasują przednie opony a raczej zawieszenie czy znacie sposób naprawy albo jeszcze lepiej kogoś kto się bawi w takie rzeczy/naprawy?
Chciałbym dokupić jeszcze dwa samochody co polecacie z doswiadczenia:).
Nie mogę znaleźć nigdzie info czy będą w nowym roku jakieś nowe zestawy albo samochody
-
- Starter
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 sty 2022, 21:32
- Lokalizacja: Katowice
Re: Witam
Ja na YT znalazłem film z przeciekami co ma być w tym roku:
https://www.youtube.com/watch?v=06ObH0v5xuQ
Nie wiem na ile to się sprawdzi
https://www.youtube.com/watch?v=06ObH0v5xuQ
Nie wiem na ile to się sprawdzi
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Witam
kwestie różnych osiągów aut opisywałem juz wiele razy wiec musisz jeno pośledzić forum.
Słabsza przyczepnośc aut wynika raczej tylko i wyłącznie z dwóch rzeczy:
1. Różna kondycja opon. DTM czy Gt nie powinno być różnicy
2. Ponieważ to są zabawki tylko i ich jakość wykonania jest ograniczona, odległość tylnego magnesu od metalowych szyn może być minimalnie różna. Wiąże się to oczywiście z różną siłą docisku auta do toru. Stąd pewnie ta różnica. Znika ona na szczęście jak się jeździ bez magnesów co wszystkim polecam.
Słabsza przyczepnośc aut wynika raczej tylko i wyłącznie z dwóch rzeczy:
1. Różna kondycja opon. DTM czy Gt nie powinno być różnicy
2. Ponieważ to są zabawki tylko i ich jakość wykonania jest ograniczona, odległość tylnego magnesu od metalowych szyn może być minimalnie różna. Wiąże się to oczywiście z różną siłą docisku auta do toru. Stąd pewnie ta różnica. Znika ona na szczęście jak się jeździ bez magnesów co wszystkim polecam.