Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Dzięki temu będziesz informowany na bieżąco o nowych filmach. Znajdziesz tam informację dotyczącą torów wyścigowych, instrukcji, prezentacji i ciekawostek.
Oczywiście im więcej subskrypcji to więcej motywacji do tworzenia nowych filmów :-).
Dziękuję!

Spadek mocy: osobne zasilacze na każdą ścieżkę

Wszystkie tematy związane z prądem, elektroniką, zasilaniem itp.
falken
Starter
Starter
Posty: 2
Rejestracja: 16 sty 2019, 10:51

Spadek mocy: osobne zasilacze na każdą ścieżkę

Post #1 autor: falken » 16 sty 2019, 12:07

Cześć! Prześledziłem kilka tematów z bajpasami (w związku ze spadkiem mocy na najdalszych odcinkach trasy) i nadchodzę z pytaniem - a nawet kilkoma.
Najpierw wstęp opisowy: łączę w całość 3 używane zestawy carrera go! w różnym wieku i stanie zniszczenia (2 x speed pilots 6,7m m i 1 x dmt touring contest 8,9 m - zgodnie z info na pudełkach) - jak skończę, wrzucę w galerię. Rozwijałem je sukcesywnie dokładając nowe elementy, żeby wykorzystać jak najwięcej i przy ostatnim poszerzeniu o finalne 2 pętle i kilka zakrętów, końcowa część toru (w zasadzie 1/4 ta) jest martwa. Jakieś 10 elementów mniej i wszystko działało z małym spadkiem prędkości na końcówce.
Wobec tego pytania (może i infantylne, ale elektro to nie moja mocna strona):
1. Jak sprawdzić, czy to jest jakiś brak przepływu (bo gdzieś nie styka na łączeniach, brudny tor, itp.), czy spadek mocy spowodowany zbyt długim torem? Jeśli miernikiem można to ogarnąć, to proszę o info, jak to sprawdzić (co powinien pokazywać w której opcji).
Jeśli jednak to spadek mocy, to pytanie następujące:
2.widziałem opcję bajpasów - jak rozumiem polega to na podciągnięciu z pierwszego elementu zasilającego dodatkowych kabli do dalszych części torów viewtopic.php?t=72 (można dolutować wewnątrz jak widzę po rozkręceniu, albo na styk wepchać kabelki od spodu byle się jakoś stykało z szynami, z zachowaniem biegunów) - zgadza się?
3. I finalne pytanie - tu dochodzimy do sedna :) czy zamiast kombinowania z kablami, nie można podłączyć drugiego elementu zasilającego z podłączeniem do sieci? Ale z założeniem, że jeden zasilacz będzie obsługiwał lewy tor, a drugi prawy? Czy przy tym rozwiązaniu trzeba by rozebrać element startowy i odpiąć zasilanie dla drugiego toru(prawego dla lewego i odwrotnie), żeby każdy zasilacz doprowadzał prąd tylko na jedną ścieżkę? - jeśli nie, to mnie poprawcie, bo może wystarczy podłączyć dwa zasilacze i do jednego podpiąć pilota dla lewego toru, a do drugiego dla prawego toru i będzie śmigać...? Czy to zadziała? Czy jednak nie będzie miało to znaczenia i długość toru będzie nadal czynnikiem powodującym spadek mocy? Tu się niestety kłania mój brak wiedzy elektrotechnicznej... https://www.youtube.com/watch?v=vocDdYjIVTw tu gostek ma podłączone dwa zasilacze, ale widzę też dodatkowe przewody - czyżby zastosował motyw z osobnymi zasilaczami na każdą ścieżkę i do tego jeszcze bajpasy?
Wiem, dużo czytania. Ale będę wdzięczny, jak ktoś z elementarną wiedzą o natężeniach, napięciach i opornościach rozjaśni temat (albo praktyk bez wiedzy, ale z doświadczeniem :) Pozdrawiam.

al3x
Starter
Starter
Posty: 20
Rejestracja: 01 sty 2019, 15:13

Re: Spadek mocy: osobne zasilacze na każdą ścieżkę

Post #2 autor: al3x » 16 sty 2019, 15:24

1. Jeśli masz multimetr to ustaw go na pozycje pomiaru napięcia (DCV, V), włóż piny odpowiednio i przyłóż do obu żył trasy. Ważne żebyś nie dotknął w taki sposób, żeby zamknąc obieg (żeby obie się nie zetknęły) bo będzie zwarcie. Potem przyłóż piny do "martwej" części toru i sprawdź czy w ogole jest tam napiecie. Potem to samo ale z jadącym samochodem (np od spodu).

2. Tak, dokładnie na tym to polega, skracasz drogę do zasilenia tego konkretnego miejsca na torze.

3. Sądzę, że jeśli jest opcja podpięcia 2 zasilaczy to PowerBase sam dostosuje sobie rozparcelowanie ich mocy.

TomeG
Ścigant
Ścigant
Posty: 101
Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10

Re: Spadek mocy: osobne zasilacze na każdą ścieżkę

Post #3 autor: TomeG » 17 sty 2019, 15:20

Przy długim torze musisz robić bypassy. Z prądem trochę jak ze sznurkiem: jeśli chcesz powiesić na nim ciężar, a gdzieś jest przetarty nic nie da jego mocniejsze przywiązywanie - i tak pęknie na przetarciu...


Wróć do „Elektronika do torów Carrera Go i Digital 143”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość