Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Zaczynam budowę World Final 2015
-
- Użytkownik szos
- Posty: 38
- Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Trasa średnia półka (jak na zdjęciu jest trochę zakrętów i trochę prostych) jest wiadukt, tylko 1:32 z barierkami bez poboczy.
Trasa najlepiej żeby miała 19-25 m. Pitstop, bardzo podoba mi się ten pitstop z rozjazdem.
Robię coś w tym programie ale nie mam wiedzy na temat trudności zakrętów, domyślam się że im większy kąt tym trudniejszy
Trasa najlepiej żeby miała 19-25 m. Pitstop, bardzo podoba mi się ten pitstop z rozjazdem.
Robię coś w tym programie ale nie mam wiedzy na temat trudności zakrętów, domyślam się że im większy kąt tym trudniejszy
-
- Użytkownik szos
- Posty: 38
- Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Prośba o opinie i sugestie.
Trzeba kończyć projekt i brać się za wykonanie
Trzeba kończyć projekt i brać się za wykonanie
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 395
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Wg mnie:2byszek pisze:Prośba o opinie i sugestie.
Trzeba kończyć projekt i brać się za wykonanie
dużo łuków 1/30 - kosztowne
4 szt łuku 2/30 - dwa zostają niewykorzystane z kpl. (w kpl przy zakupie jest 6 sztuk)
1 szt łuku 3/30 - pięć zostaje niewykorzystanych z kpl.(w kpl przy zakupie jest 6 sztuk)
Pojedyncze sztuki raczej się nie pojawiają u nas na allegro (przez dwa lata kupiłem jedyne 5 sztuk 2/30 które się ukazały)
Moim zdaniem, zaznaczam moim, nie będzie płynności przejazdu, auta będą często wypadać, osoby korzystające z toru sporadycznie, czyli goście
nie pośmigają. Pewnie trzeba będzie ograniczyć gaz na CU żeby mało wprawieni gracze mogli się pobawić. A częste wkładanie aut
po jakimś czasie nudzi. To moja, może nieobiektywna opinia o którą prosiłeś.
Pozdr.
MRO
-
- Użytkownik szos
- Posty: 38
- Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Czy w tym przypadku tor zrobił się łatwiejszy - dla gości również ?
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Zbyszek,
widzę, że "gorączka" torów powoli ciebie ogarnia . Bardzo dobrze!
Zaplanowałeś fajny Pit Stop, długa prostą startową i fajny przejazd.
Najlepiej jak trochę popróbujesz i pobudujesz (nie zawsze wszystko można przeliczyć na opłacalność części ). Tylko jeszcze nie buduj finalnej makiety! Na razie poeksperymentuj w trasach (bo na pewno się ona zmieni )
W miarę doświadczenia wprowadzaj udoskonalenia. Na pewno będą ci potrzebne wszystkie zakręty oprócz K1 bo są w zestawie.
Ważne aby przemyśleć rady kolegów z forum i jeszcze popróbować.
Myślę, że dobrze jakbyś przemyślał poniższe zasady:
1. Wszelkiego zwrotnice, zjazdy (pitstop) NIGDY nie mogą być zaraz za zakrętem. Powinny być poprzedzone co najmniej jedną prostą.
2. Stosuj zakręty otwierające się i zamykające. Co to oznacza?
Zakręt otwierający to taki który składa się z np. K1,K2,K2,K3,K3
Zakręt zamykający to taki który składa się np. z K3, K3, K2,K1
Generalnie cały zakręt jest wtedy płynny gdy składa się z krzywych o różnym promieniu, zacieśniających lub rozwierających. Zobacz sobie na moim planie toru. Tam każdy zakręt tak jest zaplanowany.
3. Proste. Staraj się unikać równoległych prostych. To wprowadza monotonię.
4. Jak chcesz zrobić fajną makietę, zawsze planuj z poboczami. Dzisiaj się wydaje że nie są potrzebne i wszystko w razie czego się zmieści, ale... nie zmieści się .
5. K1 nie są takie straszne tylko powinny być dobrze zaplanowane. Np. na szczycie zakrętu. Zakręt zamykający do szczytu zakrętu z 2x K1 i później otwierający do kolejnej prostej.
6. Fajnie jest zaplanować na K3 szykanę, czyli takie wydłużone leżące S (jest też na moim torze). Jest to dość trudny element jazdy.
7. Planuj, buduj, jeździj, zmieniaj i baw się!
Popatrz sobie na inne tory. Jakbyś był w Wawie to zapraszam do siebie.
W załączeniu zamieszczam plan toru, który mi się podoba. Szczególnie cześć lewa gdzie mamy długi zakręt zamykający do szczytu zakrętu i później zakręt otwierający do bardzo wydłużonego S, później otwierający lekko i część trudna technicznie mocnych zakrętów ale płynnych do długiej prostej.
Co ty na to?
widzę, że "gorączka" torów powoli ciebie ogarnia . Bardzo dobrze!
Zaplanowałeś fajny Pit Stop, długa prostą startową i fajny przejazd.
Najlepiej jak trochę popróbujesz i pobudujesz (nie zawsze wszystko można przeliczyć na opłacalność części ). Tylko jeszcze nie buduj finalnej makiety! Na razie poeksperymentuj w trasach (bo na pewno się ona zmieni )
W miarę doświadczenia wprowadzaj udoskonalenia. Na pewno będą ci potrzebne wszystkie zakręty oprócz K1 bo są w zestawie.
Ważne aby przemyśleć rady kolegów z forum i jeszcze popróbować.
Myślę, że dobrze jakbyś przemyślał poniższe zasady:
1. Wszelkiego zwrotnice, zjazdy (pitstop) NIGDY nie mogą być zaraz za zakrętem. Powinny być poprzedzone co najmniej jedną prostą.
2. Stosuj zakręty otwierające się i zamykające. Co to oznacza?
Zakręt otwierający to taki który składa się z np. K1,K2,K2,K3,K3
Zakręt zamykający to taki który składa się np. z K3, K3, K2,K1
Generalnie cały zakręt jest wtedy płynny gdy składa się z krzywych o różnym promieniu, zacieśniających lub rozwierających. Zobacz sobie na moim planie toru. Tam każdy zakręt tak jest zaplanowany.
3. Proste. Staraj się unikać równoległych prostych. To wprowadza monotonię.
4. Jak chcesz zrobić fajną makietę, zawsze planuj z poboczami. Dzisiaj się wydaje że nie są potrzebne i wszystko w razie czego się zmieści, ale... nie zmieści się .
5. K1 nie są takie straszne tylko powinny być dobrze zaplanowane. Np. na szczycie zakrętu. Zakręt zamykający do szczytu zakrętu z 2x K1 i później otwierający do kolejnej prostej.
6. Fajnie jest zaplanować na K3 szykanę, czyli takie wydłużone leżące S (jest też na moim torze). Jest to dość trudny element jazdy.
7. Planuj, buduj, jeździj, zmieniaj i baw się!
Popatrz sobie na inne tory. Jakbyś był w Wawie to zapraszam do siebie.
W załączeniu zamieszczam plan toru, który mi się podoba. Szczególnie cześć lewa gdzie mamy długi zakręt zamykający do szczytu zakrętu i później zakręt otwierający do bardzo wydłużonego S, później otwierający lekko i część trudna technicznie mocnych zakrętów ale płynnych do długiej prostej.
Co ty na to?
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Jeszcze jeden plan też z trochę luźniejszym "ślimakiem" po lewej stronie.
I trasa nr.3 trochę bardziej pokręcona.
I trasa nr.3 trochę bardziej pokręcona.
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 395
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Ta trasa z luźniejszym ślimakiem mi się podoba
-
- Użytkownik szos
- Posty: 38
- Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Trasa z luźniejszym ślimakiem jest super.
Trzeba chyba pomału iść w stronę gotowego planu z netu i ewentualnie trochę jego przerobić pod siebie.
W ramach nauki programu do planowania tras przerysuje tego luźnego ślimaka
Uff ale wiedzy idzie zanim kupi się pierwszy element
Trzeba chyba pomału iść w stronę gotowego planu z netu i ewentualnie trochę jego przerobić pod siebie.
W ramach nauki programu do planowania tras przerysuje tego luźnego ślimaka
Uff ale wiedzy idzie zanim kupi się pierwszy element
-
- Użytkownik szos
- Posty: 38
- Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Ok, decyzja zapadła pracujmy już na moim rysunku (kopi, dzisiaj to się mówi replice ).
Czy moja replika jest ok, czy muszę coś zmienić, głównie chodzi mi o to czy dobrze odczytałem zakręty i czy jazda będzie płynna.
Czy moja replika jest ok, czy muszę coś zmienić, głównie chodzi mi o to czy dobrze odczytałem zakręty i czy jazda będzie płynna.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 395
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Tak na szybko, to chyba jest błąd w odcinkach prostych 1/3, 1/4. Twój tor ma tylko jeden rodzaj i pewnie dlatego się nie spina.2byszek pisze:Ok, decyzja zapadła pracujmy już na moim rysunku (kopi, dzisiaj to się mówi replice ).
Czy moja replika jest ok, czy muszę coś zmienić, głównie chodzi mi o to czy dobrze odczytałem zakręty i czy jazda będzie płynna.
MRO
-
- Użytkownik szos
- Posty: 38
- Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Muszę Was jeszcze poprosić o wyjaśnienie Waszego słownictwa
1/3 1/4 K1 K2 itp. itd.
Ponieważ jestem naprawdę laikiem w tym temacie.
1/3 1/4 K1 K2 itp. itd.
Ponieważ jestem naprawdę laikiem w tym temacie.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 395
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
1/3 prostej to odcinek 11,5 cm prostej standard2byszek pisze:Muszę Was jeszcze poprosić o wyjaśnienie Waszego słownictwa
1/3 1/4 K1 K2 itp. itd.
Ponieważ jestem naprawdę laikiem w tym temacie.
1/4 prostej to odcinek 8,6 cm prostej standard
K1 30st. to 1/30 łuk
K1 60st. to 1/60 łuk
K2 to 2/30 łuk
K3 to 3/30 łuk
K4 to 4/15 łuk
Popatrz na stronę :http://www.carrera-toys.com/pl/asortyme ... raden-779/
Tu pokazane są i opisane wszystkie elementy toru.
lub darmowy prgram do planowania http://www.softyroyal.de/
MRO
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 395
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Tor który pokazał Petrus jest zaprojektowany w programie http://www.softyroyal.de/
Kolorystyka zakrętów jest różna, to powinno Ci pomóc.
Kolorystyka zakrętów jest różna, to powinno Ci pomóc.
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
2byszek pisze:Ok, decyzja zapadła pracujmy już na moim rysunku (kopi, dzisiaj to się mówi replice ).
Czy moja replika jest ok, czy muszę coś zmienić, głównie chodzi mi o to czy dobrze odczytałem zakręty i czy jazda będzie płynna.
No pięknie, pięknie !
MRO w szczególe przeanalizował plan.
Drobny rozjazd zawsze da się trochę "dogiąć". Oczywiście najlepiej jak się już wszystko "spina" na planie.
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
-
- Użytkownik szos
- Posty: 38
- Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30
Re: Zaczynam budowę World Final 2015
Ok, dopracowałem tego ślimaka decyzja już zapadła jak tor będzie wyglądał. Ewentualne małe korekty.
Na początek bo już trzeba jeździć kupię zestaw CARRERA Digital 132 30181 DTM Countdown. Jest tam trochę elemntów mi potrzebnych a najważniejsze jest tam auto marki i model do której mam sentyment z reala tylko literki M brakuje
Wydaje mi się że jak przyjdzie zestaw to otworzę nowy wątek już z budowy, ten niech będzie dla potomnych jak się projektuje tor
Na początek bo już trzeba jeździć kupię zestaw CARRERA Digital 132 30181 DTM Countdown. Jest tam trochę elemntów mi potrzebnych a najważniejsze jest tam auto marki i model do której mam sentyment z reala tylko literki M brakuje
Wydaje mi się że jak przyjdzie zestaw to otworzę nowy wątek już z budowy, ten niech będzie dla potomnych jak się projektuje tor