Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
projektowanie torów
-
- Użytkownik szos
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 gru 2015, 08:05
projektowanie torów
z jakiego programu korzystacie przy projektowaniu torów?
jakieś linki mogę prosić?
dzięki
jakieś linki mogę prosić?
dzięki
-
- Użytkownik szos
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 sty 2015, 13:50
-
- Użytkownik szos
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 gru 2015, 08:05
Re: projektowanie torów
dziekuje
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: projektowanie torów
martinez76 pisze:z jakiego programu korzystacie przy projektowaniu torów?
jakieś linki mogę prosić?
dzięki
Ja również z http://www.autorennbahnplaner.de/ i bardzo sobie chwalę .
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
-
- Użytkownik szos
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 gru 2015, 08:05
Re: projektowanie torów
tak wyglada bardzo fajnie ale wybralem uracerweb
czy komus udalo sie polaczyc ten program poprzez komputer z torem?
czy komus udalo sie polaczyc ten program poprzez komputer z torem?
-
- Ścigant
- Posty: 157
- Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10
Re: projektowanie torów
Korzystam (od wczoraj z pełnej wersji) autorennbahnplaner.
Napiszcie proszę:
1. czy istnieje możliwość budowania równocześnie dwóch kawałków toru i złączenie ich później
2. gdy zaznaczam jeden odcinek toru i próbuję go przesunąć czasem przesuwa się tylko on, a czasem z kilkoma sąsiadującymi odcinkami - jest w tym jakaś logika?
Napiszcie proszę:
1. czy istnieje możliwość budowania równocześnie dwóch kawałków toru i złączenie ich później
2. gdy zaznaczam jeden odcinek toru i próbuję go przesunąć czasem przesuwa się tylko on, a czasem z kilkoma sąsiadującymi odcinkami - jest w tym jakaś logika?
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: projektowanie torów
Ja również używam tego programu.TomeG pisze:Korzystam (od wczoraj z pełnej wersji) autorennbahnplaner.
Napiszcie proszę:
1. czy istnieje możliwość budowania równocześnie dwóch kawałków toru i złączenie ich później
2. gdy zaznaczam jeden odcinek toru i próbuję go przesunąć czasem przesuwa się tylko on, a czasem z kilkoma sąsiadującymi odcinkami - jest w tym jakaś logika?
ad 1. Niestety nie.
ad 2. Nie za bardzo rozumiem. Generalnie jeśli zmieniamy coś lub przesuwamy to przesuwają sie wszystkie części od tego miejsca do końca toru.
Generalnie program jest bardzo dobry ale ma swoje ułomności (na szczęście do zniesienia )
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
-
- Ścigant
- Posty: 157
- Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10
Re: projektowanie torów
Dzięki.
ad 1. trudno
ad 2. no tak, już to złapałem, jednak nadal mam problem z linią pit stopu - zachowuje się jakby nie była połączona z torem (przesuwam obraz całego toru, a ten odcinek zostaje na miejscu) to jakiś błąd oprogramowania czy, ponieważ tor sie rozgałęzia, to
1) trzeba to rozgałęzienia jakoś specjalnie zdefiniować?
No i dodatkowe pytania do praktyków zanim jeszcze Mikołaj ostatecznie zapakuje worek
2) Czy interfejs APPCONECT 30369 + APLIKACJA zastępują w pełni LAP COUNTER?
3) Czy ilość zwrotnic DIGITAL na torze jest ograniczona? Czy one są autonomiczne czy steruje nimi CONTROL UNIT?
ad 1. trudno
ad 2. no tak, już to złapałem, jednak nadal mam problem z linią pit stopu - zachowuje się jakby nie była połączona z torem (przesuwam obraz całego toru, a ten odcinek zostaje na miejscu) to jakiś błąd oprogramowania czy, ponieważ tor sie rozgałęzia, to
1) trzeba to rozgałęzienia jakoś specjalnie zdefiniować?
No i dodatkowe pytania do praktyków zanim jeszcze Mikołaj ostatecznie zapakuje worek
2) Czy interfejs APPCONECT 30369 + APLIKACJA zastępują w pełni LAP COUNTER?
3) Czy ilość zwrotnic DIGITAL na torze jest ograniczona? Czy one są autonomiczne czy steruje nimi CONTROL UNIT?
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: projektowanie torów
TomeG pisze:Dzięki.
ad 1. trudno
ad 2. no tak, już to złapałem, jednak nadal mam problem z linią pit stopu - zachowuje się jakby nie była połączona z torem (przesuwam obraz całego toru, a ten odcinek zostaje na miejscu) to jakiś błąd oprogramowania czy, ponieważ tor sie rozgałęzia, to
1) trzeba to rozgałęzienia jakoś specjalnie zdefiniować?
No i dodatkowe pytania do praktyków zanim jeszcze Mikołaj ostatecznie zapakuje worek
2) Czy interfejs APPCONECT 30369 + APLIKACJA zastępują w pełni LAP COUNTER?
3) Czy ilość zwrotnic DIGITAL na torze jest ograniczona? Czy one są autonomiczne czy steruje nimi CONTROL UNIT?
Sorry za tak późną odpowiedź. Pewnie już Mikołaj był?
ad 1. Niestety mam ten sam problem i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Przy Pit Stop "rozczepia" mi się tor jak się go przesuwa lub zmienia. Jeśli znajdziesz na to rozwiązanie to będzie to duża pomoc.
ad.2 Niestety nie wiem
ad.3 Ilość zwrotnic na torze nie jest ograniczona, ale trzeba zachować rozsądek w ich ilości. Nie powinny być one umieszczane po zakręcie - należy je poprzedzić co najmniej jedną prostą. Nie powinny również następować jedna za drugą, ponieważ nie zdążysz ich przełączać.
Co przyniósł Mikołaj?
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
-
- Ścigant
- Posty: 157
- Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10
Re: projektowanie torów
Na razie mamy 3 auta GT3 (Mercedes SLS, Porsche 911 i BMW Z4) i parę dodatkowych akcesoriów. Na razie niewiele ponad standardowy zestaw. Zamawiam jeszcze trochę torów i kolejne auto. Jak zbudujemy z tego coś około 20 metrów to zrobie zdjęcia.
Irytuje mnie trochę, że auta jeżdżą bardzo różnie i na chwilę obecną wydaje mi się, że nie ma żadnych szans zrobić podobnych czasów różnymi autami. Przykładowo: 11 metrowy tor dwie długie proste (jedna z szykaną) i zakręty po 180 stopni na końcach (~5 x 1 metrów). Najlepsze czasy: SLS - 4,00 sek; Z4 - 4,15 sek; 911 - 4,50 sek. Mercedes jeździ jakby miał druga prowadnicę z tyłu, za to porsche chodzi totalnie bokiem, co jest przyjemne, ale na czasy wpływa negatywnie. Odnoszę wrażenie, że hamują również różnie i opóźnienia mercerdesa są większe niż pozostałych. Rozmiary, masy i rozstawy osi samochodów są znacząco różne. Gdyby chcieć ścigać się "na serio" i minimalizować różnice wynikajace z możliwości sprzętu trzeba by kupić jednakowe auta w różnych malowaniach...
...a może należy traktować to jako zaletę i koloryt tej zabawy
Irytuje mnie trochę, że auta jeżdżą bardzo różnie i na chwilę obecną wydaje mi się, że nie ma żadnych szans zrobić podobnych czasów różnymi autami. Przykładowo: 11 metrowy tor dwie długie proste (jedna z szykaną) i zakręty po 180 stopni na końcach (~5 x 1 metrów). Najlepsze czasy: SLS - 4,00 sek; Z4 - 4,15 sek; 911 - 4,50 sek. Mercedes jeździ jakby miał druga prowadnicę z tyłu, za to porsche chodzi totalnie bokiem, co jest przyjemne, ale na czasy wpływa negatywnie. Odnoszę wrażenie, że hamują również różnie i opóźnienia mercerdesa są większe niż pozostałych. Rozmiary, masy i rozstawy osi samochodów są znacząco różne. Gdyby chcieć ścigać się "na serio" i minimalizować różnice wynikajace z możliwości sprzętu trzeba by kupić jednakowe auta w różnych malowaniach...
...a może należy traktować to jako zaletę i koloryt tej zabawy
-
- Użytkownik szos
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 gru 2015, 08:05
Re: projektowanie torów
moim zdaniem to zaleta że każde auto jeździ różnie.
Ja uzbierałem kolekcję 12 aut i jak robimy wyścigi to każdy ma np. po 3 auta - rózne i każdym autem trzeba zrobić wyścig.
inne rozwiązanie to - każdy robi wyścig tymi samymi samochodami - wymiennie - wtedy sa rowne szanse
a wyniki są oczywiście sumowane
Ja uzbierałem kolekcję 12 aut i jak robimy wyścigi to każdy ma np. po 3 auta - rózne i każdym autem trzeba zrobić wyścig.
inne rozwiązanie to - każdy robi wyścig tymi samymi samochodami - wymiennie - wtedy sa rowne szanse
a wyniki są oczywiście sumowane
-
- Użytkownik szos
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 sty 2015, 13:50
Re: projektowanie torów
Cześć
Ja również uważam że to jest zaleta że inaczej jeżdżą auta. Tak jak w życiu, każde auto się inaczej prowadzi
Pozdr
Ja również uważam że to jest zaleta że inaczej jeżdżą auta. Tak jak w życiu, każde auto się inaczej prowadzi
Pozdr
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: projektowanie torów
Różnorodność aut jest moim zdaniem duża zaleta bo można ćwiczyć rożne style jazdy ( jak w życiu ). Jednak jak robię wyścigi to staram się aby klasa każdego samochodu była podobna np. Audi A5 i Mercedes c-klasa.
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
-
- Starter
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 lut 2019, 23:00
Re: projektowanie torów
Witam!Poszukuję osoby bądź firmy która wykona dla mnie tor Digital 132 Formula 1 z pełnym wyposażeniem w rozmiarach 530cmx210cm. Dla 6 aut.
kontakt
kelo15@wp.pl
Artur
kontakt
kelo15@wp.pl
Artur
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: projektowanie torów
Witaj.TomeG pisze:Na razie mamy 3 auta GT3 (Mercedes SLS, Porsche 911 i BMW Z4) i parę dodatkowych akcesoriów. Na razie niewiele ponad standardowy zestaw. Zamawiam jeszcze trochę torów i kolejne auto. Jak zbudujemy z tego coś około 20 metrów to zrobie zdjęcia.
Irytuje mnie trochę, że auta jeżdżą bardzo różnie i na chwilę obecną wydaje mi się, że nie ma żadnych szans zrobić podobnych czasów różnymi autami. Przykładowo: 11 metrowy tor dwie długie proste (jedna z szykaną) i zakręty po 180 stopni na końcach (~5 x 1 metrów). Najlepsze czasy: SLS - 4,00 sek; Z4 - 4,15 sek; 911 - 4,50 sek. Mercedes jeździ jakby miał druga prowadnicę z tyłu, za to porsche chodzi totalnie bokiem, co jest przyjemne, ale na czasy wpływa negatywnie. Odnoszę wrażenie, że hamują również różnie i opóźnienia mercerdesa są większe niż pozostałych. Rozmiary, masy i rozstawy osi samochodów są znacząco różne. Gdyby chcieć ścigać się "na serio" i minimalizować różnice wynikajace z możliwości sprzętu trzeba by kupić jednakowe auta w różnych malowaniach...
...a może należy traktować to jako zaletę i koloryt tej zabawy
JA ze swoimi autami mam ten sam problem. Jeżdżą zastraszająco różnie. Więc taka zabawa z dzieckiem kiedy gracz z gorszym autem nie ma najmniejszych szans na wygraną ani nawet na nawiązanie walki to trochę lipa. Dlatego też dobrałem samochody w grupy o zbliżonych osiągach i tak się bawimy. A jeżeli chodzi o temat skąd te różnice to ja trochę grzebałem w tym temacie i różnica w największym stopniu zależy od samego silnika. To jest chińszczyzna i dlatego są takie różnice w osiągach. Druga sprawa to opony które mocno hamują auta w zakrętach. Waga aut nie ma właściwie znaczenia. Może na starcie tylko. Jeżeli chcesz żeby porsche ci się lepiej trzymało w zakrętach to popuść śrubkę od magnesu tylnego, tylko żeby magnes nie szorował o tor. Porsche w 132 to najbardziej gówniane auto ze wszystkich. Kupiłem niedawno właśnie takie porsche i jestem strasznie zawiedziony. Pójdzie na części. Sam zamierzam kupić kilka silników NSR, może one będą miały identyczne osiągi, w końcu to firma slotcarowa z już wyrobioną renomą. Może to wyrówna auta na tyle żeby zabawa była zabawą a nie frustracją.