Witaj na forum torysamochodowe.pl!

Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.

Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.

Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube
SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.

Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne

Każdy kiedyś zaczyna swoją przygodę z nowym hobby. Tu możesz zadawać pytania związane ze startem, uruchomieniem i podstawami. Nie wiesz co kupić, nie orientujesz się w rożnych zestawach startowych - spytaj innych
ODPOWIEDZ
jacko
Starter
Starter
Posty: 2
Rejestracja: 01 lis 2015, 00:37

Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne

Post autor: jacko »

Witam wszystkich.
Może się ktoś orientuje jaki najdłuższy można zrobić tor Carrera Go! aby nie było żadnej straty mocy i spowolnień?

Pozdarwiam
Jarek SWJ
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 31
Rejestracja: 01 paź 2015, 02:08

Re: Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne

Post autor: Jarek SWJ »

Niedawno linkowałem posta o dużym torze firmy która robi eventy - ale oni zapewne nie powiedzą Ci jak to zrobić...

Z elektrycznego punktu widzenia ==> "dowolnie" długi - pod warunkiem:
- zastosowania dodatkowych "specjalnych" zasilaczy wpinanych co kawałek na torze
- rozwiązania problemu tłumienia sygnału sterującego którzy jest "naniesiony" na sygnał zasilania.

Skonstruowanie specjalnych zasilaczy ze specjalnym filtrem i mogących pracować "na sumę" to żaden problem tego mogę się podjąć.

Inna sprawa to tłumienie sygnału i jego "regeneracja" na długim odcinku - to tez jest do rozwiązania pewnym nakładem pracy - czasu - kasy.


PYTANIE - jaki długi tor masz na myśli ??? 100 200 400 800 1600 metrów ... bo "długi" to nie liczba


Możesz zapytać producenta czy mają na to jakieś gotowe rozwiązanie i było by to wyważanie już otwartych drzwi. pozostaje kwestia CENY - czy taniej kupic gotowe - jeśli jest - czy taniej to komuś zlecać.

Możliwe że producent ma gotowe rozwiązanie w postaci:
- separujemy elektrycznie długi odcinki toru specjalnym " modułem"
- wstawiamy standardowe stacje zasilające z nadajnikiem
- wykorzystujemy jakąś "tajną" funkcję producenta gdzie jest jedna główna stacja bazowa - JEDNA - a pozostałe spięte kablami nadają na dalsze odcinki ten sam sygnał...


Najpierw :
- poszukaj na zagranicznych forach
- zapytaj producenta - ale podaj konkretnie dane - ile metrów ile aut ( tu 6 pewnie) ile "ghost" ...
- i zgaduję że pewnie byś chciał więcej niż 6 puścić jednocześnie - też dopytaj producenta ...


Nie chce mi się Ciebie wyręczać i szukać tych info ... mogę co najwyżej sam coś takiego wyprodukować :-) ... tylko czasu mało jak zwykle ...
Jarek SWJ
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 31
Rejestracja: 01 paź 2015, 02:08

Re: Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne

Post autor: Jarek SWJ »

... tak .. no tak :-) hihi

ty pytasz o CARRERA GO !!! :-)

hi hi - a ja ci odpowiadam o wersji DIGITAL :-) to zupełnie inne technologie. o odpowiedź nietrafiona ...


GO ! no tam masz tylko dwa auta i przy takim małym poborze prądu to kilka naście metrów toru i nie powinieneś zauważyć "spadku mocy"

najwyżej dołożysz dodatkowe zasilanie na najdalszym kawałku toru - byle byś nie pokręcił biegunowości :-)

https://www.hotslots132.com/slot-car-tr ... -a-81.html

zobacz tu http://www.torysamochodowe.pl/viewtopic.php?f=11&t=31

no najlepsze rozwiązanie ZASILACZ LABORATORYJNY http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... e-1-3-0907

możesz ustawic sobie ograniczenie napięcia i prądu i ograniczyć kierowcom dostępną "moc" - a ponadto jak auto ci zrobi zwarcie to nic sie nie stanie :D
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne

Post autor: Petrus »

Jarek SWJ pisze:... tak .. no tak :-) hihi

ty pytasz o CARRERA GO !!! :-)

hi hi - a ja ci odpowiadam o wersji DIGITAL :-) to zupełnie inne technologie. o odpowiedź nietrafiona ...


GO ! no tam masz tylko dwa auta i przy takim małym poborze prądu to kilka naście metrów toru i nie powinieneś zauważyć "spadku mocy"

najwyżej dołożysz dodatkowe zasilanie na najdalszym kawałku toru - byle byś nie pokręcił biegunowości :-)

https://www.hotslots132.com/slot-car-tr ... -a-81.html

zobacz tu http://www.torysamochodowe.pl/viewtopic.php?f=11&t=31

no najlepsze rozwiązanie ZASILACZ LABORATORYJNY http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... e-1-3-0907

możesz ustawic sobie ograniczenie napięcia i prądu i ograniczyć kierowcom dostępną "moc" - a ponadto jak auto ci zrobi zwarcie to nic sie nie stanie :D

Dokładnie tak :D
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Awatar użytkownika
GOPiotrGO
Ścigant
Ścigant
Posty: 139
Rejestracja: 05 sty 2014, 23:09

Re: Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne

Post autor: GOPiotrGO »

W Carrera Go jest podobne podejście do sprawy prądu jak w Digital z jedyną różnicą, że trzeba UWAŻAĆ NA PLUS I MINUS TORU. Czyli do każdego toru robimy osobne podpięcie, osobnym kablem z uwzględnieniem plusa i minusa. W digitalu można to robić jednym kablem (oczywiście z uwzględnieniem plusa i minusa)
Marychu
Starter
Starter
Posty: 4
Rejestracja: 14 paź 2023, 22:45

Re: Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne

Post autor: Marychu »

Musiałbym dokładnie pomierzyć odcinki ale mam ułożone 6 zestawów carrera go. Nie było zauważalnych spadków mocy, gdzieniegdzie były lekkie przerwy ze względu na nie usztywniony tor. Zrobiłem bajpasy z toru zasilającego, podpięte w połowie długości i jest spoko.
ODPOWIEDZ