Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne
-
- Starter
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 lis 2015, 00:37
Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne
Witam wszystkich.
Może się ktoś orientuje jaki najdłuższy można zrobić tor Carrera Go! aby nie było żadnej straty mocy i spowolnień?
Pozdarwiam
Może się ktoś orientuje jaki najdłuższy można zrobić tor Carrera Go! aby nie było żadnej straty mocy i spowolnień?
Pozdarwiam
-
- Użytkownik szos
- Posty: 31
- Rejestracja: 01 paź 2015, 02:08
Re: Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne
Niedawno linkowałem posta o dużym torze firmy która robi eventy - ale oni zapewne nie powiedzą Ci jak to zrobić...
Z elektrycznego punktu widzenia ==> "dowolnie" długi - pod warunkiem:
- zastosowania dodatkowych "specjalnych" zasilaczy wpinanych co kawałek na torze
- rozwiązania problemu tłumienia sygnału sterującego którzy jest "naniesiony" na sygnał zasilania.
Skonstruowanie specjalnych zasilaczy ze specjalnym filtrem i mogących pracować "na sumę" to żaden problem tego mogę się podjąć.
Inna sprawa to tłumienie sygnału i jego "regeneracja" na długim odcinku - to tez jest do rozwiązania pewnym nakładem pracy - czasu - kasy.
PYTANIE - jaki długi tor masz na myśli ??? 100 200 400 800 1600 metrów ... bo "długi" to nie liczba
Możesz zapytać producenta czy mają na to jakieś gotowe rozwiązanie i było by to wyważanie już otwartych drzwi. pozostaje kwestia CENY - czy taniej kupic gotowe - jeśli jest - czy taniej to komuś zlecać.
Możliwe że producent ma gotowe rozwiązanie w postaci:
- separujemy elektrycznie długi odcinki toru specjalnym " modułem"
- wstawiamy standardowe stacje zasilające z nadajnikiem
- wykorzystujemy jakąś "tajną" funkcję producenta gdzie jest jedna główna stacja bazowa - JEDNA - a pozostałe spięte kablami nadają na dalsze odcinki ten sam sygnał...
Najpierw :
- poszukaj na zagranicznych forach
- zapytaj producenta - ale podaj konkretnie dane - ile metrów ile aut ( tu 6 pewnie) ile "ghost" ...
- i zgaduję że pewnie byś chciał więcej niż 6 puścić jednocześnie - też dopytaj producenta ...
Nie chce mi się Ciebie wyręczać i szukać tych info ... mogę co najwyżej sam coś takiego wyprodukować ... tylko czasu mało jak zwykle ...
Z elektrycznego punktu widzenia ==> "dowolnie" długi - pod warunkiem:
- zastosowania dodatkowych "specjalnych" zasilaczy wpinanych co kawałek na torze
- rozwiązania problemu tłumienia sygnału sterującego którzy jest "naniesiony" na sygnał zasilania.
Skonstruowanie specjalnych zasilaczy ze specjalnym filtrem i mogących pracować "na sumę" to żaden problem tego mogę się podjąć.
Inna sprawa to tłumienie sygnału i jego "regeneracja" na długim odcinku - to tez jest do rozwiązania pewnym nakładem pracy - czasu - kasy.
PYTANIE - jaki długi tor masz na myśli ??? 100 200 400 800 1600 metrów ... bo "długi" to nie liczba
Możesz zapytać producenta czy mają na to jakieś gotowe rozwiązanie i było by to wyważanie już otwartych drzwi. pozostaje kwestia CENY - czy taniej kupic gotowe - jeśli jest - czy taniej to komuś zlecać.
Możliwe że producent ma gotowe rozwiązanie w postaci:
- separujemy elektrycznie długi odcinki toru specjalnym " modułem"
- wstawiamy standardowe stacje zasilające z nadajnikiem
- wykorzystujemy jakąś "tajną" funkcję producenta gdzie jest jedna główna stacja bazowa - JEDNA - a pozostałe spięte kablami nadają na dalsze odcinki ten sam sygnał...
Najpierw :
- poszukaj na zagranicznych forach
- zapytaj producenta - ale podaj konkretnie dane - ile metrów ile aut ( tu 6 pewnie) ile "ghost" ...
- i zgaduję że pewnie byś chciał więcej niż 6 puścić jednocześnie - też dopytaj producenta ...
Nie chce mi się Ciebie wyręczać i szukać tych info ... mogę co najwyżej sam coś takiego wyprodukować ... tylko czasu mało jak zwykle ...
-
- Użytkownik szos
- Posty: 31
- Rejestracja: 01 paź 2015, 02:08
Re: Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne
... tak .. no tak hihi
ty pytasz o CARRERA GO !!!
hi hi - a ja ci odpowiadam o wersji DIGITAL to zupełnie inne technologie. o odpowiedź nietrafiona ...
GO ! no tam masz tylko dwa auta i przy takim małym poborze prądu to kilka naście metrów toru i nie powinieneś zauważyć "spadku mocy"
najwyżej dołożysz dodatkowe zasilanie na najdalszym kawałku toru - byle byś nie pokręcił biegunowości
https://www.hotslots132.com/slot-car-tr ... -a-81.html
zobacz tu http://www.torysamochodowe.pl/viewtopic.php?f=11&t=31
no najlepsze rozwiązanie ZASILACZ LABORATORYJNY http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... e-1-3-0907
możesz ustawic sobie ograniczenie napięcia i prądu i ograniczyć kierowcom dostępną "moc" - a ponadto jak auto ci zrobi zwarcie to nic sie nie stanie
ty pytasz o CARRERA GO !!!
hi hi - a ja ci odpowiadam o wersji DIGITAL to zupełnie inne technologie. o odpowiedź nietrafiona ...
GO ! no tam masz tylko dwa auta i przy takim małym poborze prądu to kilka naście metrów toru i nie powinieneś zauważyć "spadku mocy"
najwyżej dołożysz dodatkowe zasilanie na najdalszym kawałku toru - byle byś nie pokręcił biegunowości
https://www.hotslots132.com/slot-car-tr ... -a-81.html
zobacz tu http://www.torysamochodowe.pl/viewtopic.php?f=11&t=31
no najlepsze rozwiązanie ZASILACZ LABORATORYJNY http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... e-1-3-0907
możesz ustawic sobie ograniczenie napięcia i prądu i ograniczyć kierowcom dostępną "moc" - a ponadto jak auto ci zrobi zwarcie to nic sie nie stanie
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne
Jarek SWJ pisze:... tak .. no tak hihi
ty pytasz o CARRERA GO !!!
hi hi - a ja ci odpowiadam o wersji DIGITAL to zupełnie inne technologie. o odpowiedź nietrafiona ...
GO ! no tam masz tylko dwa auta i przy takim małym poborze prądu to kilka naście metrów toru i nie powinieneś zauważyć "spadku mocy"
najwyżej dołożysz dodatkowe zasilanie na najdalszym kawałku toru - byle byś nie pokręcił biegunowości
https://www.hotslots132.com/slot-car-tr ... -a-81.html
zobacz tu http://www.torysamochodowe.pl/viewtopic.php?f=11&t=31
no najlepsze rozwiązanie ZASILACZ LABORATORYJNY http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... e-1-3-0907
możesz ustawic sobie ograniczenie napięcia i prądu i ograniczyć kierowcom dostępną "moc" - a ponadto jak auto ci zrobi zwarcie to nic sie nie stanie
Dokładnie tak
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
- GOPiotrGO
- Ścigant
- Posty: 139
- Rejestracja: 05 sty 2014, 23:09
Re: Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne
W Carrera Go jest podobne podejście do sprawy prądu jak w Digital z jedyną różnicą, że trzeba UWAŻAĆ NA PLUS I MINUS TORU. Czyli do każdego toru robimy osobne podpięcie, osobnym kablem z uwzględnieniem plusa i minusa. W digitalu można to robić jednym kablem (oczywiście z uwzględnieniem plusa i minusa)
-
- Starter
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 paź 2023, 22:45
Re: Carrera Go!!! Pytania techniczno-logistyczne
Musiałbym dokładnie pomierzyć odcinki ale mam ułożone 6 zestawów carrera go. Nie było zauważalnych spadków mocy, gdzieniegdzie były lekkie przerwy ze względu na nie usztywniony tor. Zrobiłem bajpasy z toru zasilającego, podpięte w połowie długości i jest spoko.