Witaj na forum torysamochodowe.pl!

Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.

Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.

Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube
SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.

Tor urodzinowy :-)

Pokaż jak budujesz swój tor, jak tworzysz makietę oraz jakie masz ciekawe pomysły. Podziel się swoim doświadczeniem. Zapytaj jak potrzebujesz porady na przykład w ułożeniu ciekawej trasy toru. Skala 1:32 i 1:24.
ODPOWIEDZ
TomeG
Ścigant
Ścigant
Posty: 157
Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10

Tor urodzinowy :-)

Post autor: TomeG »

Planuję imprezę w mieszkaniu - wymyśliłem, że dam się gościom pobawić, przedstawiam więc moją "realizację".
Wyzwaniem była ograniczona powierzchnia, więc zrobiłem tor-tramwaj długi i wąski: 4,50 x 1,20 - no gdzieś muszę wstawić kanapy i choć troszkę miejsca na stopy zostawić :-)
333.jpg
Długość: obie nitki po 16,3 m. Siedem zwrotnic. Jeden nawrót 2/30 i jeden 1/30 high banked, reszta standardowa.
Przy okazji kilka z moich aut - nic tu nadzwyczajnego nie ma...
444.jpg
Ponieważ na razie jestem skazany na składanie i rozkładanie toru wymyśliłem dwa patenty - może ktoś skorzysta:

1) gdy rozpinam tor czerwone spinki zostawiam w elementach, ale na skos, zawsze tak samo, staję nad torem paluchy wpycham z obu stron pod tor i palcem prawej ręki spinki popycham do przodu, a palcem lewej ręki do tyłu (koniecznie zawsze tak samo). Wtedy przy składaniu spinki ZAWSZE pasują niezależnie jak chwyci się element toru, czy jest to prosta czy łuk i czy chcemy go skierować w prawo czy w lewo. Może wszyscy tak robią, a ja tu Amerykę...
111.jpg
2) wymyśliłem "składany murek", taki jak często robi się pomiędzy torem, a pit lane - przy demontażu toru nie trzeba go odczepiać od elementów toru. Ponieważ używam tylko mocowań końcowych, które są cienkie można wetknąć go pomiędzy dwie części toru idące obok siebie. Co miłe standardowej długości murek pasuje do wszystkich prostych elementów również do zwrotnic. Oczywiście funkcja jest głównie estetyczna...
222.jpg
mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 395
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Tor urodzinowy :-)

Post autor: mrobaszki »

Witam,
Całkiem niezłe patenty wymyśliłeś.
Jak się jeździ po tym torze? Auta nie zsuwają się po ostrym zakręcie przez małą prędkość najazdową?
MRO
TomeG
Ścigant
Ścigant
Posty: 157
Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10

Re: Tor urodzinowy :-)

Post autor: TomeG »

Lubię długie proste i opóźnianie hamowania, wbrew pozorom wylot najłatwiej zaliczyć na pierwszym zakręcie prowadzącym pod wiadukt, po krótkiej prostej startowej. Zwrotnica pod wiaduktem jest bezpośrednio po łuku - często nie łapie, przeniosę ja z wejścia na wyjście ze "stadionu".
555.PNG
Pochyły zakręt jest super - bardzo ostry, a jednocześnie nieporównanie szybszy od płaskiego, kusi żeby przeginać pałę :-)
Bynajmniej nic się nie zsuwa nawet przy minimalnej prędkości przejazdu.
Problemem są nisko zawieszone auta, ocierają tyłami po torze, w skrajnym przypadku mercedesa sls gt3 tylne koła zawisają w powietrzy i auto się zatrzymuje. W pozostałych lekko podciąłem deflektory, te w okolicy rur wydechowych, trochę słychać szuranie ale jeżdżą poprawnie.
Carrera lojalnie ostrzega, że tylko niektóre samochody nadają się do "high blanked" 1/30.
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Tor urodzinowy :-)

Post autor: Petrus »

Witaj TomeG,
Niezły tor. Bardzo szybki i wyjątkowy przez tą pochyła krzywą. Ciekawe rozwiązania związane z torem rozkładanym. Prosimy o więcej :D. Z pewnością wśród nas jest więcej osób rozkładających tor niż z stałą zabudową i wszystkich to bardzo zainteresuje.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
ODPOWIEDZ