Witaj na forum torysamochodowe.pl!

Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.

Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.

Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube
SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.

Szybkość, Szybkość, Jesteeem Szybki! - czyli modyfikacje silników i reszty

Tematy związane z samochodami, ich przebudową, naprawą. Tu możesz się podzielić doświadczeniami z przebudową samochodów, tworzeniem nowych oraz ich tuningiem.
ODPOWIEDZ
MarekW
Starter
Starter
Posty: 21
Rejestracja: 24 sty 2016, 17:03

Szybkość, Szybkość, Jesteeem Szybki! - czyli modyfikacje silników i reszty

Post autor: MarekW »

Witam,
Czy ktoś z Was ma doświadczenie z modyfikacją silników/osiek? Pozmieniałem w moich autach silniki na 1.2A, 30k obrotów. Osie jednak nie są za mocne i rozpadają się koła zębate. Czy ktoś testował rozwiązania z Frankenslot.de? A może istnieje jakiś inny producent części tuningowanych do aut?
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Szybkość, Szybkość, Jesteeem Szybki! - czyli modyfikacje silników i reszty

Post autor: Petrus »

MarekW pisze:Witam,
Czy ktoś z Was ma doświadczenie z modyfikacją silników/osiek? Pozmieniałem w moich autach silniki na 1.2A, 30k obrotów. Osie jednak nie są za mocne i rozpadają się koła zębate. Czy ktoś testował rozwiązania z Frankenslot.de? A może istnieje jakiś inny producent części tuningowanych do aut?

Ja z frankenslot.de kupowałem tylko opony (do 1:24) oraz prowadnice. Niestety z silnikami i ośkami nie mam żadnego doświadczenia. Opisz conieco bo jest to bardzo ciekawe. Co zmieniłeś, jakie są tego efekty, gdzie kupiłeś?

EDIT: No i bym skłamał :oops: Zmieniałem również ośkę zębatkę na metalową i koła. Trochę czasu temu to było więc nie pamiętam za dobrze. Jazda się dramatycznie po tym zmieniała. Będę musiał sobie jutro przypomnieć.....
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Awatar użytkownika
GOPiotrGO
Ścigant
Ścigant
Posty: 139
Rejestracja: 05 sty 2014, 23:09

Re: Szybkość, Szybkość, Jesteeem Szybki! - czyli modyfikacje silników i reszty

Post autor: GOPiotrGO »

A jaka jest różnica w jeździe między standardowym silnikiem a takim tunningowym? Jeździsz z wszystkimi magnesami?
MarekW
Starter
Starter
Posty: 21
Rejestracja: 24 sty 2016, 17:03

Re: Szybkość, Szybkość, Jesteeem Szybki! - czyli modyfikacje silników i reszty

Post autor: MarekW »

Jeżdzę ze wzmocnionymi magnesami - podwójny zestaw.
1.2A jest jakieś 10%-20% szybsze od 0.8A na takiej trasie jak moja. Zwykłe auta potrzebuje min 14 sekund na okrążenie, tunowane ponad 11 sek.
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Szybkość, Szybkość, Jesteeem Szybki! - czyli modyfikacje silników i reszty

Post autor: Petrus »

Ja jeżdżę bez magnesów ze zmienioną zębatką i kołami i oponami. Próbowałeś , na tym silniku w takiej konfiguracji? Jestem ciekaw czy da się to ogarnąć. Dla mnie przy standardowym napięciu samochody są trochę wolne. Więc czasami podkręcam napięcie nawet do 20V :o .
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
MarekW
Starter
Starter
Posty: 21
Rejestracja: 24 sty 2016, 17:03

Re: Szybkość, Szybkość, Jesteeem Szybki! - czyli modyfikacje silników i reszty

Post autor: MarekW »

Nie. Mój tor na razie nie ma poboczy. Biorąc pod uwagę jak często wypadam i w jakim stanie są auta - raczej to na razie nie przejdzie.
Gdzie kupowałeś zębatki/koła?
20V - mój zasilacz daje 18.2V max. Świadomie taki wybrałem aby młodzież nie podkręciła za dużo.
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Szybkość, Szybkość, Jesteeem Szybki! - czyli modyfikacje silników i reszty

Post autor: Petrus »

MarekW pisze:Nie. Mój tor na razie nie ma poboczy. Biorąc pod uwagę jak często wypadam i w jakim stanie są auta - raczej to na razie nie przejdzie.
Gdzie kupowałeś zębatki/koła?
20V - mój zasilacz daje 18.2V max. Świadomie taki wybrałem aby młodzież nie podkręciła za dużo.
Zębatki i koła oraz opony kupowałem w Frankenslot. Bardzo polecam :D . To są wówczas inne samochody, włącznie z dźwiękiem jaki jest po założeniu zębatek :) .

Na 1:24, 20 V czasami się przydaje. Nie trzeba wówczas zmieniać silniczków :lol: .
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
ODPOWIEDZ