Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Zakręt, krzywa 1/30 zrobiona z 1/60
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 395
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Zakręt, krzywa 1/30 zrobiona z 1/60
Witam,
pewnie wielu z Was tak jak i ja posiada nadplanową ilość zakrętów 1/60. Ja postanowiłem wykorzystać je do przerobienia, na potrzebne mi do dalszej budowy toru, krzywe 1/30. Może parę wskazówek które zamieszczam poniżej komuś się przydadzą.
1. Krzywą 1/60 dzielimy na cztery równe części. (zdj.1)
2. Przy pomocy np. narzędzia wielofunkcyjnego i przymiaru z deski odcinamy dwie skrajne części. (zdj. 2, 3)
3. Rozcinamy środkową część na mniejsze odcinki (zdj.4, 5) które będą pomocne przy sklejaniu krzywej.
pewnie wielu z Was tak jak i ja posiada nadplanową ilość zakrętów 1/60. Ja postanowiłem wykorzystać je do przerobienia, na potrzebne mi do dalszej budowy toru, krzywe 1/30. Może parę wskazówek które zamieszczam poniżej komuś się przydadzą.
1. Krzywą 1/60 dzielimy na cztery równe części. (zdj.1)
2. Przy pomocy np. narzędzia wielofunkcyjnego i przymiaru z deski odcinamy dwie skrajne części. (zdj. 2, 3)
3. Rozcinamy środkową część na mniejsze odcinki (zdj.4, 5) które będą pomocne przy sklejaniu krzywej.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 395
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
cd. Zakręt, krzywa 1/30 zrobiona z 1/60
4. Dopasowujemy do siebie skrajne odcinki, cięte krawędzie wyrównujemy nożykiem, papierem ściernym (zdj. 6) zwracając uwagę na wnętrze rowka (czerwona strzałka) po którym przesuwa się prowadnica samochodu. Powinno być bez "zadziorów". Stalowe elementy krzywej również należy delikatnie zeszlifować.
5. Odcinki służące do sklejenia krzywej (zdj. 7) docinamy na taką długość aby element łączący, z innego odcinka toru, do niego nie dotykał (zdj. 8) (kreska czerwona i żółta), możemy to sprawdzić innym odcinkiem toru (zdj. 9).
6. Odtłuszczamy, np. acetonem, powierzchnie klejenia. Używając np. kleju na gorąco (dzięki Petrus) i wcześniej dociętych odcinków toru sklejamy nasze dwie połówki krzywej 1/30 (zdj.10).
7. Gotowy, wykonany samodzielnie, odcinek toru (zdj. 11, 12) powinien nam służyć podobnie długo jak oryginalne części, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczamy na części których sami nie zrobimy
Pozdr.
MRO
5. Odcinki służące do sklejenia krzywej (zdj. 7) docinamy na taką długość aby element łączący, z innego odcinka toru, do niego nie dotykał (zdj. 8) (kreska czerwona i żółta), możemy to sprawdzić innym odcinkiem toru (zdj. 9).
6. Odtłuszczamy, np. acetonem, powierzchnie klejenia. Używając np. kleju na gorąco (dzięki Petrus) i wcześniej dociętych odcinków toru sklejamy nasze dwie połówki krzywej 1/30 (zdj.10).
7. Gotowy, wykonany samodzielnie, odcinek toru (zdj. 11, 12) powinien nam służyć podobnie długo jak oryginalne części, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczamy na części których sami nie zrobimy
Pozdr.
MRO
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 395
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: Zakręt, krzywa 1/30 zrobiona z 1/60
Mrobaszki,
bardzo fajna instrukcja! Dzięki z pewnością się przyda i prosimy o więcej! .
Super pomysł z podklejeniem toru za pomocą wyciętej części. Nie wpadłem na to. Przez to teraz mam krzywe, które są trochę niestabilne .
A jest jakiś nowy plan trasy?
bardzo fajna instrukcja! Dzięki z pewnością się przyda i prosimy o więcej! .
Super pomysł z podklejeniem toru za pomocą wyciętej części. Nie wpadłem na to. Przez to teraz mam krzywe, które są trochę niestabilne .
A jest jakiś nowy plan trasy?
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
- GOPiotrGO
- Ścigant
- Posty: 139
- Rejestracja: 05 sty 2014, 23:09
Re: Zakręt, krzywa 1/30 zrobiona z 1/60
Dobre, dobre. Ja co prawda były Gogo jestem, ale do carrera go obowiązuje ta sama zasada.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 395
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Zakręt, krzywa 1/30 zrobiona z 1/60
Witam,
byłbym zapomniał o najważniejszym.
Rozcięte kawałki toru trzeba połączyć ze sobą również "prądowo"
Ja do tego użyłem przewodu głośnikowego o przekroju 1,5 mm, przyklejonego od spodu klejem na gorąco.
Pozdrawiam
MRO
byłbym zapomniał o najważniejszym.
Rozcięte kawałki toru trzeba połączyć ze sobą również "prądowo"
Ja do tego użyłem przewodu głośnikowego o przekroju 1,5 mm, przyklejonego od spodu klejem na gorąco.
Pozdrawiam
MRO
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: Zakręt, krzywa 1/30 zrobiona z 1/60
mrobaszki pisze:Witam,
byłbym zapomniał o najważniejszym.
Rozcięte kawałki toru trzeba połączyć ze sobą również "prądowo"
Ja do tego użyłem przewodu głośnikowego o przekroju 1,5 mm, przyklejonego od spodu klejem na gorąco.
Pozdrawiam
MRO
No tak, bez tego słabo by się jeździło
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"