Witaj na forum torysamochodowe.pl!

Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.

Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.

Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube
SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.

Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Wszystkie tematy związane z prądem, elektroniką, zasilaniem itp.
wilku
Ścigant
Ścigant
Posty: 105
Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
Lokalizacja: Konin

Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: wilku »

Nie zlokalizowałem takiego tematu tutaj a nie chcę wyważać niepotrzebnie drzwi.
Zaczyna mi doskwierać problem przy zmianie toru związany z kolizjami pojazdów typu ghost. W wyścigu z ludźmi to już nie jest takie uciążliwe, wręcz wbudowane w mechanikę wyścigu.

Pytanie mam , czy ktoś tutaj już wykonywał takie modyfikacje.

Osobiście chcę zaprzęgnąć do tego arduino, aby odcinać zasilanie zwrotnicy gdy jakieś auto będzie na kolizyjnym i zechce mu się zmienić tor.

Znalazłem też ciekawe, samodzielne rozwiązanie, w postaci przekaźnika z opóźnieniem czasowym (od 1 milisekundy opóźnienia do godziny) który był by wyzwalany czujnikiem optycznym umieszczonym w slocie.
Jak uda mi się to przetestować (czas bliżej nieokreślony, na razie to koncept) to oczywiście przekażę tutaj swoje obserwacje, ale jeśli ktoś ma już ten temat przerobiony wraz z odpowiednimi rozwiązaniami to chętnie wysłucham.

Celowo pomijam tutaj rozwiązanie już dostępne bo uważam je za zbyt skomplikowane, a może się mylę ?
Awatar użytkownika
DeathThorn
Fast&Furious
Fast&Furious
Posty: 506
Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
Lokalizacja: Osieki Lęborskie
Kontakt:

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: DeathThorn »

sa dostępne specjalne chipy ktore montuje sie w zwrotnice i po sprawie, drzwi juz zostaly otwarte :twisted:
mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 395
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: mrobaszki »

Hej,
gdzie wpina się tego chipa?
Awatar użytkownika
DeathThorn
Fast&Furious
Fast&Furious
Posty: 506
Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
Lokalizacja: Osieki Lęborskie
Kontakt:

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: DeathThorn »

odkręca się zaslepkę na zwrotnicy i wpina w zwrotnice, po czym zamyka

tracisz gwarancje oczywiście bo zrywasz plombę ze śrubki , ale masz działające anty-kolizje :)

Anti-Collision Chip for Carrera's Left Lane Change

instrukcja => Left Lane Gate Installation <= instrukcja
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: Petrus »

Ja zastosowałem tego rodzaju chipy:

Link do chipa do zwrotnicy lewej.
Mają tam obecnie urlop i nie widać cen, ale kosztują chyba około 8 Euro/szt.

Jest on bardzo niewielkich rozmiarów, bez dodatkowej diody (są też chipy z dodatkową diodą, ale potrzeba wtedy dodatkowego otworu i konieczności umieszczenia go w odpowiednim miejscu). Na szynie wtedy nic nie widzisz (i dobrze :D ), ale działa bezbłędnie. Zasada działania wszystkich tych chipów jest podobna.

W załączeniu zamieszczam instrukcję. Niestety jest po niemiecku, ale są zdjęcia.

Ja mam zamontowane w każdej zwrotnicy. Działa to super i nie mam już więcej kolizji zarówno ghostów jak i zawodników. Ponieważ mam dwa stanowiska tankowania to mam również zamontowane te chipy w pitstopie. Dzięki temu nie ma również kolizji przy tankowaniu. Jeśli na jednym stanowisku jest samochód to drugi już nie może wjechać (zwrotnica nie przełącza). Super rozwiązanie!

Jak byś potrzebował pomocy w montażu to chętnie pomogę. Przy odrobinie wprawy nie jest to takie trudne.

Będę chyba zamawiał w tym sklepie coś po nowym roku. To jak byłbyś zainteresowany mógłbym kupić.

Generalnie bardzo polecam montaż. Super to działa.
Załączniki
AKS Links v5.pdf
(2.24 MiB) Pobrany 995 razy
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Awatar użytkownika
DeathThorn
Fast&Furious
Fast&Furious
Posty: 506
Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
Lokalizacja: Osieki Lęborskie
Kontakt:

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: DeathThorn »

ooo Petrus to daj znac , ja na pewno coś wezmę także :twisted:
no kuźwa co za czasy żeby nie było strony po English , ni ch..... nie rozumiem po Szpice fantastisz :evil:
mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 395
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: mrobaszki »

Pytanie do Petrusa,
czy ten chip można zamontować w zwrotnicy krzyżowej również?
MRO
mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 395
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: mrobaszki »

Można ;)
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: Petrus »

mrobaszki pisze:Pytanie do Petrusa,
czy ten chip można zamontować w zwrotnicy krzyżowej również?
MRO
To jest wyczyn. Pytanie i zaraz potem odpowiedź hihi :lol: .

Tak jak najbardziej można. Jest to wtedy tak naprawdę zestaw dwóch chipów, jednego lewego i jednego prawego.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
wilku
Ścigant
Ścigant
Posty: 105
Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
Lokalizacja: Konin

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: wilku »

mam pytania co do tego rozwiązania AKS SCD:
1. o przerwanie toru żeby jakąś strefę wytworzyć. czy nie powoduje to że konieczne staje się dołożenie kabli żeby tor odpowiednio zaopatrzyć w "prąd".
2. oprócz tej przerwy widziałem zaklejenie toru taśmą (czy jest to tożsame z wycinkiem/rozłączeniem toru)

dlatego właśnie rozważałem zaproponowane na początku rozwiązanie z arduino, chciał bym zaopatrzyć tor w czujniki szczelinowe które robiły by dokładnie to samo co układ przez ciebie Petrus pokazany - czyli wyłączały diodę IR - ale bez konieczności zmniejszania ilości połączeń na trasie. No i można było by je dość precyzyjnie rozmieścić tak żeby wyłączenie i ponowne jej włączenie odbywało się bez uszczerbku dla zabawy (ostatecznie nawet była by możliwość całkowitego wyłączenia systemu bez zbędnych ceregieli). O dodatkowych plusach blokowania wjazdu do pit-stopu, lub innych bajerów nie wspomnę.

A i z innej beczki to zaobserwowałem że takie sekcje zmiany toru jazdy muszą być na tyle daleko od zakrętu, żeby wychodzący z niego czasem jeszcze driftujący samochód zdążył naprostować swój tor jazdy na tyle żeby trafił w czujnik. Dziś już myślałem że coś się spierniczyło, a jak się okazało, to po prostu nie trafiałem w sensor i sekcja się nie zmieniała gdy tego chciałem.

Jeśli pytania które zadałem są pomijalne to z chęcią bym przetestował to zaproponowane przez Ciebie Petrus rozwiązanie i zamówił czipy dla zwrotnicy podwójnej podłączając się do twojego zmówienia.
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: Petrus »

wilku pisze:mam pytania co do tego rozwiązania AKS SCD:
1. o przerwanie toru żeby jakąś strefę wytworzyć. czy nie powoduje to że konieczne staje się dołożenie kabli żeby tor odpowiednio zaopatrzyć w "prąd".
Tak naprawdę to powinno się dołożyć przed strefą.
wilku pisze:2. oprócz tej przerwy widziałem zaklejenie toru taśmą (czy jest to tożsame z wycinkiem/rozłączeniem toru)
Tak to jest tożsame.
wilku pisze: dlatego właśnie rozważałem zaproponowane na początku rozwiązanie z arduino, chciał bym zaopatrzyć tor w czujniki szczelinowe które robiły by dokładnie to samo co układ przez ciebie Petrus pokazany - czyli wyłączały diodę IR - ale bez konieczności zmniejszania ilości połączeń na trasie. No i można było by je dość precyzyjnie rozmieścić tak żeby wyłączenie i ponowne jej włączenie odbywało się bez uszczerbku dla zabawy (ostatecznie nawet była by możliwość całkowitego wyłączenia systemu bez zbędnych ceregieli). O dodatkowych plusach blokowania wjazdu do pit-stopu, lub innych bajerów nie wspomnę.
Takie rozwiązanie oczywiście byłoby świetne. Problem tylko w tym, że trzeba się na tym znać :? . Ja się kompletnie nie znam. Jeśli widzisz taką możliwość konstrukcji czegoś takiego, to będzie to na pewno coś bardzo ciekawego i dużo wnoszącego. Zresztą jak wykorzystać Andurino w torach samochodowych to byłby ciekawy temat.
wilku pisze:A i z innej beczki to zaobserwowałem że takie sekcje zmiany toru jazdy muszą być na tyle daleko od zakrętu, żeby wychodzący z niego czasem jeszcze driftujący samochód zdążył naprostować swój tor jazdy na tyle żeby trafił w czujnik. Dziś już myślałem że coś się spierniczyło, a jak się okazało, to po prostu nie trafiałem w sensor i sekcja się nie zmieniała gdy tego chciałem.
Jak najbardziej masz rację. zmianę toru powinno się umieszczać najlepiej w odległości co najmniej jednej prostej od zakrętu.

wilku pisze:Jeśli pytania które zadałem są pomijalne to z chęcią bym przetestował to zaproponowane przez Ciebie Petrus rozwiązanie i zamówił czipy dla zwrotnicy podwójnej podłączając się do twojego zmówienia.
Twoje pytania są bardzo dobre i ciekawe. Jak będę składał zamówienie to dam znać.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
wilku
Ścigant
Ścigant
Posty: 105
Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
Lokalizacja: Konin

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: wilku »

Znalazłem schemat tych antykolizyjnych zwrotnic (lewej i prawej), spróbuję to zmajstrować.
w całości po niemiecku ale może optycznie dam radę, jeśli jest specjalista w tłumaczeniu (oprócz googla) to proszę o pomoc.
http://www.stade-bochum.de/Carrera/AKS/Doku.html

na jedną zwrotnicę potrzeba :
3 x diody 1N4004 - 0,15 zł
1 x rezystor 4,7 kohm - 0,01 zł
1 x rezystor 1,2 kohm - 0,01 zł
1 x transoptor/optoizolator PC817 - 0,5 zł
1 x tranzystor NPN BC337 - dla lewej, lub PNP BC327 - dla prawej i pit stopu - 0,1 zł
1 x dioda 5v (ale to opcjonalnie jeśli chce się optycznie widzieć czy sekcja jest zablokowana czy nie, choć można by z tego zrobić całkiem fajny znak drogowy sygnalizujący zagrożenie z zastosowaniem diody migającej) - 1 zł

oraz wiadomo trochę kabelków, opcjonalnie płytka drukowana uniwersalna (można się pokusić o zrobienie własnej)
mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 395
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: mrobaszki »

Niestety jestem laikiem w temacie elektroniki jak i niemieckiego,
ale kibicuję i trzymam kciuki za powodzenie operacji.
Pozdr.
MRO
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: Petrus »

wilku pisze:Znalazłem schemat tych antykolizyjnych zwrotnic (lewej i prawej), spróbuję to zmajstrować.
w całości po niemiecku ale może optycznie dam radę, jeśli jest specjalista w tłumaczeniu (oprócz googla) to proszę o pomoc.
http://www.stade-bochum.de/Carrera/AKS/Doku.html

na jedną zwrotnicę potrzeba :
3 x diody 1N4004 - 0,15 zł
1 x rezystor 4,7 kohm - 0,01 zł
1 x rezystor 1,2 kohm - 0,01 zł
1 x transoptor/optoizolator PC817 - 0,5 zł
1 x tranzystor NPN BC337 - dla lewej, lub PNP BC327 - dla prawej i pit stopu - 0,1 zł
1 x dioda 5v (ale to opcjonalnie jeśli chce się optycznie widzieć czy sekcja jest zablokowana czy nie, choć można by z tego zrobić całkiem fajny znak drogowy sygnalizujący zagrożenie z zastosowaniem diody migającej) - 1 zł

oraz wiadomo trochę kabelków, opcjonalnie płytka drukowana uniwersalna (można się pokusić o zrobienie własnej)
No, no to jest ambitny projekt. Ważne aby płytka nie była za duża. Ciekaw jestem jak to wyjdzie i również trzymam kciuki.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
ODPOWIEDZ