Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja
-
- Ścigant
- Posty: 105
- Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
- Lokalizacja: Konin
Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja
A więc zrobione, na prędko w chwili obecnej umieszczam filmiki z prototypem.
Lamborghini blokuje zwrotnicę dla Porsche, gdy go przestawiam poza linię sensorową możliwa staje się operacja zwrotnicą.
https://youtu.be/gZhjZtaYZK4
Dioda sygnalizuje czas kiedy można się przełączyć na inny tor, ale jest całkowicie zbędna, można jej po prostu nie montować. Wtedy mamy identyczne rozwiązanie jak w AKS by SCD.
Chyba zostawię te migające diody do aut F1 na tył.
Tutaj już z wypiętym pinem prądowym i bez diody.
Lamborghini leci na trybie autonomicznym a Porsche blokuje zwrotnicę, do czasu aż się nie usunie.
https://youtu.be/u-k1KWuMJbA
Zostaje mi w głowie tylko pytanie czy potrzeba izolować te 2,5 cm toru taśmą, oprócz wyjęcia pinu łączącego linie prądowe. Jak często zdarza się że zaraz za pojazdem wjeżdżającym na linię sensora jedzie inny i szczotkami zwiera tą małą przerwę. Powoduje to że przestaje działać cała instalacja i pojazd na przeciwnym pasie może operować zwrotnicą pomimo że już ktoś jedzie po sensorze, czas udzieli tej odpowiedzi.
Lamborghini blokuje zwrotnicę dla Porsche, gdy go przestawiam poza linię sensorową możliwa staje się operacja zwrotnicą.
https://youtu.be/gZhjZtaYZK4
Dioda sygnalizuje czas kiedy można się przełączyć na inny tor, ale jest całkowicie zbędna, można jej po prostu nie montować. Wtedy mamy identyczne rozwiązanie jak w AKS by SCD.
Chyba zostawię te migające diody do aut F1 na tył.
Tutaj już z wypiętym pinem prądowym i bez diody.
Lamborghini leci na trybie autonomicznym a Porsche blokuje zwrotnicę, do czasu aż się nie usunie.
https://youtu.be/u-k1KWuMJbA
Zostaje mi w głowie tylko pytanie czy potrzeba izolować te 2,5 cm toru taśmą, oprócz wyjęcia pinu łączącego linie prądowe. Jak często zdarza się że zaraz za pojazdem wjeżdżającym na linię sensora jedzie inny i szczotkami zwiera tą małą przerwę. Powoduje to że przestaje działać cała instalacja i pojazd na przeciwnym pasie może operować zwrotnicą pomimo że już ktoś jedzie po sensorze, czas udzieli tej odpowiedzi.
- DeathThorn
- Fast&Furious
- Posty: 506
- Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
- Lokalizacja: Osieki Lęborskie
- Kontakt:
Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja
no petarda
teraz napisz ile bedziesz bral za takie modyfikacje
teraz napisz ile bedziesz bral za takie modyfikacje
-
- Ścigant
- Posty: 105
- Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
- Lokalizacja: Konin
Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja
Zrezygnowałem z płytki, za mało elementów żeby się w to babrać, a i miejsca zajmuje o wiele mniej, całość mieści się pod przykrywką, 3 mm grubości. Wklejone "ghetto style" klejem na ciepło.
Teraz, ale tylko jako bajer (czytaj nieprędko bo w obecnej chwili pasuje mi takie rozwiązanie w zupełności), zostaje umiejscowienie jakiegoś przełącznika dwu-pozycyjnego z boku zwrotnicy, żeby wedle życzenia odłączać tą antykolizyjną opcję.
Teraz, ale tylko jako bajer (czytaj nieprędko bo w obecnej chwili pasuje mi takie rozwiązanie w zupełności), zostaje umiejscowienie jakiegoś przełącznika dwu-pozycyjnego z boku zwrotnicy, żeby wedle życzenia odłączać tą antykolizyjną opcję.
bez "krówki" się nie zabieramDeathThorn pisze:no petarda
teraz napisz ile bedziesz bral za takie modyfikacje
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja
Suuuper! Gratulacje!
Może masz jakieś udokumentowanie Twojej pracy krok po kroku ze zdjęciami? Na pewno przyda się dla innych.
Może masz jakieś udokumentowanie Twojej pracy krok po kroku ze zdjęciami? Na pewno przyda się dla innych.
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
-
- Ścigant
- Posty: 105
- Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
- Lokalizacja: Konin
Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja
A więc przed chwilą zaopatrzona w moduł antykolizyjny została zwrotnica podwójna. Jako że używam tylko systemu cyfrowego (bo nie mam i nie chcę robić toru na analogowe auta), to połączyłem oba moduły w jeden wspólnie zasilany, i wyprowadziłem złącza do diod IR.
Całość podłączenia do toru jest po angielsku opisana w linku jaki dał DeathThorn
a montaż i schemat połączeń w linku jaki podałem wcześniej
Dlatego nie robiłem dokumentacji fotograficznej, poza tym nie lubię przypisywać sobie cudzych zasług.
Jak mi się znudzi obecna wersja skrzyżowań, to zrobię jeszcze tylko manualne wyłączniki tego systemu i wtedy postaram się dorzucić zdjęcia.
Co do użytych elementów które wymieniłem, to dodam jeszcze, że te metalowe klipsy można odzyskać od wypinanych podczas przerabiania zwrotnic.
Postaram się później zamieścić film z działającą konstrukcją i jak to wygląda od środka.
Całość podłączenia do toru jest po angielsku opisana w linku jaki dał DeathThorn
a montaż i schemat połączeń w linku jaki podałem wcześniej
Dlatego nie robiłem dokumentacji fotograficznej, poza tym nie lubię przypisywać sobie cudzych zasług.
Jak mi się znudzi obecna wersja skrzyżowań, to zrobię jeszcze tylko manualne wyłączniki tego systemu i wtedy postaram się dorzucić zdjęcia.
Co do użytych elementów które wymieniłem, to dodam jeszcze, że te metalowe klipsy można odzyskać od wypinanych podczas przerabiania zwrotnic.
Postaram się później zamieścić film z działającą konstrukcją i jak to wygląda od środka.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 395
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja
Witam,
WILKU,
czy mógłbym Cię prosić o schemat graficzny układu który stworzyłeś/odtworzyłeś.
I jaka jest różnica między układem do lewej i prawej zwrotnicy.
Pozdr.
MRO
WILKU,
czy mógłbym Cię prosić o schemat graficzny układu który stworzyłeś/odtworzyłeś.
I jaka jest różnica między układem do lewej i prawej zwrotnicy.
Pozdr.
MRO
-
- Ścigant
- Posty: 105
- Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
- Lokalizacja: Konin
Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja
tu masz linki bezpośrednie do schematówmrobaszki pisze:Witam,
WILKU,
czy mógłbym Cię prosić o schemat graficzny układu który stworzyłeś/odtworzyłeś.
I jaka jest różnica między układem do lewej i prawej zwrotnicy.
Pozdr.
MRO
http://www.freeslotter.de/index.php?pag ... 8f5e45694a
http://www.freeslotter.de/index.php?pag ... b3c7f74b6f
różnice wymieniałem tutaj
, są to niemal identyczne układy (sądzę że można by jednym rozwiązaniem obsłużyć oba warianty ale wymagało by to większej kombinacji w kabelkach). Nadal uważam że lepsza opcja będzie z transoptorami szczelinowymi, ale jednak troszkę kosztowniejsza i raczej tylko na taki tor zbudowany na stałe.wilku pisze:1 x tranzystor NPN BC337 - dla lewej, lub PNP BC327 - dla prawej i pit stopu - 0,1 zł
Wersje "komercyjne" AKS mają elementy powierzchniowe, jeszcze tańsze ale w domu trzeba by się bawić w wypiekanie kuchenkowe płytek i sensu nie widzę. Nie grzebałem w zasadzie działania bo strona za to odpowiedzialna nie funkcjonuje już (link do niej jest również podany), ale sądząc po schemacie, to autko wjeżdżając na tor sensora powoduje zwarcie transoptora wywołane przewodzeniem tranzystora a co za tym idzie wyłączenie diody IR.