Witaj na forum torysamochodowe.pl!

Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.

Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.

Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube
SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.

Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Wszystkie tematy związane z prądem, elektroniką, zasilaniem itp.
wilku
Ścigant
Ścigant
Posty: 105
Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
Lokalizacja: Konin

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: wilku »

A więc zrobione, na prędko w chwili obecnej umieszczam filmiki z prototypem.
Lamborghini blokuje zwrotnicę dla Porsche, gdy go przestawiam poza linię sensorową możliwa staje się operacja zwrotnicą.
https://youtu.be/gZhjZtaYZK4

Dioda sygnalizuje czas kiedy można się przełączyć na inny tor, ale jest całkowicie zbędna, można jej po prostu nie montować. Wtedy mamy identyczne rozwiązanie jak w AKS by SCD.

Chyba zostawię te migające diody do aut F1 na tył.

Tutaj już z wypiętym pinem prądowym i bez diody.
Lamborghini leci na trybie autonomicznym a Porsche blokuje zwrotnicę, do czasu aż się nie usunie.
https://youtu.be/u-k1KWuMJbA

Zostaje mi w głowie tylko pytanie czy potrzeba izolować te 2,5 cm toru taśmą, oprócz wyjęcia pinu łączącego linie prądowe. Jak często zdarza się że zaraz za pojazdem wjeżdżającym na linię sensora jedzie inny i szczotkami zwiera tą małą przerwę. Powoduje to że przestaje działać cała instalacja i pojazd na przeciwnym pasie może operować zwrotnicą pomimo że już ktoś jedzie po sensorze, czas udzieli tej odpowiedzi.
Awatar użytkownika
DeathThorn
Fast&Furious
Fast&Furious
Posty: 506
Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
Lokalizacja: Osieki Lęborskie
Kontakt:

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: DeathThorn »

no petarda

teraz napisz ile bedziesz bral za takie modyfikacje :)
wilku
Ścigant
Ścigant
Posty: 105
Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
Lokalizacja: Konin

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: wilku »

Zrezygnowałem z płytki, za mało elementów żeby się w to babrać, a i miejsca zajmuje o wiele mniej, całość mieści się pod przykrywką, 3 mm grubości. Wklejone "ghetto style" klejem na ciepło.
Obrazek

Teraz, ale tylko jako bajer (czytaj nieprędko bo w obecnej chwili pasuje mi takie rozwiązanie w zupełności), zostaje umiejscowienie jakiegoś przełącznika dwu-pozycyjnego z boku zwrotnicy, żeby wedle życzenia odłączać tą antykolizyjną opcję.
DeathThorn pisze:no petarda

teraz napisz ile bedziesz bral za takie modyfikacje :)
bez "krówki" się nie zabieram :)
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: Petrus »

Suuuper! Gratulacje!

Może masz jakieś udokumentowanie Twojej pracy krok po kroku ze zdjęciami? Na pewno przyda się dla innych.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
wilku
Ścigant
Ścigant
Posty: 105
Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
Lokalizacja: Konin

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: wilku »

A więc przed chwilą zaopatrzona w moduł antykolizyjny została zwrotnica podwójna. Jako że używam tylko systemu cyfrowego (bo nie mam i nie chcę robić toru na analogowe auta), to połączyłem oba moduły w jeden wspólnie zasilany, i wyprowadziłem złącza do diod IR.
Całość podłączenia do toru jest po angielsku opisana w linku jaki dał DeathThorn
a montaż i schemat połączeń w linku jaki podałem wcześniej
Dlatego nie robiłem dokumentacji fotograficznej, poza tym nie lubię przypisywać sobie cudzych zasług.
Jak mi się znudzi obecna wersja skrzyżowań, to zrobię jeszcze tylko manualne wyłączniki tego systemu i wtedy postaram się dorzucić zdjęcia.

Co do użytych elementów które wymieniłem, to dodam jeszcze, że te metalowe klipsy można odzyskać od wypinanych podczas przerabiania zwrotnic.

Postaram się później zamieścić film z działającą konstrukcją i jak to wygląda od środka.
mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 395
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: mrobaszki »

Witam,
WILKU,
czy mógłbym Cię prosić o schemat graficzny układu który stworzyłeś/odtworzyłeś.
I jaka jest różnica między układem do lewej i prawej zwrotnicy.
Pozdr.
MRO
wilku
Ścigant
Ścigant
Posty: 105
Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
Lokalizacja: Konin

Re: Zwrotnica - antykolizyjna modyfikacja

Post autor: wilku »

mrobaszki pisze:Witam,
WILKU,
czy mógłbym Cię prosić o schemat graficzny układu który stworzyłeś/odtworzyłeś.
I jaka jest różnica między układem do lewej i prawej zwrotnicy.
Pozdr.
MRO
tu masz linki bezpośrednie do schematów
http://www.freeslotter.de/index.php?pag ... 8f5e45694a

http://www.freeslotter.de/index.php?pag ... b3c7f74b6f
różnice wymieniałem tutaj
wilku pisze:1 x tranzystor NPN BC337 - dla lewej, lub PNP BC327 - dla prawej i pit stopu - 0,1 zł
, są to niemal identyczne układy (sądzę że można by jednym rozwiązaniem obsłużyć oba warianty ale wymagało by to większej kombinacji w kabelkach). Nadal uważam że lepsza opcja będzie z transoptorami szczelinowymi, ale jednak troszkę kosztowniejsza i raczej tylko na taki tor zbudowany na stałe.
Wersje "komercyjne" AKS mają elementy powierzchniowe, jeszcze tańsze ale w domu trzeba by się bawić w wypiekanie kuchenkowe płytek i sensu nie widzę. Nie grzebałem w zasadzie działania bo strona za to odpowiedzialna nie funkcjonuje już (link do niej jest również podany), ale sądząc po schemacie, to autko wjeżdżając na tor sensora powoduje zwarcie transoptora wywołane przewodzeniem tranzystora a co za tym idzie wyłączenie diody IR.
ODPOWIEDZ