Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Pytanie o tunning
-
- Starter
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 sty 2021, 12:14
Pytanie o tunning
Siemanko
Niedawno zacząłem przygodę z torami carrera , nabyłem ostatnio porsche 911 rsr i chciałem go trochę ulepszyć , czy są jakieś polskie strony gdzie mógłbym zamówić jakieś części czy zostają tylko niemieckie strony? A jeżeli są jakieś to jakie części polecacie na początek ?
Niedawno zacząłem przygodę z torami carrera , nabyłem ostatnio porsche 911 rsr i chciałem go trochę ulepszyć , czy są jakieś polskie strony gdzie mógłbym zamówić jakieś części czy zostają tylko niemieckie strony? A jeżeli są jakieś to jakie części polecacie na początek ?
-
- Ścigant
- Posty: 157
- Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10
Re: Pytanie o tunning
Najpierw opony, potem opony i jeszcze opony... Plus prowadnice.
Jak to zrobisz to wyrzucasz magnesy, a potem tylko dbasz o opony (szlifujesz, czyścisz, czyścisz, co wyścig czyścisz)
Przejrzyj forum, nie jest wielkie a większość tematów już była...
Możesz zacząć tu:
http://www.torysamochodowe.pl/viewtopic ... 4&start=15
Popatrz na filmy Petrusa na kanale, np.:
https://youtu.be/TH5NPnzATlQ
Jak to zrobisz to wyrzucasz magnesy, a potem tylko dbasz o opony (szlifujesz, czyścisz, czyścisz, co wyścig czyścisz)
Przejrzyj forum, nie jest wielkie a większość tematów już była...
Możesz zacząć tu:
http://www.torysamochodowe.pl/viewtopic ... 4&start=15
Popatrz na filmy Petrusa na kanale, np.:
https://youtu.be/TH5NPnzATlQ
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Pytanie o tunning
A powiedz co byś chciał tuningować. Albo w jakim celu. Jeżeli jeździsz sobie w domu to nie potrzebujesz dużego tuningu. Ja akurat z opon bym zrezygnował. Dobrze wyszlifowane opony fabryczne też świetnie jeżdżą. Prowadnic jeszcze nie testowałem. Czasu brakuje. Ja na twoim miejscu zaczął bym od silnika, ewentualnie zębatek. Ja robię tuning po to aby samochody jeździły równo, a zawody dawały równe szanse wszystkim. A drugi mój cel tuningu to taki żeby samochody jeździły płynnie i cicho. Niektóre fabrycznie dają straszny jazgot i są w cholerę głośne.
Co do zakupów to tylko zagranicą. W Polsce niewiele kupisz
Co do zakupów to tylko zagranicą. W Polsce niewiele kupisz
-
- Starter
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 sty 2021, 12:14
Re: Pytanie o tunning
A jeżeli wyjmę magnesy to nie będę miał mniejszej przyczepności ? Co do silnika to nie wiem jaki model będę pasował do mojego samochodziku a opony szlifuje i widzę efekty zamówiłem benzynę ekstrakcyjna bo na forum pisali ze jest dobra do czyszczenia
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Pytanie o tunning
Ja bym benzyna nie ryzykował. Najlepiej czyści taśma samoprzylepna jakiegokolwiek typu. Jeżeli wyjmiesz magnesy to oczywiście przyczepność mniejsza. Ale na wszystkich autach. Ważne żeby szansę były równe. Poza tym jaka to różnica czy ścigamy się z prędkością duża czy mała? Wazne że się ścigamy na równych warunkach.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Pytanie o tunning
Ja wkładam silniki NSR SHARK.
-
- Ścigant
- Posty: 157
- Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10
Re: Pytanie o tunning
Ja wybieram model i kupię wszystkie dostępne wersje kolorystyczne. Ultra sprawiedliwie.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Pytanie o tunning
Niestety nie. Kupno tego samego auta nic nie daje. Silniki fabryczne Carrery mają astronomiczny rozrzut osiągow.
-
- Ścigant
- Posty: 157
- Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10
Re: Pytanie o tunning
Moim zdaniem wpływ silnika jest wielokrotnie mniejszy niż wpływ modelu. Nigdy nie zauważyłem istotnych różnic pomiędzy egzemplarzami tego samego modelu. W ramach spotkań i ścigania też najlepiej sprawdzają się wyścigi "jednorodne", kiedy wszyscy jadą takimi samymi autami, mimo iż auta nie mają wymienianych czy tuningowanych silników.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Pytanie o tunning
U mnie nie ma znaczenia model auta. Różnice są minimalne. Rozmiary aut i waga jest identyczna poza BMW Z4 który jest trochę lżejszy. Natomiast gówniany silnik jak się trafi w najlepszym aucie To i najlepszy slotcarowiec nic nie uradzi. Dopiero wsadzenie wyrównanych silników do samochodów wyrównuje osiągi. Tak jak pisałem wcześniej silniki Carrery mają olbrzymi rozrzut osiągow. Robiłem pomiary miernikiem prędkości obrotowej wszystkich swoich aut. Stąd moje wnioski.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Pytanie o tunning
No i jest jeszcze kwestia aby ścigać się samochodami z dekoderem tej samej generacji. W 2019 roku Carrera zesrała dekodery i nie pasują one do starego modelu. Więc trza jeszcze dekodery mieć identyczne w autach do ścigania.
-
- Starter
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 gru 2020, 11:19
Re: Pytanie o tunning
Witam, to ja się podepnę.
Kolega Norbert, piszę o silnikach NSR SHARK, czy będą one pasowały do moich 124 BMW M1, Ford Capri i Audi R8?
Faktycznie zamawianie z niemieckich stron to mordęga, wielokrotnie siadałem do tego i kończyłem nic nie wybierając, z mętlikiem w głowie.
Chętnie zmienił bym silniki, koła zębate, prowadnice i opony - dla zabawy.
W Capri prowadnica bardzo często po wyskoczeniu z toru wyskakuje na którąś stronę, uszkadzając szczotki. Po kilku razach szczotki już się nie trzymają, zmielone przez rozszalałą prowadnice.
Zauważam też, że auta pracują płynniej i ciszej po wykreceniu tylnich śrub mocujących silnik. Silnik trzyma się tylko na śrubach przednich dociskających przy okazji magnes lub jego mocowanie, bo jeżdżę bez magnesu. Jest na to inne Rozwiązanie?
Myślałem, że zmiana silnika i zębatki mogą tu pomóc.
Co myślicie na ten Temat? Głównie chodzi o cichą, kulturalną pracę bez zbędnego, słyszalnego męczenia silnika.
M1 praktycznie leci po torze, Capri wyje jak dzikie a audi jest po prostu toporne. Nie sądzę, że tak one po prostu mają, więc zastanawiam się, co robię nie tak. Składałem i rozkładałem je dziesiątki razy, czyszczenie i oliwienie, smarowanie nic nie poprawia.
Pomocy!
Kolega Norbert, piszę o silnikach NSR SHARK, czy będą one pasowały do moich 124 BMW M1, Ford Capri i Audi R8?
Faktycznie zamawianie z niemieckich stron to mordęga, wielokrotnie siadałem do tego i kończyłem nic nie wybierając, z mętlikiem w głowie.
Chętnie zmienił bym silniki, koła zębate, prowadnice i opony - dla zabawy.
W Capri prowadnica bardzo często po wyskoczeniu z toru wyskakuje na którąś stronę, uszkadzając szczotki. Po kilku razach szczotki już się nie trzymają, zmielone przez rozszalałą prowadnice.
Zauważam też, że auta pracują płynniej i ciszej po wykreceniu tylnich śrub mocujących silnik. Silnik trzyma się tylko na śrubach przednich dociskających przy okazji magnes lub jego mocowanie, bo jeżdżę bez magnesu. Jest na to inne Rozwiązanie?
Myślałem, że zmiana silnika i zębatki mogą tu pomóc.
Co myślicie na ten Temat? Głównie chodzi o cichą, kulturalną pracę bez zbędnego, słyszalnego męczenia silnika.
M1 praktycznie leci po torze, Capri wyje jak dzikie a audi jest po prostu toporne. Nie sądzę, że tak one po prostu mają, więc zastanawiam się, co robię nie tak. Składałem i rozkładałem je dziesiątki razy, czyszczenie i oliwienie, smarowanie nic nie poprawia.
Pomocy!
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Pytanie o tunning
Do 124 NSR King. Rekiny są do 132.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Pytanie o tunning
Toporna lub głośna jazda to skutek kilku rzeczy. W moich 132 krzywe osie i felgi oraz gówniany silnik powoduje straszny grzechot jak samochód leci po torze. W samochodach które udało mi się ,,naprostować'' nie ma już takiego problemu. Autko leci aż miód. Silniki NSR na wyższych obrotach nie powodują jazgotu tak jak oryginalna carrerowa chińszczyzna. Trzeba jeszcze sprawdzić czy karoseria nie powoduje hałasu. Zauważyłem że rozebrane auto bez karoserii jest bardzo ciche. Dokręc górę i nagle sraczka. Słyszałem że małe oringi między górę i dół może pomóc. Na razie tego nie testowałem. Lutownica poprawiam połączenia lub klejem. Trochę pomaga. Jednak centrowanie osi i kół najlepiej działa na ogólną charakterystykę jazdy.
-
- Starter
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 gru 2020, 11:19
Re: Pytanie o tunning
Dzieki Norbert. Z NSR KING jest kilka op i z różnymi obrotami. Wg uznania czy lepiej 2600 RPM zamiast 3000? Warto iść tak wysoko?