Witaj na forum torysamochodowe.pl!

Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.

Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.

Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube
SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.

Konserwacja opon.

Tematy związane z samochodami, ich przebudową, naprawą. Tu możesz się podzielić doświadczeniami z przebudową samochodów, tworzeniem nowych oraz ich tuningiem.
norbert1222
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 300
Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13

Konserwacja opon.

Post autor: norbert1222 »

Witam.
Jestem nowy w tym miejscu i mam pewne pytanie do kolegów.
Chodzi o opony. Ale nie o szlifowanie bo to potrafię. Czy istnieje jakiś specyfik, który powoduje mniejsze przyklejanie się kurzu do opon?? Czy można czymś zabezpieczyć opony przed starzeniem się i parcieniem??
Norbert.
Awatar użytkownika
DeathThorn
Fast&Furious
Fast&Furious
Posty: 506
Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
Lokalizacja: Osieki Lęborskie
Kontakt:

Re: Konserwacja opon.

Post autor: DeathThorn »

ja używam Oleju konserwująco czyszczącego => Ballistol

ALLEGRO => Olej konserwująco czyszczący Ballistol

Dzięki niemu Opony są elastyczne, nie parcieją, nie pękają i mają fajną przyczepność. Ogólnie dłużej służą :mrgreen:
norbert1222
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 300
Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13

Re: Konserwacja opon.

Post autor: norbert1222 »

Tak czytałem trochę o ty.
Mam jednak obawy gdyż środek ten reklamowany jest jako smar. A poślizgu na oponach nie chce.
N.
Awatar użytkownika
DeathThorn
Fast&Furious
Fast&Furious
Posty: 506
Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
Lokalizacja: Osieki Lęborskie
Kontakt:

Re: Konserwacja opon.

Post autor: DeathThorn »

wycierasz do sucha nie ma śladu :)
no ja używam od lat nie zauważyłem żeby mi się opony ślizgały :)
norbert1222
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 300
Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13

Re: Konserwacja opon.

Post autor: norbert1222 »

Dzięki za podpowiedz. Przetestuję.
Będę pisał niedługo o kolejnych problemach np ze zwrotnicami i ogólnie różną jakością aut. W samochodach które posiadam da się zauważyć znaczną różnicę prędkości na tym samym "biegu", oraz różnicę w przyciąganiu do toru przez magnesy.
Wkurzające to strasznie bo nie daję równych szans ścigającym.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
DeathThorn
Fast&Furious
Fast&Furious
Posty: 506
Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
Lokalizacja: Osieki Lęborskie
Kontakt:

Re: Konserwacja opon.

Post autor: DeathThorn »

No to jest własnie realizm :) w rzeczywistości auta także mają różne osiągi :) hehe
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Konserwacja opon.

Post autor: Petrus »

norbert1222 pisze:Dzięki za podpowiedz. Przetestuję.
Będę pisał niedługo o kolejnych problemach np ze zwrotnicami i ogólnie różną jakością aut. W samochodach które posiadam da się zauważyć znaczną różnicę prędkości na tym samym "biegu", oraz różnicę w przyciąganiu do toru przez magnesy.
Wkurzające to strasznie bo nie daję równych szans ścigającym.
Pozdrawiam.
Przy odrobinie pracy da się te samochody w miarę dostosować. Oczywiście w poszczególnych klasach będą duże różnice, ale w jednej klasie " w miarę" da sie to ujednolicić (nie do końca oczywiście :lol: ). Niestety nie mam za bardzo doświadczenia z magnesami bo praktycznie jezdzimy bez.

Również bardzo polecam Ballistol. Znacznie przedłuża żywotnośc opon gumowych i nadaje się równiez dobrze do czyszczenia szczotek.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Tofi
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 62
Rejestracja: 08 gru 2017, 00:57
Lokalizacja: Northampton (UK)

Re: Konserwacja opon.

Post autor: Tofi »

Balistol jakoś do mnie nie przemawia. Generalnie żaden olej w połączęniu z gumą do mnie nie przemawia, bo olej degeneruje gumę, chyba że taki jest cel jego użycia (tylne koła przed wyścigiem). Generalnie do konserwacji gumy powinno używać się czegoś takiego http://allegro.pl/k2-sil-silikon-w-spra ... 26778.html
Awatar użytkownika
DeathThorn
Fast&Furious
Fast&Furious
Posty: 506
Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
Lokalizacja: Osieki Lęborskie
Kontakt:

Re: Konserwacja opon.

Post autor: DeathThorn »

używałem raz, kompletnie się nie sprawdza :( sorry
wilku
Ścigant
Ścigant
Posty: 105
Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
Lokalizacja: Konin

Re: Konserwacja opon.

Post autor: wilku »

Co do smarowania opon smarami - odniosę się do tego co osobiście przetestowałem.
Faktem jest że specyfik taki jak WD40 jest/był (zanim go zabronili) używany do zmiękczania gumy w RC, poprzez właśnie jej degradację. Wystarczy opony spryskać i poczekać trochę, efekt po wytarciu gotowy, czyli zwiększona przyczepność.
W tych małych autkach tutaj używam benzyny ekstrakcyjnej, szybko paruje ale też nie starcza na długo. Zaraz po przetarciu i położeniu na tor auto klei się jak nienormalne, niemal tak samo szybko przyspiesza jak z magnesami. Trzymanie w zakrętach potrafi wywrócić na bok.Z tym że to stosuję na oponach PU frankenslotowych i bz magnesu tylnego (autka D132). Po kilkunastu minutach jazdy trzeba jeszcze raz przesmarować, co też się robi szybko - wacik nasączony benzyną dociskam do opony, przekręcę nią parę razy i gotowe, na torze ląduje niemal natychmiast.

Co do ślizgania to najgorsza sprawa dla mnie to ściekający smar silikonowy z ośki na felgę i zaraz za tym, na oponę. Wciska się on pomiędzy nie i opona mi się podczas przyspieszania kręci dookoła felgi, zamiast się na niej trzymać. Dodam że nie kleję opon do felg gdyż PU same się idealnie trzymają a nie zależy mi na jakimś idealnym okręgu bo i tak felgi nie wyważę.
norbert1222
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 300
Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13

Re: Konserwacja opon.

Post autor: norbert1222 »

Teraz mam pytanie inne. Bo temat sam się rozwinął. Chodzi o wyrównanie parametrów aut. Prędkość maksymalna i przyśpieszenie.
U mnie niestety oprócz przyczepności także i te parametry różnią się znacznie pomiędzy autami. Niestety to powoduje że wyścigi nie są sprawiedliwe.
O ile synowi daję zawsze fory :D (dobry tata) to kiedy przychodzą na wyścigi inni niestety nie jest wtedy fajnie. Nie da się gorszym autem pokonać kogoś kto też dobrze jeździ.
Chyba wszyscy rozumieją o co chodzi. Wiec skąd różne przyśpieszenie aut?? Wina elektroniki??
Awatar użytkownika
DeathThorn
Fast&Furious
Fast&Furious
Posty: 506
Rejestracja: 29 lis 2016, 14:36
Lokalizacja: Osieki Lęborskie
Kontakt:

Re: Konserwacja opon.

Post autor: DeathThorn »

a możesz napisać jakie auta porównujesz?
najlepiej podaj numery katalogowe i wstaw foty :)
norbert1222
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 300
Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13

Re: Konserwacja opon.

Post autor: norbert1222 »

Wstawienie zdjęc potrwa.
Auta to zasadniczo samochody DTM oraz GT3.
Innych nie mam. Mam 2 BMWZ4, 2 AUDI A5 DTM, 2 BMW M4 DTM, Astona Martina Vantage, CorVette C7R i AUDI R8. Wersje kolorystyczne to chyba nie istotne. Konstrukcja taka sama. I np. Jedno BWW M4 to moje prawie najlepsze auto a drugie zdecydowanie najgorsze. Aston Martin bije wszystkie na łeb. Prędkościa i przyspieszeniem.
wilku
Ścigant
Ścigant
Posty: 105
Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
Lokalizacja: Konin

Re: Konserwacja opon.

Post autor: wilku »

Ja to rozwiązałem w ten sposób. Wyścigów jest tyle ile kierowców, każdy jeździ w wyścigu innym autem i na koniec wyniki są sumowane.

A czemu takie rozbieżności ...
1.inna partia silników
2.inne opony
3.inaczej rozprostowane szczotki
4.inny docisk na osi tylnej/przedniej
5.inna waga
.
.
Itp

Można by wymyślać w nieskończoność , puki to jest w fazie zabawy nie ma się czym przejmować. A nie sądzę żebyś przeszedł na zawodowstwo.
norbert1222
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 300
Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13

Re: Konserwacja opon.

Post autor: norbert1222 »

No tutaj trochę muszę po polemizowac.
Opony odrzucam. Nawet nowe auta znacznie się różnią. To samo szczotki. Starannie to przygotowałem. TARCIE szczotek nieistotne. Waga nieistotna. Auta poważyłem wagą kuchenna. Różnica maksymalna między autami to 6 gramów. A po testach wyszło że najszybszy i najwolniejszy mają tę samą wagę.
To co mi się rzuciło w oczy to to ze rzeczywiście różny docisk osi zmienia właściwości auta. Ale tylko co do wypadania z zakrętów i driftowania.
Po testach dochodzę do konkluzji że auto mocno zwalnia przednia oś. Brak dyferencjału lub wspólna oś. Im czystsze opony tym większe tarcie na zakręcie i większe zwalnianie. Wystarczy nie czyścić przednich opon i jest znów po równo dla wszystkich. Tylne z racji napędu muszą być czyste cały czas. Inaczej wiadomo krzaki na zakręcie.
Nie mogę lub raczej nie umiem zbadać silników. I tu jest właśnie pytanie. Czy silniki mogą dawać takie różnice?? Bo większy docisk tylnej osi na pewno nie spowoduje zwalniania auta. Jedynie przyczepność się zmieni.
Można poprzekładać silniki pomiędzy autami ale powiem szczerze to kupa roboty i testów. A czy płytka elektroniczna w aucie może dawać różną przewodność prądu i zatem różne zasilenie silnika. Może jakiś pan elektronik się wypowie?? kable ścieżki lutowanie?? Może samo wykonanie silnika powoduje ze jeżeli w produkcji nie została należycie wykonana kontrola jakości to te mikro różnice powodują ze auta są nierówne??
Ja mam wszystkie auta s skali 1/32. Czy 1/24 tez ma takie problemy??
A teraz z innej beczki., Da się kupić opony do aut carrera z oryginalnymi napisami?? Nie takie całe czarne??
ODPOWIEDZ