Witaj na forum torysamochodowe.pl!

Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.

Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.

Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube
SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.

Konserwacja opon.

Tematy związane z samochodami, ich przebudową, naprawą. Tu możesz się podzielić doświadczeniami z przebudową samochodów, tworzeniem nowych oraz ich tuningiem.
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Konserwacja opon.

Post autor: Petrus »

figar3 pisze:Ja mam 3 auta Laferrari i ostatnie które kupiłem (czerwone) było wyraźnie szybsze niż pierwsze (białe). Po dłuższym testowaniu (wymieniałem wszystko w środku) wyszło, że silnik. I tutaj zauważyłem że kręcąc tylnią osią (palcem) wyraźnie było czuć większy opór w białym modelu (tym wolniejszym) niż w czerwonym (tym szybszym). Rozebrałem silniczek i nasmarowałem tym co miałem pod ręką (olej kujawski). Efekt był natychmiastowy i białe autko zaczeło jeździć tak szybko jak czerwone. Niestety po kilkunastu posiedzeniach silnik zdechł. Jednak po rozmowie z kolegą z pracy, który zna się na silnikach wyszło, że było to zwarcie na uzwojeniach silnika. Na ten moment wsadziłem tam silnik z audi a5 i mam zamiar zamówić nowy. W ten weekend będę testował wszystkie trzy Laferrari (nie posiadając jeszcze nowego silnika) i dam znać czy osiągają podobne prędkości. Jednak jestem gotowy ponownie naoliwić te które okażą się wolniejsze od reszty i też postaram się to potem opisać.

Ciekawe, ciekawe. Bardzo jestem ciekaw wyniku testu.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
norbert1222
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 300
Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13

Re: Konserwacja opon.

Post autor: norbert1222 »

JA też ostatnio testowałem wszystkie swoje auta. Także smarowałem silniki oraz ośki. Niestety poprawa nie jest taka żeby samochody się w osiągach wyrównały. I już wiem na pewno że wszystko zależy od silnika. Dzisiaj przekładałem silniki pomiędzy samochodami i zawsze osiągi najlepsze ma to auto które ma najlepszy silnik. Wcześniej ktoś robił na tym forum wywód że to zależy od auta od opon od ciężaru, długości i szerokości auta, ale niestety tak nie jest.
Moje auta są skrajnie różne. Ale kiedy mają najlepszy mój silnik to zawsze są najszybsze. i dodatkowo czas okrążenia jest prawie taki sam. Nie ma znaczenia auto. Testy robię na około 40 okrążeniach i zapisuję najlepsze. Jedynie małe znaczenie ma siła przyciągania samochodu do toru przez magnes. Wiadomo szybciej pokonuje się wtedy zakręty. Więc jak kolega wyżej też kupię kilka zapasowych silników żeby stajnia się bardziej wyrównała.
Norbert.
ODPOWIEDZ