Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Digital 132
-
- Starter
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:48
Digital 132
Witam
Czy w standardowych zestawach digital 132 jest coś do zliczania okrążeń , aby można było się ścigać. Czy konieczne jest dokupienie licznika.
Czy jeśli kupię zestaw digital 132 to potem wystarczy że dokupię dwa auta 1:24,czy wiąże się to z dodatkowymi zmianami np. zasilacz.
Niestety zestawy 124 są praktycznie niedostępne, więc może kupię 132 i dwa auta 1:24 - jeśli się tak da.
Z góry dziękuję za pomoc
Czy w standardowych zestawach digital 132 jest coś do zliczania okrążeń , aby można było się ścigać. Czy konieczne jest dokupienie licznika.
Czy jeśli kupię zestaw digital 132 to potem wystarczy że dokupię dwa auta 1:24,czy wiąże się to z dodatkowymi zmianami np. zasilacz.
Niestety zestawy 124 są praktycznie niedostępne, więc może kupię 132 i dwa auta 1:24 - jeśli się tak da.
Z góry dziękuję za pomoc
-
- Ścigant
- Posty: 157
- Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10
Re: Digital 132
Cześć, do zliczania trzeba dokupić licznik 30355 lub App Connect Bluetooth 30369. Przy drugim rozwiązaniu korzystasz z aplikacji na smartfon.
Oprócz aut potrzebujesz inny zasilacz (18V zamiast 14,4V) i poboczy na zakrętach. W normalnych cenach raczej nie warto tego robić... Ale jak masz chęć dłubać i kombinować, wypatrzyłeś "okazje" itd to daj znać co Ci chodzi po głowie to napiszę Ci czy, moim zdaniem, warto. Jest też parę szczegółów na które trzeba zwrócić uwagę.
Oprócz aut potrzebujesz inny zasilacz (18V zamiast 14,4V) i poboczy na zakrętach. W normalnych cenach raczej nie warto tego robić... Ale jak masz chęć dłubać i kombinować, wypatrzyłeś "okazje" itd to daj znać co Ci chodzi po głowie to napiszę Ci czy, moim zdaniem, warto. Jest też parę szczegółów na które trzeba zwrócić uwagę.
-
- Starter
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:48
Re: Digital 132
Cześć
Dzięki za szybką odpowiedź.
Rozważam kupno toru 132 : Carrera DIGITAL 132 - DTM Furore 30008
link: https://krainazabawy.pl/zestawy/34748-c ... 00088.html
A potem dokupiłbym dwa auta 1:24 i zasilacz. Czy zasilacz może być dowolny byle 18 v ?
Albo tor Carrera DIGITAL 124 - Double Victory 23628
link: https://krainazabawy.pl/zestawy/35074-c ... 36288.html
Niestety tego toru prawie nigdzie nie ma , dlatego kombinuje z 132. No chyba że tory 132 dają tyle samo frajdy co 124 to nie ma wtedy problemu.
Do tego dokupiłbym App conect.
Co sądzić o takim rozwiązaniu ?
Dzięki za szybką odpowiedź.
Rozważam kupno toru 132 : Carrera DIGITAL 132 - DTM Furore 30008
link: https://krainazabawy.pl/zestawy/34748-c ... 00088.html
A potem dokupiłbym dwa auta 1:24 i zasilacz. Czy zasilacz może być dowolny byle 18 v ?
Albo tor Carrera DIGITAL 124 - Double Victory 23628
link: https://krainazabawy.pl/zestawy/35074-c ... 36288.html
Niestety tego toru prawie nigdzie nie ma , dlatego kombinuje z 132. No chyba że tory 132 dają tyle samo frajdy co 124 to nie ma wtedy problemu.
Do tego dokupiłbym App conect.
Co sądzić o takim rozwiązaniu ?
- kempol
- Fast&Furious
- Posty: 423
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 23:55
- Lokalizacja: Warszawa/Tarnowskie Góry
Re: Digital 132
Zasilacz tak do końca nie jest potrzebny, ja już kilka dobrych lat jeżdżę 124 na zasilaczu 132, wiem że słaby, ale jakoś jeszcze większego nie kupiłem. Nie widzę żadnych problemów.
Do wyścigów najlepsza jest jakaś apka lub komputer, do jednego i drugiego potrzebujesz appconnet lub/i kabelek.
Tor jest identyczny dla 124 i 132 jedynie pobocza, ale w wersji podstawowej starczą tylko na zakrętach.
Do wyścigów najlepsza jest jakaś apka lub komputer, do jednego i drugiego potrzebujesz appconnet lub/i kabelek.
Tor jest identyczny dla 124 i 132 jedynie pobocza, ale w wersji podstawowej starczą tylko na zakrętach.
Pozdrawiam
Kempol
-.- --- -.-. .... .- -- / -.-. .. ..-.. / .- -. .. ..-
"Ci którzy chcą szukają sposobu, ci którzy nie chcą szukają powodu"
Kempol
-.- --- -.-. .... .- -- / -.-. .. ..-.. / .- -. .. ..-
"Ci którzy chcą szukają sposobu, ci którzy nie chcą szukają powodu"
-
- Ścigant
- Posty: 157
- Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10
Re: Digital 132
Myślę, że jeden tor 132 na początek można kupić. Kontrolery i tory przydadzą się przy rozbudowie. Często jak ktoś przejdzie na 124 to 132 zostają dla dzieciaków, żeby nie rozbijały drogiego sprzętu 124 zanim nie ogarną tematu lub jak są za małe. DTM Furore jest ok. Ma wszystko co trzeba w 132. Zresztą mam nawet dokładnie taki w stanie idealnym - kupiłem niedawno jako uszkodzony, a wystarczyło wszystko zaprogramować i docisnąć kabelek w jednym z aut bo wtyczka się wysunęła... Jak chcesz mogę Ci go odsprzedać za 2/3 ceny nowego jeśli nie masz zajawki na "nówki ze sklepu". Mam tego tyle, że nie mam gdzie trzymać. Jak chcesz to dzwoń - łatwiej porozmawiać niż pisać.
-
- Starter
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:48
Re: Digital 132
Dzięki, ale oficjalnie to ma być prezent na zajączka dla syna, więc chciałbym nowy.
-
- Ścigant
- Posty: 157
- Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10
Re: Digital 132
Spoko. Jeśli auta Ci się podobają to zestaw jest ok. Zanim dokupisz 124 pobawcie się 132. 124 jest uciążliwe w rozkładaniu i składaniu, więc dobrze jest mieć dedykowane pomieszczenie żeby tej operacji nie robić za często i też z tego powodu, że 124 po rozłożeniu jest znacznie większe (niby tylko pobocza, ale wirz mi, że różnica jest znaczna, zwłaszcza jeśli zechcesz rozbudowywać tor i używać łagodniejszych zakrętów, a większe auta się o to proszą), układanie "między stołem, a kanapą" raczej odpada. Pomyśl czy nie dokupić 3go kontrolera i auta, więcej osób - lepsza zabawa! Pzdr.
-
- Starter
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:48
Re: Digital 132
Myślałem o 3 aucie , zwłaszcza, że ponoć można ustawić że cześć samochodów jeździ automatycznie.
Czy auta różnią się tylko wyglądem ,czy może są również inne moce silników i inne właściwości - adekwatnie do prawdziwych odpowiedników.
Zastanawiam się też czy autami 1:32 można tak samo driftować jak 1:24 , czy może jednak to gorzej wychodzi.
Czy auta różnią się tylko wyglądem ,czy może są również inne moce silników i inne właściwości - adekwatnie do prawdziwych odpowiedników.
Zastanawiam się też czy autami 1:32 można tak samo driftować jak 1:24 , czy może jednak to gorzej wychodzi.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Digital 132
NA to pytanie to może ja ci odpowiem bo mam spore doświadczenie.
Jeżeli chcesz jeździć i ścigać się z tzw samochodem duchem to od razu ci mówię że to bardzo słaby przeciwnik. Taki samochód jeździ ze stałą prędkością, jak będzie duża żeby był szybszy to będzie wylatywał z zakrętów. To auto zmienia też losowo tory, więc jadąc koło ciebie zmieni zwrotnicę losowo i masz kraksę.
W 132 silniki zasadniczo są takie same (nie jeżdzę F1 i innymi wynalazkami), wiec silniki są taki same. Niestety nie zawsze mają takie same osiągi, nawet w przybliżeniu. Totalna losowość. W przyszłości chce kupić markowe silniki NSR wiec wtedy napiszę jak one się mają co do równości osiągów.
Driftować można tak samo tylko trza magnesy wyjąć z aut. Auta 132 są 2,5 razy lżejsze od 124 i przez to siła magnesu jest proporcjonalnie dużo większa a dla aut 132 niż 124. Dlatego jazda z magnesami w autach 132 wychodzi trochę kwadratowo, mamy albo przyczepność albo dachowanie bo nagle magnes puścił. Jeżeli wyjmiemy magnesy to sztuczna siła docisku jest sporo mniejsza a auta fajnie zaczynają driftować.
Mimo to i tak auta 124 z racji na wagę i rozmiar lepiej znoszą driftowanie i mniej dachują, ale po wyjęciu magnesów ze 132 i tak jest naprawdę dobrze i fajnie się jeździ. I przede wszystkim można się fajnie ścigać przy relatywnie mniejszych prędkościach, oszczędzając samochody.
Jeśli chcesz trochę poczytać o silnikach różnej mocy do aut to pooglądaj stronę NSR slot cars i tam masz wszystko, zębatki, koronki, koła, silniki, auta...no normalnie cuda. NAwet resorowane zawieszenia.
Pozdro - Norbert.
Jeżeli chcesz jeździć i ścigać się z tzw samochodem duchem to od razu ci mówię że to bardzo słaby przeciwnik. Taki samochód jeździ ze stałą prędkością, jak będzie duża żeby był szybszy to będzie wylatywał z zakrętów. To auto zmienia też losowo tory, więc jadąc koło ciebie zmieni zwrotnicę losowo i masz kraksę.
W 132 silniki zasadniczo są takie same (nie jeżdzę F1 i innymi wynalazkami), wiec silniki są taki same. Niestety nie zawsze mają takie same osiągi, nawet w przybliżeniu. Totalna losowość. W przyszłości chce kupić markowe silniki NSR wiec wtedy napiszę jak one się mają co do równości osiągów.
Driftować można tak samo tylko trza magnesy wyjąć z aut. Auta 132 są 2,5 razy lżejsze od 124 i przez to siła magnesu jest proporcjonalnie dużo większa a dla aut 132 niż 124. Dlatego jazda z magnesami w autach 132 wychodzi trochę kwadratowo, mamy albo przyczepność albo dachowanie bo nagle magnes puścił. Jeżeli wyjmiemy magnesy to sztuczna siła docisku jest sporo mniejsza a auta fajnie zaczynają driftować.
Mimo to i tak auta 124 z racji na wagę i rozmiar lepiej znoszą driftowanie i mniej dachują, ale po wyjęciu magnesów ze 132 i tak jest naprawdę dobrze i fajnie się jeździ. I przede wszystkim można się fajnie ścigać przy relatywnie mniejszych prędkościach, oszczędzając samochody.
Jeśli chcesz trochę poczytać o silnikach różnej mocy do aut to pooglądaj stronę NSR slot cars i tam masz wszystko, zębatki, koronki, koła, silniki, auta...no normalnie cuda. NAwet resorowane zawieszenia.
Pozdro - Norbert.
-
- Starter
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:48
Re: Digital 132
Dzięki za odpowiedź.
Czyli wygląda na to że autami 1:24 lepiej się jeździ.
A może rozwiązaniem byłoby wyjęcie magnesu z 1:32 i dociążenie ich np. kawałkiem jakiegoś metalu.
Zastanawiam się też , czy jak dokupię auta 1:24 to muszę poszerzać tory na zakrętach.
Rozumiem poszerzenie zewnętrzne , ale czy potrzebne jest wewnętrzne.
Czyli wygląda na to że autami 1:24 lepiej się jeździ.
A może rozwiązaniem byłoby wyjęcie magnesu z 1:32 i dociążenie ich np. kawałkiem jakiegoś metalu.
Zastanawiam się też , czy jak dokupię auta 1:24 to muszę poszerzać tory na zakrętach.
Rozumiem poszerzenie zewnętrzne , ale czy potrzebne jest wewnętrzne.
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Digital 132
Troszkę źle mnie zrozumiałeś. Dla mnie drifty w 132 są super. Bez dociążania aut. Oczywiście można popróbować parę gramów im dodać ale nie robiłem jeszcze tego. Młody mój ma 10 lat i póki co jeszcze na magnesach jeździ. Wiec i ja z nim. Jak chcę sam powariować to wyciągam magnes i latam. Jest super. Wiec co do jeżdżenia autami to wiesz: jest tak jak co kto lubi. No Sam dojdziesz co ci bardziej pasuje.
Natomiast żeby pojeździć autami 124 to zewnętrzne oczywiście muszą być a powiem ci że i to mało. Większy samochód jak FORD GT jak idzie driftem i tak tyłem wychodzi poza tor i opiera się o bandy lub wali w ścianę jeżeli jest tor rozłożony ma maksa. Pytasz czy trza mieć wewnętrzne. Zauważyłem że na zakrętach nr 1 i 2 tylne koło ścina zakręt i potrafi spaść z toru. NA zakrętach 3 i 4 raczej koło zostaje na torze. Warto więc mieć poszerzenia zakrętów wewnętrznych, przynajmniej na tych ciasnych zakrętach.
Natomiast żeby pojeździć autami 124 to zewnętrzne oczywiście muszą być a powiem ci że i to mało. Większy samochód jak FORD GT jak idzie driftem i tak tyłem wychodzi poza tor i opiera się o bandy lub wali w ścianę jeżeli jest tor rozłożony ma maksa. Pytasz czy trza mieć wewnętrzne. Zauważyłem że na zakrętach nr 1 i 2 tylne koło ścina zakręt i potrafi spaść z toru. NA zakrętach 3 i 4 raczej koło zostaje na torze. Warto więc mieć poszerzenia zakrętów wewnętrznych, przynajmniej na tych ciasnych zakrętach.
-
- Starter
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:48
Re: Digital 132
No i zakupiłem tor 132 DTM Furore , oraz dodatkowo piękne czerwone Ferrari FXX K Evoluzione.
Właśnie podłączyłem control unit i stacje ładowania kontrolerów, ale cały sprzęt wyłącza się po kilkunastu minutach. Nie da się go włączyć przeciskiem on/off ani wyciągając zasilacz z gniazdka. Jedynie co go włącza to wyciągnięcie wtyczki zasilacza z control unit.
Czy to jest normalne ? Rozumiem że może być jakieś automatyczne wyłączanie po dłuższym czasie nieużywania, ale jak wtedy naładować kontrolery ?
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim ?
Właśnie podłączyłem control unit i stacje ładowania kontrolerów, ale cały sprzęt wyłącza się po kilkunastu minutach. Nie da się go włączyć przeciskiem on/off ani wyciągając zasilacz z gniazdka. Jedynie co go włącza to wyciągnięcie wtyczki zasilacza z control unit.
Czy to jest normalne ? Rozumiem że może być jakieś automatyczne wyłączanie po dłuższym czasie nieużywania, ale jak wtedy naładować kontrolery ?
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim ?
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Digital 132
Spróbuj jeszcze tak.
Włączasz tor i kładziesz kontrolery na stacji ładowania. Po jakimś czasie CU się wyłączy. Podchodzisz do CU. Wyłączasz guzik on/off w pozycję off. Zaczekaj kilka sekund. Znowu w pozycję on. Jeżeli się włączy to okej i znowu będzie kontynuowało się ładowanie lub diody na kontrolerach zapalą się na stałe i będą w stanie czuwania już. Jeżeli się nie włączy to lipa. Pamiętaj żeby włącz wyłącz zrobić z długą pauzą. Nie tak pstryk/pstryk.
Daj znać jak to wygląda.
Włączasz tor i kładziesz kontrolery na stacji ładowania. Po jakimś czasie CU się wyłączy. Podchodzisz do CU. Wyłączasz guzik on/off w pozycję off. Zaczekaj kilka sekund. Znowu w pozycję on. Jeżeli się włączy to okej i znowu będzie kontynuowało się ładowanie lub diody na kontrolerach zapalą się na stałe i będą w stanie czuwania już. Jeżeli się nie włączy to lipa. Pamiętaj żeby włącz wyłącz zrobić z długą pauzą. Nie tak pstryk/pstryk.
Daj znać jak to wygląda.
-
- Starter
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:48
Re: Digital 132
Spróbuję tak zrobić. Może znaczenie ma to że nie zbudowałem toru a jedynie sam cu podłączyłem do zasilania wraz ze stacją do ładowania.
-
- Ścigant
- Posty: 157
- Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10
Re: Digital 132
To nie ma znaczenia. Planowałeś kupić app connect - wtedy możesz zrobić upgrade oprogramowania CU do najnowszej wersji - powinno pomóc
Sprawdź to:
http://www.torysamochodowe.pl/viewtopic ... =803#p4851
Sprawdź to:
http://www.torysamochodowe.pl/viewtopic ... =803#p4851