Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Różnica prędkości pojazdów
-
- Ścigant
- Posty: 105
- Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
- Lokalizacja: Konin
Różnica prędkości pojazdów
W chwili obecnej mam 3 pojazdy. Po ustawieniu prędkości (od 10% do 30%) na taką żeby nie wypadały z trasy i wciśniętym na max kontrolerze poruszają się z różną prędkością. Poniżej lista od najszybszego do najwolniejszego
PORSCHE 911 CARRERA S CABRIOLET
LAMBORGHINI HURACAN LP 610-4 "POLIZIA"
LAMBORGHINI HURACÁN LP 610-4
co mogę powiedzieć to patrząc na spód są tam wybite daty no i powyższe pokrywa się z tym - porsche najnowsze jeździ najszybciej a reszta troszkę starsza no i wolniejsza.
Różnice są następujące po przejechaniu jednego okrążenia toru i zatrzymaniu
porsche jest o 2 proste przed kolejnym który jest szybszy o 2/3 prostej od ostatniego.
Rozumiem że różnice są dopuszczalne, ale żeby aż takie. Co jest tego przyczyną i jak temu zaradzić. Chodzi o smarowanie, wiek, silniki, przełożenia ? dodam że po lekkim wciśnięciu gazu porsche jedzie a reszta jeszcze stoi. Może chodzi o budowę (bo opony i rozstaw osi porsche lambo mają inne)
PORSCHE 911 CARRERA S CABRIOLET
LAMBORGHINI HURACAN LP 610-4 "POLIZIA"
LAMBORGHINI HURACÁN LP 610-4
co mogę powiedzieć to patrząc na spód są tam wybite daty no i powyższe pokrywa się z tym - porsche najnowsze jeździ najszybciej a reszta troszkę starsza no i wolniejsza.
Różnice są następujące po przejechaniu jednego okrążenia toru i zatrzymaniu
porsche jest o 2 proste przed kolejnym który jest szybszy o 2/3 prostej od ostatniego.
Rozumiem że różnice są dopuszczalne, ale żeby aż takie. Co jest tego przyczyną i jak temu zaradzić. Chodzi o smarowanie, wiek, silniki, przełożenia ? dodam że po lekkim wciśnięciu gazu porsche jedzie a reszta jeszcze stoi. Może chodzi o budowę (bo opony i rozstaw osi porsche lambo mają inne)
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: Różnica prędkości pojazdów
No niestety tak jest, że różnice są dosyć duże (jak to i jest w normalnych samochodach ).wilku pisze:W chwili obecnej mam 3 pojazdy. Po ustawieniu prędkości (od 10% do 30%) na taką żeby nie wypadały z trasy i wciśniętym na max kontrolerze poruszają się z różną prędkością. Poniżej lista od najszybszego do najwolniejszego
PORSCHE 911 CARRERA S CABRIOLET
LAMBORGHINI HURACAN LP 610-4 "POLIZIA"
LAMBORGHINI HURACÁN LP 610-4
co mogę powiedzieć to patrząc na spód są tam wybite daty no i powyższe pokrywa się z tym - porsche najnowsze jeździ najszybciej a reszta troszkę starsza no i wolniejsza.
Różnice są następujące po przejechaniu jednego okrążenia toru i zatrzymaniu
porsche jest o 2 proste przed kolejnym który jest szybszy o 2/3 prostej od ostatniego.
Rozumiem że różnice są dopuszczalne, ale żeby aż takie. Co jest tego przyczyną i jak temu zaradzić. Chodzi o smarowanie, wiek, silniki, przełożenia ? dodam że po lekkim wciśnięciu gazu porsche jedzie a reszta jeszcze stoi. Może chodzi o budowę (bo opony i rozstaw osi porsche lambo mają inne)
Z tego też powodu wyścigi najlepiej robić samochodami tej samej klasy. Na przykład Lamborgini (i to te wyścigowe nie cywilne, bo mają inne opony) lub Porsche. Każdy z samochodów ma inne właściwości jazdy, przyczepność, zachowanie w zakrętach. Dzięki temu wyścigi różnymi typami samochodów sprawiają dużo radości .
Porsche jest dosyć mały i ma nisko położony punkt ciężkości, Ferrari na przykład jest bardzo szeroki i ciężki.
Ja staram się mieć z każdej klasy po około 3 samochody (bo najczęściej jeździmy w trójkę) lub samochody zbliżone jak najbardziej do siebie np. Audi A5 i Mecedes C.
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
-
- Ścigant
- Posty: 105
- Rejestracja: 28 gru 2016, 06:48
- Lokalizacja: Konin
Re: Różnica prędkości pojazdów
Trochę mnie to zasmuciło.
Myślałem że da się to w miarę wyrównać jakimiś zabiegami, gdzieś czytałem że smarowanie niektórych części w tym pomaga.
Myślałem że da się to w miarę wyrównać jakimiś zabiegami, gdzieś czytałem że smarowanie niektórych części w tym pomaga.
- kempol
- Fast&Furious
- Posty: 423
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 23:55
- Lokalizacja: Warszawa/Tarnowskie Góry
Re: Różnica prędkości pojazdów
Witam
Potwierdzam to co mówi Petrus.
W celu poprawy własciwości jezdnych zalecam regularnie czyscic i smarować opony oraz elementy toczne.
W celu niwelacji różnicy prędkości można próbować tak zaprogramować samochodzik aby prędkość byłą podobna.
Potwierdzam to co mówi Petrus.
W celu poprawy własciwości jezdnych zalecam regularnie czyscic i smarować opony oraz elementy toczne.
W celu niwelacji różnicy prędkości można próbować tak zaprogramować samochodzik aby prędkość byłą podobna.
Pozdrawiam
Kempol
-.- --- -.-. .... .- -- / -.-. .. ..-.. / .- -. .. ..-
"Ci którzy chcą szukają sposobu, ci którzy nie chcą szukają powodu"
Kempol
-.- --- -.-. .... .- -- / -.-. .. ..-.. / .- -. .. ..-
"Ci którzy chcą szukają sposobu, ci którzy nie chcą szukają powodu"
-
- Użytkownik szos
- Posty: 62
- Rejestracja: 08 gru 2017, 00:57
- Lokalizacja: Northampton (UK)
Re: Różnica prędkości pojazdów
Odkopuje trochę stary temat, ale może komuś się przyda. Różnica w prędkości to właściwie czysta fizyka. Przyczepność opon, sprawność silnika, masa pojazdu, oraz geometria pojazdu. Na to ostatnie chce zwrócić uwagę. Nie pamiętam w jakim sklepie internetowym to widziałem ale to przykuło moją uwagę. Dwa auta Lamborghini - ten sam model, tylko chyba inne rocznikowo i jeden z nich miał uwagę, że nie może być używany z pochyłymi zakrętami o promieniu R1. Dokładnie się przyglądając trafiłem jeszcze na kilka takich przypadków, czyli jednak jakieś różnice w konstrukcji musza istnieć. Masa pojazdu rozumiana jako dwa istotne elementy - masa całkowita i masa rotacyjna kół - lżejsze koła to lepsze przyśpieszenie, masa pojazdu działa podobnie, ale przy dwóch tak samo ciężkich pojazdach decyduje masa kół. Sprawność silnika to kolejny element - wbrew pozorom nowy silnik nie ma swojej szczytowej formy, a są za to odpowiedzialne szczotki. Nowe szczotki mają prostokątny kształt zatem powierzchnia styku szczotek z rotorem jest punktowa. Zużyte szczotki mają już wyszlifowany półokrągły kształt, więc powierzchnia styku jest większa. Jeżeli się pogrzebie w literaturze fachowej znajdziemy równanie na opór gdzie jedną z wartości jest przekrój (pole powierzchni) przewodnika. Im większa powierzchnia styku tym mniejszy opór i tym samym większy prąd może popłynąć, a moc silnika to iloczyn natężenia prądu i napięcia. Na youtube można znaleźć filmy instruktażowe na temat starzenia silników. Z oponami jest podobnie - chodzi o powierzchnię styku oraz współczynnik tarcia, który jest inny dla twardej opony a inny dla miękkiej. Nowe opony są zakładane na wcisk i aby się trzymały średnica wewnętrzna jest minimalnie węższa niż średnica felgi, co w rezultacie powoduje wybrzuszenie i opona wygląda wtedy jak beczka. O ile w przednich oponach jest to efekt pożądany (sztywna oś - brak dyferencjału powoduje że wolniejsze koło hamuje pojazd, dlatego lepiej żeby się ślizgało) to koła napędowe powinny robić wszystko żeby pchać autko do przodu. Można to osiągnąć na dwa sposoby: zwiększenie powierzchni tarcia po przez szlifowanie kół by miały płaski profil, oraz zmiękczenie gumy - oleje rozpuszczają gumę i np. wd-40 jest wystarczający by rozpocząć reakcję rozpuszczania struktury powierzchni gumy, ale nie wystarczająco mocny by zniszczyć opony. Wystarczy odrobinę nanieść na opony i poczekać do wyschnięcia, gdyż niezaprzeczalnym faktem jest że olej jest substancją wywołującą poślizg i uzyskali byśmy efekt odwrotny od zamierzonego.
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: Różnica prędkości pojazdów
Pięknie, prawie naukowo wytłumaczone. Nic dodać nic ująć.
Silniki można "docierać" w wodzie. Próbowałem, różnica jest.
Silniki można "docierać" w wodzie. Próbowałem, różnica jest.
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"