Witaj na forum torysamochodowe.pl!

Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.

Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.

Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube
SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.

Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Poznajmy się! Napisz co Ciebie interesuje i skąd jesteś. Może wspólny wyścig ??
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Post autor: Petrus »

Moi Drodzy,

w przygotowaniu do wyścigu zamieszczam propozycję zasad. Do wypracowania. Jeśli macie jakieś komentarze i uwagi lub pomysły to proszę odnoście się do nich poprzez cytowanie (QUOTE) danego fragmentu i po cytacie wasz komentarz. Co o tym sądzicie?

EDIT: Uzupełniłem tekst poniżej o sugerowane poprawki.




Klasy wyścigów


KLASA 1:32 DTM GT
Dopuszczone samochody. Wszystkie samochody Carrera w skali 1:32 typu DTM i GT takie jak np.:
• BMW M4
• BMW M3
• Audi A5
• Audi A4
• Mercedes C
• Mercedes SLS

Magnesy. Magnes środkowy średni standardowy lub bez magnesów. Nie są dopuszczone żadne magnesy tuningowe.

Opony. Opony standardowe lub PU Frankenslot. Opony mogą być szlifowane i podklejane. Opony przednie mogą być zaklejone.

Silniki i przełożenia. Silniki standardowe. Możliwe inne przełożenia niż standardowe.

Dodatkowe przeróbki. Możliwa zmiana osi, felgi aluminiowe, prowadnica tuningowa, ramię metalowe. Opony nie mogą wychodzić poza obrys samochodu. Pozostałe zmiany niedozwolone.


KLASA 1:24 DTM GT
Dopuszczone samochody. Wszystkie samochody Carrera w skali 1:32 typu DTM i GT takie jak np.:
• Porsche GT
• Audi A8
• Aston Martin
• Mercedes SLS
• Ferrari 458
• Corvette

Magnesy. Bez magnesów.

Opony. Opony standardowe lub PU Frankenslot. Opony mogą być szlifowane i podklejane. Opony przednie mogą być zaklejone.

Silniki i przełożenia. Silniki standardowe. Możliwe inne przełożenia niż standardowe.

Dodatkowe przeróbki. Możliwa zmiana osi, felgi aluminiowe, prowadnica tuningowa, ramię metalowe. Opony nie mogą wychodzić poza obrys samochodu. Pozostałe zmiany niedozwolone.


Zasady wyścigu

Przede wszystkim chodzi o to aby każdy miał dużą radość i satysfakcję w uczestnictwie w zawodach. Ważne jest sportowe zachowanie !:-).
Aby wszystko przebiegało sprawnie, każdy powinien się zapoznać z poniższymi zasadami.
Jest to jednak pewien rodzaj sportu, więc wszelkiego rodzaju demolki lub crashe są niedozwolone.

REJESTRACJA ZAWODNIKÓW
• Na początku następuje rejestracja zawodników. Jeśli jest duża liczba zawodników, mogą oni zostać podzieleni na grupy.
• Zawodników rejestruje kierownik wyścigu. Imię, nazwisko oraz samochody przypisane do zawodnika.
• Jeśli zawodników jest do 6, każdemu przypisywane jest również ID kontrolera. W takim przypadku każdy z zawodników po rejestracji koduje swój samochód.

TRENING
• Trening zostaje uruchomiony dla danej grupy zawodników, którzy są wyczytani przez kierownika wyścigu (KW)
• Trening trwa 20 rund lub 5 minut. Może być przedłużony w zależności od potrzeb.
• Podczas treningu nie ma symulacji awarii samochodu, natomiast jest zużycie paliwa. W przypadku wypadnięcia z toru, dany zawodnik ma obowiązek zatrzymać wyścig wciskając swój klawisz stop (wyjątkiem jest gdy możliwe jest szybkie włożenie samochodu do slotu). Kary zjazdu do boxu nie naliczają się.


KWALIFIKACJE
• Kwalifikację są prowadzone dla każdego zawodnika osobno. Kierownik wyczytuje kolejnych zawodników.
• Każdy jedzie trzy rundy. Liczy się najlepsza runda do kwalifikacji. Miejsca na starcie są w kolejności najlepszego czasu.
• Kwalifikacje są przeprowadzane przy każdej nowej serii wyścigów. W ramach serii o miejscu startowym przy kolejnym biegu, decyduje wynik poprzedniego wyścigu.
• Podczas kwalifikacji nie ma symulacji awarii oraz kar zjazdu do boxu.


WYŚCIG
• Wyścig zostaje uruchomiony dla danej grupy zawodników, którzy są wyczytani przez (KW)
• Każdy wyczytany koduje w razie potrzeby swój samochód odpowiednim kontrolerem
• Wszyscy zawodnicy ustawiają się w kolejności wynikającej z kwalifikacji na odpowiednich miejscach startowych
• Wyścig trwa 50 rund i jest zakończony gdy pierwszy zawodnik przejedzie 50 rund i reszta dojedzie rundę do końca.
• W ramach jednej serii może być kilka wyścigów (zależy od ilości zawodników). Standardowo 3.
• Każda nowa seria rozpoczyna się cyklem trenning, kwalifikacje, wyścig.

Tankowanie
Ilość paliwa zmniejsza się w miarę jazdy. W przypadku szybkiego przejazdu paliwo jest zużywane szybciej niż podczas wolnego.
Gdy poziom paliwa osiągnie rezerwę, samochód miga światłami i pojawia się komunikat głosowy.
W przypadku braku paliwa rundy nie naliczają się. Nie ma za to kary.
Przy każdym stanowisku tankowania (są dwa) może przebywać tylko jeden samochód. Jeśli stanowiska są zajęte to nie będzie można wjechać. Można wówczas poczekać aż miejsce się zwolni lub przejechać przez Pit Stop (pamiętając o niskiej prędkości!).
Proszę sprawdzić gdzie zaczyna i kończy się miejsce tankowania. W przypadku przejechania miejsca tankowania NIEDOPUSZCZALNE jest cofanie samochodu lub jego przestawianie. Trzeba jechać dalej i ponownie wjechać do Pit Stopu.

Symulacja uszkodzeń samochodu
Podczas wyścigu każdy może mieć awarię samochodu. Są one przydzielane przypadkowo (z pewnym prawdopodobieństwem) jednak nie więcej niż 4 na zawodnika. Awarie wyświetlane są na monitorze i ogłaszane komunikatem.
Są trzy rodzaje awarii.
1. Awaria silnika. Zmniejszana jest prędkość maksymalna (dużo) samochodu oraz siła hamowania.
2. Awaria hamulców. Zmniejszana jest siła hamowania do 0.
3. Awaria opon. Zmniejszana jest prędkość maksymalna (trochę) oraz siła hamowania (trochę)
Awarie można usunąć zjeżdżając do Pit Stopu. Po usunięciu awarii można tankować (nie zawsze, zależy od przypadku)

Kary
1. Wypadnięcie z toru. Każdy zawodnik, który wypadnie z toru musi zatrzymać wyścig wciskając swój przycisk STOP. Jest ustalony limit 2 wypadnięć z toru bez konsekwencji. W przypadku trzeciego, automatycznie jest wydawana kara zjazdu do boxu. Zawodnik w przeciągu 3 rund musi zjechać do boksu i odczekać 5 sekund. Nie może wówczas tankować (program nie pozwoli). W przypadku gdy zawodnik w ciągu trzech rund nie zjedzie do boxu, zostanie automatycznie nałożona kara 2 rund.
2. Nie dozwolone jest najeżdżanie samochodów. W przypadku częstego najeżdżania samochodów może zostać udzielona przez KW kara zjazdu do boksu. W przypadku, gdy poprzez najechanie samochód poprzedzający wyleci ze slotu, karę zjazdu otrzymuje najeżdżający.
3. Wczesny start. Nie są naliczane kary za wczesny start.
4. Wyjazd z boksu. Przy wyjeździe z boksu należy bardzo uważać na zderzenie z samochodem jadącym torem. W przypadku zderzenia, wyjeżdżający otrzymuje karę zjazdu do boksu.
5. Zbyt szybka jazda w Pit Stop. Przez Pit Stop należy jechać maks 80 km/h (w miarę wolno). W przypadku zbyt szybkiego przejazdu zostanie automatycznie dana kara zjazdu do boxu.

Punktacja.
Punktacja może być na dwa sposoby.
1. Stała ilość punktów za każde osiągnięte miejsce. W zależności od ilości zawodników.
2. Punktacja według systemu BMV/DMV/ADAC Kartsport. Według tych zasad punkty obliczane są automatycznie w zależności od ilości zawodników według wzoru:
((IlośćStartujących – UzyskaneMiejsce)/ IlośćStarujących)*10+1
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Awatar użytkownika
p_bladek
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 241
Rejestracja: 01 sty 2017, 22:22

Re: Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Post autor: p_bladek »

Przy kwalifikacjach zmienił bym:
-Każdy jedzie dwie rundy, liczy się najlepszy czas do kwalifikacji a nie ostatni.
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Post autor: Petrus »

p_bladek pisze:Przy kwalifikacjach zmienił bym:
-Każdy jedzie dwie rundy, liczy się najlepszy czas do kwalifikacji a nie ostatni.

Sprawdzę w programie wieczorkiem czy tak da się zrobić. Generalnie chodziło o to że pierwsza runda to rozgrzewka i później druga się liczy.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Awatar użytkownika
kempol
Fast&Furious
Fast&Furious
Posty: 423
Rejestracja: 11 kwie 2015, 23:55
Lokalizacja: Warszawa/Tarnowskie Góry

Re: Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Post autor: kempol »

Co do samej organizacji trzeba dodać jeszcze takie funkcje jak:

Kierownik (Szef) Wyścigu - już wspomniany przez Petrusa;
Sekretarz Spotkania - odpowiedzialny za całą biurokrację / systemy;
Sędzia/Sędziowie - osoby z dobrą znajomością zasad, będące w stanie wyjaśnić ewentualne sytuacje sporne.

Oczywiście w miarę potrzeb powyższe funkcje można łączyć.

Co do zasad:

Kwalifikacje: 3 rundy, liczy się najlepszy czas. Przy dużej liczbie zawodników, kwalifikacje mogą być prowadzone w parach.


Co do symulacji uszkodzeń samochodu, trzeba się zastanowić: czy nie zmniejszyć ilości do trzech, a w szczególnych przypadkach (spotkania wysokiej rangi) w ogóle z nich nie zrezygnować.
Pozdrawiam
Kempol

-.- --- -.-. .... .- -- / -.-. .. ..-.. / .- -. .. ..-

"Ci którzy chcą szukają sposobu, ci którzy nie chcą szukają powodu"
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Post autor: Petrus »

kempol pisze: Kwalifikacje: 3 rundy, liczy się najlepszy czas. Przy dużej liczbie zawodników, kwalifikacje mogą być prowadzone w parach.
Sprawdziłem da się zrobić bez problemu. Pokombinowałem jeszcze ze skryptem możemy sobie to uatrakcyjnić i wykonywać kwalifikacje pojedyńczo.
kempol pisze: Co do symulacji uszkodzeń samochodu, trzeba się zastanowić: czy nie zmniejszyć ilości do trzech, a w szczególnych przypadkach (spotkania wysokiej rangi) w ogóle z nich nie zrezygnować.
OK. Ograniczymy do 3. Mi się to podoba bo wprowadza dodatkowe utrudnienia (no i korzystamy, że to tor cyfrowy :) ). Przy wyścigach z "ciśnieniem" :D można będzie z tego zrezygnować.
p_bladek pisze:Przy kwalifikacjach zmienił bym:
-Każdy jedzie dwie rundy, liczy się najlepszy czas do kwalifikacji a nie ostatni.
Tak zrobimy. 3 rundy.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
TomeG
Ścigant
Ścigant
Posty: 157
Rejestracja: 13 gru 2015, 11:10

Re: Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Post autor: TomeG »

Heja,
z mercedesa sls i porsche 918 wyjąłem tylne magnesy, przygotowując się do sobotnich jazd. Pierwsze wrażenia są takie, że się nie daje jeździć :shock: Już nie chodzi o to że auto bardzo łatwo wypada i zakręty K1 to musze przejeżdżać praktycznie najwolniej jak się da... Gorzej, że tylna oś nie ma przyczepności na prostych i auto bardzo słabo przyspiesza bo koła kręcą się w miejscu.
Zbudowałem krótki tor, głównie zakręty, który normalnie robiłem w 4,5 sek, a bez magnesów ponad 9 sek. Taka różnica jest normalna?
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Post autor: Petrus »

TomeG pisze:Heja,
z mercedesa sls i porsche 918 wyjąłem tylne magnesy, przygotowując się do sobotnich jazd. Pierwsze wrażenia są takie, że się nie daje jeździć :shock: Już nie chodzi o to że auto bardzo łatwo wypada i zakręty K1 to musze przejeżdżać praktycznie najwolniej jak się da... Gorzej, że tylna oś nie ma przyczepności na prostych i auto bardzo słabo przyspiesza bo koła kręcą się w miejscu.
Zbudowałem krótki tor, głównie zakręty, który normalnie robiłem w 4,5 sek, a bez magnesów ponad 9 sek. Taka różnica jest normalna?
Cześć Tomek,

Może tak być. Magnesy przyciskają samochód do toru przez co ma lepszą przyczepność ale jest to bardzo nie rzeczywiste. Duze znaczenie mają opony w wyścigu. Zresztą tak jak jest w prawdziwych wyścigach. Popróbuj wyczyścić i trochę zeszlifować opony, zobacz jaka będzie zmiana. z tego też powodu tak dużo uwagi Poświęca się oponą w naszych samochodzik ach.
, Zresztą zmieni się bardzo styl jazdy na początku będziesz musiał się przyzwyczaić ale później na pewno ci się spodoba.
Daj znać jak Ci poszło.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Post autor: Petrus »

Zmienione zasady w PDF.
Załączniki
Zasady ligi torysamochodowe.pdf
(732.04 KiB) Pobrany 489 razy
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Tofi
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 62
Rejestracja: 08 gru 2017, 00:57
Lokalizacja: Northampton (UK)

Re: Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Post autor: Tofi »

Brakuje mi czegoś, co widziałem w regulaminie brytyjskiego stowarzyszenia samochodów torowych. Jest tam zapis, o dwóch rzeczach:
- przez kokpit samochodu nie może być widoczny żaden element podwozia lub napędu
- Musi być widoczny kierowca pojazdu, jeżeli nie jest to możliwe to przynajmniej jego górna część z rękoma na kierownicy i przynajmniej 1/3 górnej części kierownicy.
Ma to na celu zapobiegnięcie dopuszczenia do startu aut które są niedorobione, bo brak takiego zapisu dopuszcza możliwość startu czegoś co ma tylko silnik i dwie osie.
Dodał bym od siebie zapis wybiegający trochę w przyszłość techniki samochodowej uwzględniający pojazdy autonomiczne i nie tylko tj. "o ile klasa pojazdu pozwala na taką prezentację kierowcy w kokpicie" - to powinno pozwolić na start konwersji do pojazdu torowego tego co najpopularniejsze w skali 1:32 - czołgów, chociaż mnie po głowie chodzi digitalizacja Pontiaca Firebird Trans am z 1982r. w wersji Knight Industries Two Thousands (w skrócie K.I.T.T.).
Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 932
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Post autor: Petrus »

Tofi pisze:Brakuje mi czegoś, co widziałem w regulaminie brytyjskiego stowarzyszenia samochodów torowych. Jest tam zapis, o dwóch rzeczach:
- przez kokpit samochodu nie może być widoczny żaden element podwozia lub napędu
- Musi być widoczny kierowca pojazdu, jeżeli nie jest to możliwe to przynajmniej jego górna część z rękoma na kierownicy i przynajmniej 1/3 górnej części kierownicy.
Ma to na celu zapobiegnięcie dopuszczenia do startu aut które są niedorobione, bo brak takiego zapisu dopuszcza możliwość startu czegoś co ma tylko silnik i dwie osie.
Dodał bym od siebie zapis wybiegający trochę w przyszłość techniki samochodowej uwzględniający pojazdy autonomiczne i nie tylko tj. "o ile klasa pojazdu pozwala na taką prezentację kierowcy w kokpicie" - to powinno pozwolić na start konwersji do pojazdu torowego tego co najpopularniejsze w skali 1:32 - czołgów, chociaż mnie po głowie chodzi digitalizacja Pontiaca Firebird Trans am z 1982r. w wersji Knight Industries Two Thousands (w skrócie K.I.T.T.).
Regulacje te są jak nabardziej słuszne.

Póki co nie doszliśmy jeszcze do takich przypadków modyfikacji samochodów i nie było konieczności takich zapisów. Celem jest też zachowanie prostoty.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
latinol
Starter
Starter
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2017, 14:35

Re: Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Post autor: latinol »

KLASA 1:24 DTM GT
Dopuszczone samochody. Wszystkie samochódy Carrera w skali 1:32 typu DTM i GT takie jak np.:
w skali 1:24 chyba winno być ;)
Awatar użytkownika
winogrona3
Starter
Starter
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2018, 14:59

Re: Zasady wyścigu WAWARACE Digital - do opracowania

Post autor: winogrona3 »

Właśnie, 1:24 wydaje się najbardziej okej. No ale zdania mogą być różne na ten temat.
Ludzie znają dziś cenę wszystkiego, ale wartości - niczego.
ODPOWIEDZ