Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Dzięki temu będziesz informowany na bieżąco o nowych filmach. Znajdziesz tam informację dotyczącą torów wyścigowych, instrukcji, prezentacji i ciekawostek.
Oczywiście im więcej subskrypcji to więcej motywacji do tworzenia nowych filmów :-).
Dziękuję!

Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Pokaż jak budujesz swój tor, jak tworzysz makietę oraz jakie masz ciekawe pomysły. Podziel się swoim doświadczeniem. Zapytaj jak potrzebujesz porady na przykład w ułożeniu ciekawej trasy toru. Skala 1:32 i 1:24.
Barto197

Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #1 autor: Barto197 » 25 gru 2017, 02:28

Witam Serdecznie!

Na początku kwestie które będą aktualizowane czyli rozrastający się garaż, kolejne elementy toru jak i różne akcesoria:
Garaż:
DTM
Audi RS 5 DTM T.Scheider, No.10 30779
BMW M4 DTM M.Wittmann No.11 30778
AMG Mercedes C-Coupe DTM "D. Juncadella, No.12" 30742
AMG Mercedes C-Coupe DTM W.Wickens No.10 30710
Civil Car/Safety Car/Police Car
Lamborghini Huracan LP610-4 30747

Trasa:
DTM CHAMPIONSHIP 20030196 - lekko zmodyfikowana
Pit lane - Pit stop 30356

Akcesoria


Prezent rozpakowany, nie ukrywam że od 6 grudnia przeszło wiele myśli, chwil zawahań, zwątpień (czy aby na pewno mi to potrzebne, czy zabawa z tego może zająć wiele godzin - w końcu to model jeżdżący w kółko). Jednak pierwsze uruchomienie rozwiało wszelkie wątpliwości - mnogość funkcji, odzwierciedlenie modeli, wykonanie - decyzja słuszna z zakupem :D

Set startowy: Carrera Digital DTM CHAMPIONSHIP 20030196, początek przygody z Carrera. Aktualnie brak stałego miejsca na tor jednak myślę że coś się zorganizuje, jednak składanie tego i rozkładanie trochę męczy :D Na dzień dobry zabawa w projektanta - zmieniamy układ trasy (jakoś mi nie podchodzi wiadukt):

Obrazek
Obrazek

Niestety 1 prosta niewykorzystana, no cóż, z tego co mam Monzy nie odtworzę :lol:

Jednak w głowie narodziły się plany na coś większego, mogącego wprowadzić większą nutkę rywalizacji, projekt Silesia CirCuit:
Obrazek
O dziwo tutaj miejsce na wiadukt się znalazło.
Zasada bardzo prosta: wykorzystać maksymalnie ilość torów które się zakupuje, w tym przypadku na straty idzie 6 sztuk K4/15 oraz parę prostych. Pozostałe łuki po całe opakowania żeby utrzymać wysoki wskaźnik ekonomicznej efektywności inwestycji :D

W między czasie w głowie wpadły dodatkowe przeróbki trasy - zaopatrzenie się w pobocza łuków tylko i wyłącznie, oraz w innych miejscach zostaną ułożone zwrotnica lewa i krzyżówka z racji że przed samymi pit stopami nie ma możliwości zmiany pasa.

Tak wykonany pit stop był dla mnie bardzo ważny jak i wykonanie szykan na 4 pasy jednocześnie.

Trasa będzie budowana stopniowa, począwszy od pit stopów które mogę oddzielnie wkomponować w to co posiadam aktualnie ja i dedykowany Extension Set który bardzo urozmaici zabawę. Z racji też wykonywanego zawodu a raczej jego braku (student) kolejne elementy będą kupowane co miesiąc (praca dorywcza tu i tam także zawsze się coś na tor odłoży ;)), trzeba też pamiętać o kolejnych modelach jak się trafi coś ładnego, światłach startowych, wieży pozycji czy modułu bluetooth.

Z racji zerowej wiedzy na temat projektowania trasy przypuszczam że jest w niej parę błędów dlatego jestem szeroko otwarty na propozycje co zmienić, jednak chciałbym uniknąć sytuacji że muszę zakupić dodatkowe pudełku łuków dla 1 elementu.

W zakresie majsterkowania i modelowania też niestety jestem zielony więc szczytem marzeń będzie usadowienie toru na stole pokrytym zieloną wykładziną :D O żadnej makiecie nie myślę, może jakieś skromne budynki Carrera czy bandy z PVC.

Jestem również szeroko otwarty na propozycję toru bez wiaduktu w wymiarach ok. 2,5x5m - nie wiem dlaczego tak mi przeszkadza ale jakoś przeszkadza :D

Pozdrawiam Wszystkich Serdecznie i Życzę Zdrowych, Wesołych Świąt! Szerokości!

Tofi
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 62
Rejestracja: 08 gru 2017, 00:57
Lokalizacja: Northampton (UK)

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #2 autor: Tofi » 25 gru 2017, 06:25

Dla początkujących najważniejsze są długie proste. Twój plan toru składa się głównie z zakrętów. Na forum widziałem już kilkukrotnie stwierdzenie "wykorzystanie maksymalne wszystkich elementów trasy". Oczywiście ekonomicznie może to i dobrze, ale nie zawsze jest to droga do budowy toru, więc może zamiast zygzaków warto jest pomyśleć nad ślimakiem i dokupić prostych. Podporami mogą być kawałki styroduru lub pudełka kartonowe. Jeżeli spojrzysz na domowe tory wyścigowe to trasy często są wielopoziomowe, właśnie po to by można było zbudować jak najwięcej prostych, a zakręty są powodem do tworzenia strategii a nie rezultatem wykorzystania wszystkich elementów. Dobrze przemyślany tor daje w kluczowych miejscach kilka rozwiązań zmiany trasy bądź też szanse na zmianę toru bez której pojazd albo się wykolei albo będzie miał trudniejszą technicznie trasę.

Awatar użytkownika
GOPiotrGO
Ścigant
Ścigant
Posty: 139
Rejestracja: 05 sty 2014, 23:09

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #3 autor: GOPiotrGO » 25 gru 2017, 09:05

Czołem Barto!

Najważniejszy jest zapał i chęci. Super!

Na forum gdzieś czytałem jak kształtować trasę. Najważniejsza jest płynność przejazdu. NIestety w moim Carrera Go nie miałem tyle możliwości co w Twojej Digital.

Gratuluję zakupu! I miłej zabawy!

Barto197

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #4 autor: Barto197 » 25 gru 2017, 09:36

GOPiotrGO pisze:Czołem Barto!

Najważniejszy jest zapał i chęci. Super!

Na forum gdzieś czytałem jak kształtować trasę. Najważniejsza jest płynność przejazdu. NIestety w moim Carrera Go nie miałem tyle możliwości co w Twojej Digital.

Gratuluję zakupu! I miłej zabawy!


Dziękuję Serdecznie! Mimo kilku prostych i zakrętów zabawa jest przednia :D

Tofi pisze:Dla początkujących najważniejsze są długie proste. Twój plan toru składa się głównie z zakrętów. Na forum widziałem już kilkukrotnie stwierdzenie "wykorzystanie maksymalne wszystkich elementów trasy". Oczywiście ekonomicznie może to i dobrze, ale nie zawsze jest to droga do budowy toru, więc może zamiast zygzaków warto jest pomyśleć nad ślimakiem i dokupić prostych. Podporami mogą być kawałki styroduru lub pudełka kartonowe. Jeżeli spojrzysz na domowe tory wyścigowe to trasy często są wielopoziomowe, właśnie po to by można było zbudować jak najwięcej prostych, a zakręty są powodem do tworzenia strategii a nie rezultatem wykorzystania wszystkich elementów. Dobrze przemyślany tor daje w kluczowych miejscach kilka rozwiązań zmiany trasy bądź też szanse na zmianę toru bez której pojazd albo się wykolei albo będzie miał trudniejszą technicznie trasę.


Plan zakończenia budowy, jeśli dobrze pójdzie planuję gdzieś na styczeń 2019, więc myślę że wtedy nie potrzebny będzie mi tor dla początkujących ;) Do tego czasu tor będzie przybierał prostsze formy z z długimi prostymi i nieskomplikowanymi łukami. Długie, równoległe proste wprowadzają monotonię więc ich też jednak warto raczej unikać. Wielopoziomowość odpada, chcę by tor był maksymalnie płaski. Owszem, jest to ograniczenie aby maksymalnie wykorzystać wszystkie elementy trasy ale trochę to jednak wyrzucanie pieniędzy w błoto aby zakupić całe opakowanie dla 1 sekcji, gdyż trasę można zaplanować inaczej - no chyba że ktoś śpi na pieniądzach, ja niestety nie. Ponadto, skoro chciałbym zaopatrzyć się w pobocza pociąga to za mną kolejne koszta które później zostaną nie wykorzystane.

Nie twierdzę że trasa jest wspaniała, ba - napisałem że jest w niej zapewne bardzo dużo błędów jednak za błąd nie uznaję braku długich prostych czy brak wielu poziomów przejazdu - każdy ma swoje ograniczenia, obostrzenia, wizje. Z moich obliczeń wynika że na niewykorzystane sekcje toru składają się:
- 6 sztuk K4/15,
- 3 sztuki prostych.
Jest nad czym pracować, być może ktoś ma dużo lepszą wizję i doświadczenie w planowaniu trasy i byłby w stanie coś zaproponować w oparciu o elementy planowane do budowy.

Tofi
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 62
Rejestracja: 08 gru 2017, 00:57
Lokalizacja: Northampton (UK)

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #5 autor: Tofi » 25 gru 2017, 17:42

Barto197 pisze:trochę to jednak wyrzucanie pieniędzy w błoto aby zakupić całe opakowanie dla 1 sekcji, gdyż trasę można zaplanować inaczej - no chyba że ktoś śpi na pieniądzach, ja niestety nie. Ponadto, skoro chciałbym zaopatrzyć się w pobocza pociąga to za mną kolejne koszta które później zostaną nie wykorzystane.

Istotnie kupno pojedynczych elementów w Polsce jest nieopłacalne. Mam podobny problem w Wielkiej Brytanii gdzie króluje niepodzielnie Scalextrix. Najbardziej opłacalne jest jednak kupno całej trasy. Mnie się udało dostać stary zestaw evolution który kosztował w sumie mniej niż zestaw 4 prostych. Co prawda nie dotarł w idelanym stanie ale jest jakaś podstawa do rozbudowy. To co na pewno warto na początku dokupić z planowaniem że się nie użyje to jeden zestaw ćwiartek i jeden zestaw tercji, gdyż są to elementy którymi można wyrównać tor by się zamknął w pętlę. Aukcje na ebay które obserwuję, są to głównie sklepy z raichu i Austrii. Nie wiem jak to możliwe, ale w cenie paczki 4 prostych można u nich kupić 10 sztuk. W autorehnnbanplaner jest opcja inwentarza i tam są wyszczególnione sekcje których brakuje i należy dokupić. Co mnie zdziwiło to przeglądając trasy ze strony Carrery jest tam podana liczba sekcji oraz liczba paczek do kupienia, a w tym niemieckim programie jest możliwość przejścia do sklepów które sprzedają tory na sztuki. Jak nie trudno się domyślić ekonomicznie, jeżeli nie mieszka się w niemieckojęzycznej części europy, kupno jedej sekcji jest nieopłacalne. Ale przejdźmy do meritum. Może i całe opakowanie dla jednej sekcji to przesada, ale wciąż jest to najtańsza opcja. Pamiętaj, że możesz niepotrzebne sekcje odsprzedać, wymienić, lub też planując zakup zorganizować grupę, tak aby złożyć większe zamówienie.

dezerter27
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 35
Rejestracja: 08 gru 2017, 19:07
Lokalizacja: połaniec

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #6 autor: dezerter27 » 26 gru 2017, 14:04

gratulacje
co to za samochodzik na torze?

Barto197

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #7 autor: Barto197 » 26 gru 2017, 14:20

dezerter27 pisze:gratulacje
co to za samochodzik na torze?


Dziękuję :)

Samochodzik to AMG Mercedes C-Coupe DTM W.Wickens No.10 30710, chyba już niedostępny w rynku w Polce.

Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 873
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #8 autor: Petrus » 26 gru 2017, 14:21

Gratuluję udanego zakupu!!

Cieszy mnie, że masz tyle pomysłów! Z chęcią będziemy w nich uczestniczych i pomagać na ile nam wiedzy starczy.

Myślę że Pit Lane i jakieś rozwiązanie co do pomiaru czasu (pewnie komputerowe lub tabletowe) pójdzie na pierwszy ogień.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"

Barto197

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #9 autor: Barto197 » 26 gru 2017, 15:07

Petrus pisze:Gratuluję udanego zakupu!!

Cieszy mnie, że masz tyle pomysłów! Z chęcią będziemy w nich uczestniczych i pomagać na ile nam wiedzy starczy.

Myślę że Pit Lane i jakieś rozwiązanie co do pomiaru czasu (pewnie komputerowe lub tabletowe) pójdzie na pierwszy ogień.


Dziękuję serdecznie :D

Pomysły są zawsze, tylko znaleźć miejsce, pieniądze i czas aby je zrealizować :D

Barto197

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #10 autor: Barto197 » 05 sty 2018, 18:43

Witam serdecznie.

Po prawie 2 tygodniach od momentu rozpakowania prezentu wypadałoby napisać jakąś krótką recenzję, odczucia itp ;) Bo ta pierwsza pod wpływem emocji nie zawsze jest rzetelna.

Moim jedynym doświadczeniem z slot car były tory "odpustowe" kupione gdzieś na odpuście czy w innym hipermarkecie z czasów wczesnej młodości przez rodziców. Wiadomo, jak to mały bajtel (na polski "dzieciak" :D) wraz z młodszym bratem spędzaliśmy przy torze jakiś czas ale nie dłużej niż do 2 tyg. bo po prostu sprzęt nie był odpowiedniej jakości począwszy od torów poprzez kontrolery na modelach (najczęściej F1) kończąc - nie działał najczęściej jak powinien. Później próbowałem swoich sił w modelach RC w skali 1:18 elektrycznych (przeznaczonych do driftu) jednak tutaj mimo 2 podejść również stwierdziłem że to nie bardzo jest "to", inwestycje w model, części itp.

Styczność z Carrerą mam po raz pierwszy, jednak o ile sobie dobrze przypominam o marce wiedziałem już wcześniej kiedy jeszcze nie dysponując swoimi finansami przypadkowo trafiłem gdzieś w internecie na zestawy Carrera chyba GO gdzie bardzo spodobał mi się zielony Opel Manta :D Wtedy niestety mogłem sobie tylko pomarzyć.

Aż do 24 grudnia (miała być recenzja, wyszedł kawałek historii - przepraszam :oops: ).

Po pierwsze wykonanie: tory, elementy, modele - najwyższa jakość, wiernie odwzorowanie, dbałość o szczegóły, brak "bylejakości", modele bardzo wytrzymałe, daje się wyczuć że jest to produkt z wyższej półki który (co najważniejsze) nie musi służyć wyłącznie zabawie ale na podstawie którego można organizować pełnoprawne zawody.

Po drugie: mnogość funkcji - sterowane zwrotnice, światła startu wraz z czytnikiem falstartu, korekcja prędkości i siły hamowania, światła w samochodach, samochody "duchy" - już się tego sporo nazbierało a dodajmy pomiary czasu, ubywanie paliwa, itp., tyle funkcji nie ma w byle jakim produkcie.

Po trzecie: sama zabawa - w torach odpustowych człowiek wciskał przycisk do oporu i model jechał, tutaj sam potrafię spędzić przy torze szmat czasu i się zapomnieć tylko po to by starać się szlifować jak najlepsze okrążenia bez wypadnięcia z toru - mimo braku pomiaru czasu, bez konkurencji, mimo bardzo prostego toru człowiek bardzo dobrze się bawi by opanować przejazd do perfekcji.

Reasumując - nie żałuję, mam ogromną nadzieję że jest to początek moje przygody z slot car. Miejsce jakoś się zorganizuję by powoli rozbudować tor. Póki co w przyszłym tygodniu zostanie przeniesiony do innego pomieszczenia gdzie będzie mógł być póki co na stałe i nie będzie nikomu przeszkadzał :)

Z spraw bieżących:
Mecenas przeszedł zabiegł usunięcia dużego magnesu oraz przełożenia mniejszego w miejsce dużego, operację (którą przeprowadziłem na podstawie instruktażu Petrusa) uznaję za zakończoną sukcesem.
W przyszłym tygodniu stajnia powiększy się o kolejny okaz oraz nastąpi rozbudowanie toru o element który wywinduje zabawę o 2 poziomy wyżej. Niestety z racji inwentaryzacji w sklepie jestem zmuszony czekać właśnie do przyszłego tygodniu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 873
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #11 autor: Petrus » 06 sty 2018, 11:06

Barto,

super recenzja! :D . Aż miło się czyta, prawie jak powieść.

Jestem ciekaw co tam dojdzie i jak będzie wyglądał twój tor. Wstaw zdjęcia!

Super, super!
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"

Barto197

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #12 autor: Barto197 » 10 sty 2018, 22:45

Witam :)

Paczka którą oczekiwałem została wczoraj odebrana, dzisiaj znalazłem chwilkę by skrobnąć co nie co :).

Aktualnie tor został schowany do oryginalnego opakowania, zostanie w przyszłym tygodniu przeniesiony do innego pomieszczenia gdzie będzie mógł być na stałe rozłożony, niestety też z racji kończenia studiów i pisania projektu inżynierskiego nie zawsze jest czas aby móc siąść na chwilę i po nim pośmigać.

Tak jak pisałem, powiększył się garaż i do aktualnej floty dołączyły dwa piękne AMG Mercedesy C-Coupe DTM "D. Juncadella, No.12" 30742, jeden dla mnie aby cieszył oko i świetnie komponował się z AUDI RS 5 oraz BMW M4 (nie ukrywam że czynnikiem który zdecydował na zakup był fakt że malowanie jest z tego samego sezonu co posiadane Audi oraz BMW a także ładnie wygląda kolejność numeracji od 10 do 12, jestem z natury perfekcjonistą i zwracam uwagę na takie szczególiki :D Stąd decyzja o zakupie tegoż modelu aby w pełny sposób uzupełnić wielką trójcę DTM), drugi zakupiony przez kolegę do celów ścigania się na poważnie, ja w zawodach będę wystawiał zaprawionego w bojach AMG Mercedes C-Coupe DTM W.Wickens No.10 30710.

Jednak chyba istotniejsza była druga zakupiona rzecz, mianowicie Pit lane - Pit stop 30356. Nie da się ukryć że ta rozbudowa wniesie rywalizację na wyższy poziom oraz doda kolejną szczyptę realizmu. Nie mogę się doczekać kiedy uda się ponownie rozłożyć tor i wkroczyć do rywalizacji na poważnie wraz z kolegą :D

Skromne fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam

dezerter27
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 35
Rejestracja: 08 gru 2017, 19:07
Lokalizacja: połaniec

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #13 autor: dezerter27 » 10 sty 2018, 23:25

fajnie fajnie
ciekaw jestem jak jeździe ten AMG Mercedes?

Barto197

Re: Silesia CirCuit - powoli zaczynamy długą drogę do celu!

Post #14 autor: Barto197 » 10 sty 2018, 23:32

dezerter27 pisze:fajnie fajnie
ciekaw jestem jak jeździe ten AMG Mercedes?


Powiem że trzyma się bardzo mocno torów, nie wynosi zbyt mocno chyba że opony i tor są brudne. Aktualnie mam wyciągnięty magnes większy a mniejszy przełożony w miejsce większego i muszę na nowo się uczyć bo tu już częściej wpada w poślizg i wypada z trasy. Opinia na podstawie jazdy AMG Mercedes C-Coupe DTM W.Wickens No.10 30710 ale zapewne nowy nabytek będzie jeździł podobnie bo technicznie to te same modele :)


Wróć do „Przedstaw swój tor skala 1:32 i 1:24 - pokaż historię jego tworzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości