Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Dzięki temu będziesz informowany na bieżąco o nowych filmach. Znajdziesz tam informację dotyczącą torów wyścigowych, instrukcji, prezentacji i ciekawostek.
Oczywiście im więcej subskrypcji to więcej motywacji do tworzenia nowych filmów :-).
Dziękuję!

Zaczynam budowę World Final 2015

Pokaż jak budujesz swój tor, jak tworzysz makietę oraz jakie masz ciekawe pomysły. Podziel się swoim doświadczeniem. Zapytaj jak potrzebujesz porady na przykład w ułożeniu ciekawej trasy toru. Skala 1:32 i 1:24.
2byszek
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 38
Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #46 autor: 2byszek » 02 lut 2017, 08:53

Trasa średnia półka (jak na zdjęciu jest trochę zakrętów i trochę prostych) jest wiadukt, tylko 1:32 z barierkami bez poboczy.
Trasa najlepiej żeby miała 19-25 m. Pitstop, bardzo podoba mi się ten pitstop z rozjazdem.
Robię coś w tym programie ale nie mam wiedzy na temat trudności zakrętów, domyślam się że im większy kąt tym trudniejszy :-) :-) :-)

2byszek
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 38
Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #47 autor: 2byszek » 03 lut 2017, 17:04

Prośba o opinie i sugestie.
Trzeba kończyć projekt i brać się za wykonanie :-)
Załączniki
mytrack.jpg

mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 379
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #48 autor: mrobaszki » 03 lut 2017, 19:32

2byszek pisze:Prośba o opinie i sugestie.
Trzeba kończyć projekt i brać się za wykonanie :-)

Wg mnie:
dużo łuków 1/30 - kosztowne
4 szt łuku 2/30 - dwa zostają niewykorzystane z kpl. (w kpl przy zakupie jest 6 sztuk)
1 szt łuku 3/30 - pięć zostaje niewykorzystanych z kpl.(w kpl przy zakupie jest 6 sztuk)
Pojedyncze sztuki raczej się nie pojawiają u nas na allegro (przez dwa lata kupiłem jedyne 5 sztuk 2/30 które się ukazały)
Moim zdaniem, zaznaczam moim, nie będzie płynności przejazdu, auta będą często wypadać, osoby korzystające z toru sporadycznie, czyli goście
nie pośmigają. Pewnie trzeba będzie ograniczyć gaz na CU żeby mało wprawieni gracze mogli się pobawić. A częste wkładanie aut
po jakimś czasie nudzi. To moja, może nieobiektywna opinia o którą prosiłeś.
Pozdr.
MRO

2byszek
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 38
Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #49 autor: 2byszek » 03 lut 2017, 20:33

Czy w tym przypadku tor zrobił się łatwiejszy - dla gości również ? :-)
Załączniki
mytrack2.jpg

Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 873
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #50 autor: Petrus » 03 lut 2017, 22:14

Zbyszek,

widzę, że "gorączka" torów powoli ciebie ogarnia :lol: . Bardzo dobrze!
Zaplanowałeś fajny Pit Stop, długa prostą startową i fajny przejazd.

Najlepiej jak trochę popróbujesz i pobudujesz (nie zawsze wszystko można przeliczyć na opłacalność części 8-) ). Tylko jeszcze nie buduj finalnej makiety! Na razie poeksperymentuj w trasach (bo na pewno się ona zmieni ;) )

W miarę doświadczenia wprowadzaj udoskonalenia. Na pewno będą ci potrzebne wszystkie zakręty oprócz K1 bo są w zestawie.

Ważne aby przemyśleć rady kolegów z forum i jeszcze popróbować.
Myślę, że dobrze jakbyś przemyślał poniższe zasady:

1. Wszelkiego zwrotnice, zjazdy (pitstop) NIGDY nie mogą być zaraz za zakrętem. Powinny być poprzedzone co najmniej jedną prostą.
2. Stosuj zakręty otwierające się i zamykające. Co to oznacza?
Zakręt otwierający to taki który składa się z np. K1,K2,K2,K3,K3
Zakręt zamykający to taki który składa się np. z K3, K3, K2,K1
Generalnie cały zakręt jest wtedy płynny gdy składa się z krzywych o różnym promieniu, zacieśniających lub rozwierających. Zobacz sobie na moim planie toru. Tam każdy zakręt tak jest zaplanowany.
3. Proste. Staraj się unikać równoległych prostych. To wprowadza monotonię.
4. Jak chcesz zrobić fajną makietę, zawsze planuj z poboczami. Dzisiaj się wydaje że nie są potrzebne i wszystko w razie czego się zmieści, ale... nie zmieści się :D .
5. K1 nie są takie straszne tylko powinny być dobrze zaplanowane. Np. na szczycie zakrętu. Zakręt zamykający do szczytu zakrętu z 2x K1 i później otwierający do kolejnej prostej.
6. Fajnie jest zaplanować na K3 szykanę, czyli takie wydłużone leżące S (jest też na moim torze). Jest to dość trudny element jazdy.
7. Planuj, buduj, jeździj, zmieniaj i baw się! :D

Popatrz sobie na inne tory. Jakbyś był w Wawie to zapraszam do siebie.

W załączeniu zamieszczam plan toru, który mi się podoba. Szczególnie cześć lewa gdzie mamy długi zakręt zamykający do szczytu zakrętu i później zakręt otwierający do bardzo wydłużonego S, później otwierający lekko i część trudna technicznie mocnych zakrętów ale płynnych do długiej prostej.

Co ty na to?
Załączniki
151201_7.12.2015_21-32-31.jpg
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"

Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 873
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #51 autor: Petrus » 03 lut 2017, 23:06

Jeszcze jeden plan też z trochę luźniejszym "ślimakiem" po lewej stronie.

Trasa 2.jpg



I trasa nr.3 trochę bardziej pokręcona.

Trasa 3.jpg
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"

mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 379
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #52 autor: mrobaszki » 03 lut 2017, 23:25

Ta trasa z luźniejszym ślimakiem mi się podoba :)

2byszek
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 38
Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #53 autor: 2byszek » 04 lut 2017, 07:55

Trasa z luźniejszym ślimakiem jest super.
Trzeba chyba pomału iść w stronę gotowego planu z netu i ewentualnie trochę jego przerobić pod siebie.
W ramach nauki programu do planowania tras przerysuje tego luźnego ślimaka :)
Uff ale wiedzy idzie zanim kupi się pierwszy element :)

2byszek
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 38
Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #54 autor: 2byszek » 04 lut 2017, 09:03

Ok, decyzja zapadła pracujmy już na moim rysunku (kopi, dzisiaj to się mówi replice :-) ).

Czy moja replika jest ok, czy muszę coś zmienić, głównie chodzi mi o to czy dobrze odczytałem zakręty i czy jazda będzie płynna.
Załączniki
Screen Shot 2017-02-04 at 09.01.07.png

mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 379
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #55 autor: mrobaszki » 04 lut 2017, 09:12

2byszek pisze:Ok, decyzja zapadła pracujmy już na moim rysunku (kopi, dzisiaj to się mówi replice :-) ).

Czy moja replika jest ok, czy muszę coś zmienić, głównie chodzi mi o to czy dobrze odczytałem zakręty i czy jazda będzie płynna.

Tak na szybko, to chyba jest błąd w odcinkach prostych 1/3, 1/4. Twój tor ma tylko jeden rodzaj i pewnie dlatego się nie spina.
MRO

2byszek
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 38
Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #56 autor: 2byszek » 04 lut 2017, 11:51

Muszę Was jeszcze poprosić o wyjaśnienie Waszego słownictwa :-)

1/3 1/4 K1 K2 itp. itd.

Ponieważ jestem naprawdę laikiem w tym temacie.

mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 379
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #57 autor: mrobaszki » 04 lut 2017, 12:07

2byszek pisze:Muszę Was jeszcze poprosić o wyjaśnienie Waszego słownictwa :-)

1/3 1/4 K1 K2 itp. itd.

Ponieważ jestem naprawdę laikiem w tym temacie.


1/3 prostej to odcinek 11,5 cm prostej standard
1/4 prostej to odcinek 8,6 cm prostej standard
K1 30st. to 1/30 łuk
K1 60st. to 1/60 łuk
K2 to 2/30 łuk
K3 to 3/30 łuk
K4 to 4/15 łuk

Popatrz na stronę :http://www.carrera-toys.com/pl/asortyment/digital-132/akcesoria/geraden-779/
Tu pokazane są i opisane wszystkie elementy toru.
lub darmowy prgram do planowania http://www.softyroyal.de/
MRO

mrobaszki
Mistrz kierownicy
Mistrz kierownicy
Posty: 379
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #58 autor: mrobaszki » 04 lut 2017, 12:09

Tor który pokazał Petrus jest zaprojektowany w programie http://www.softyroyal.de/
Kolorystyka zakrętów jest różna, to powinno Ci pomóc.

Awatar użytkownika
Petrus
Administrator
Administrator
Posty: 873
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #59 autor: Petrus » 04 lut 2017, 12:13

2byszek pisze:Ok, decyzja zapadła pracujmy już na moim rysunku (kopi, dzisiaj to się mówi replice :-) ).

Czy moja replika jest ok, czy muszę coś zmienić, głównie chodzi mi o to czy dobrze odczytałem zakręty i czy jazda będzie płynna.



No pięknie, pięknie :D !


MRO w szczególe przeanalizował plan.
Drobny rozjazd zawsze da się trochę "dogiąć". Oczywiście najlepiej jak się już wszystko "spina" na planie.
Pozdaaaaaawiam :-)
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"

2byszek
Użytkownik szos
Użytkownik szos
Posty: 38
Rejestracja: 29 sty 2017, 12:30

Re: Zaczynam budowę World Final 2015

Post #60 autor: 2byszek » 04 lut 2017, 19:42

Ok, dopracowałem tego ślimaka :) decyzja już zapadła jak tor będzie wyglądał. Ewentualne małe korekty.
Na początek bo już trzeba jeździć kupię zestaw CARRERA Digital 132 30181 DTM Countdown. Jest tam trochę elemntów mi potrzebnych a najważniejsze jest tam auto marki i model do której mam sentyment z reala tylko literki M brakuje :) :) :)
Wydaje mi się że jak przyjdzie zestaw to otworzę nowy wątek już z budowy, ten niech będzie dla potomnych jak się projektuje tor :)


Wróć do „Przedstaw swój tor skala 1:32 i 1:24 - pokaż historię jego tworzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości