Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
PIT STOP - modyfikacje i zmiana w Warsaw Raceway, podwójna zwrotnica
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
PIT STOP - modyfikacje i zmiana w Warsaw Raceway, podwójna zwrotnica
Po pewnym czasie zacząłem się zastanawiać nad upgradem mojego Pit Stopu.
Chodziło o stworzenie Boxu z miejscem na murek oddzielający od właściwego pasa toru, boxu składającego się z co najmniej dwóch miejsc do tankowania i zbudowanego z dwóch pasów.
Pomysłów było wiele.
1. W tym rozwiązaniu są dwa pasy i jest dużo miejsca oddzielającego od właściwego toru. Niestety wydawał mi się za krótki.
2.
Tutaj już długi pit stop, ale kończący się zjazdem prosto w zakręt. Wypadanie samochodów gwarantowane.
Chodziło o stworzenie Boxu z miejscem na murek oddzielający od właściwego pasa toru, boxu składającego się z co najmniej dwóch miejsc do tankowania i zbudowanego z dwóch pasów.
Pomysłów było wiele.
1. W tym rozwiązaniu są dwa pasy i jest dużo miejsca oddzielającego od właściwego toru. Niestety wydawał mi się za krótki.
2.
Tutaj już długi pit stop, ale kończący się zjazdem prosto w zakręt. Wypadanie samochodów gwarantowane.
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: PIT STOP - modyfikacje i zmiana w Warsaw Raceway, podwójna zwrotnica
W końcu, po wielu próbach i rozważaniach, stanęło na takim rozwiązaniu:
Rozwiązanie to wykorzystywało krzyżówkę na zmianę pasa po tankowaniu na pierwszym stanowisku i było również wjazdem na drugie stanowisko. Jest to dobre rozwiązanie. Należy jednak pamiętać przy samym wjeździe, którą zwrotnice należy uruchomić aby znaleźć się na właściwym stanowisku.
Jeszcze kilka zdjęć z krzyżówką.
CDN......
Rozwiązanie to wykorzystywało krzyżówkę na zmianę pasa po tankowaniu na pierwszym stanowisku i było również wjazdem na drugie stanowisko. Jest to dobre rozwiązanie. Należy jednak pamiętać przy samym wjeździe, którą zwrotnice należy uruchomić aby znaleźć się na właściwym stanowisku.
Jeszcze kilka zdjęć z krzyżówką.
CDN......
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: PIT STOP - modyfikacje i zmiana w Warsaw Raceway, podwójna zwrotnica
W ostatecznej wersji, zamiast krzyżówki, wstawiłem przerobioną zwrotnicę. Dało to możliwość swobodnego przejazdu przez box jak i wyboru miejsca tankowania.
Zwrotnica została przerobiona tak aby z pierwszego stanowiska można było zjechać tylko na lewą stronę. Wymontowałem diodę sterującą zwrotnicą po prawej stronie, unieruchomiłem zwrotnicę w pozycji "zmiana pasa".
W zwrotnicę wmontowałem również ACS (Anti Colision System), czyli System Antykolizyjny . Jest to niewielki układ elektroniczny, który wykrywa czy w danym momencie samochód stoi w boxie i tankuje i wtedy blokuje możliwość wjazdu do boxu. Eliminuje to możliwość zderzenia się dwóch samochodów w boxie. Wymaga również dostosowania strategii w trakcie wyścigu, szczególnie z wieloma graczami. Trzeba uważnie analizować, które miejsce do tankowania jest wolne, bo w przypadku zajętości trzeba będzie czekać lub jechać dalej bez tankowania.
Teraz jeszcze muszę zastosować ten system w zwrotnicy wjazdu do Pit Stopu.
Kolejnym etapem będzie wbudowanie diod komunikujących się z moim programem Cockpit-xp w celu pomiaru wjazdu do boxu i wyjazdu.
Zwrotnica została przerobiona tak aby z pierwszego stanowiska można było zjechać tylko na lewą stronę. Wymontowałem diodę sterującą zwrotnicą po prawej stronie, unieruchomiłem zwrotnicę w pozycji "zmiana pasa".
W zwrotnicę wmontowałem również ACS (Anti Colision System), czyli System Antykolizyjny . Jest to niewielki układ elektroniczny, który wykrywa czy w danym momencie samochód stoi w boxie i tankuje i wtedy blokuje możliwość wjazdu do boxu. Eliminuje to możliwość zderzenia się dwóch samochodów w boxie. Wymaga również dostosowania strategii w trakcie wyścigu, szczególnie z wieloma graczami. Trzeba uważnie analizować, które miejsce do tankowania jest wolne, bo w przypadku zajętości trzeba będzie czekać lub jechać dalej bez tankowania.
Teraz jeszcze muszę zastosować ten system w zwrotnicy wjazdu do Pit Stopu.
Kolejnym etapem będzie wbudowanie diod komunikujących się z moim programem Cockpit-xp w celu pomiaru wjazdu do boxu i wyjazdu.
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 395
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: PIT STOP - modyfikacje i zmiana w Warsaw Raceway, podwójna zwrotnica
Witam,
fajne rozwiązanie i dobre wskazówki do budowy PIT STOPU. Jak dojdę do tego etapu napewno poproszę o szczegóły.
Pozdr.
MRO
fajne rozwiązanie i dobre wskazówki do budowy PIT STOPU. Jak dojdę do tego etapu napewno poproszę o szczegóły.
Pozdr.
MRO
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: PIT STOP - modyfikacje i zmiana w Warsaw Raceway, podwójna zwrotnica
ACS (System antykolizyjny) z powodzeniem zamontowany w zwrotnicy PitStopu
Teraz trzeba uważać czy miejsce tankowania nie jest zajęte bo nie można będzie wjechać.
Wymyśliłem, że jeszcze zrobię wyłączniki tego systemu, jeśli jednak zdecydowałbym się robić wyścig z możliwością tankowania kilku samochodów na jednym polu pitstopu. To następny krok . Kurcze to się nigdy nie skończy .
Teraz trzeba uważać czy miejsce tankowania nie jest zajęte bo nie można będzie wjechać.
Wymyśliłem, że jeszcze zrobię wyłączniki tego systemu, jeśli jednak zdecydowałbym się robić wyścig z możliwością tankowania kilku samochodów na jednym polu pitstopu. To następny krok . Kurcze to się nigdy nie skończy .
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: PIT STOP - modyfikacje i zmiana w Warsaw Raceway, podwójna zwrotnica
No i również wyłączniki systemu ACS znalazły swoje miejsce i funkcjonują. Super sprawa. Jeździmy z profilami tankowania i symulacją deszczu oraz symulacji awarii, więc zjazdy do Pit Stopu są dosyć częste. ACS zabezpiecza przed tłokiem w pitstop. Ale jak jest więcej samochodów można je wyłączyć.
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
-
- Użytkownik szos
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 sty 2015, 13:50
Re: PIT STOP - modyfikacje i zmiana w Warsaw Raceway, podwójna zwrotnica
Cześć
Świetnie Ci to wyszło, gratuluje pomysłów i wykonania!! Ciekawa sprawa z tą symulacją deszczu i awarii. Rozumiem że są to jedne z funkcji programu cockpit-xp?
Możesz je trochę rozwinąć? jak np.wygląda jazda z
symulacją deszczu?
Pozdrawiam
Świetnie Ci to wyszło, gratuluje pomysłów i wykonania!! Ciekawa sprawa z tą symulacją deszczu i awarii. Rozumiem że są to jedne z funkcji programu cockpit-xp?
Możesz je trochę rozwinąć? jak np.wygląda jazda z
symulacją deszczu?
Pozdrawiam
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: PIT STOP - modyfikacje i zmiana w Warsaw Raceway, podwójna zwrotnica
Witaj,mac pisze:Cześć
Świetnie Ci to wyszło, gratuluje pomysłów i wykonania!! Ciekawa sprawa z tą symulacją deszczu i awarii. Rozumiem że są to jedne z funkcji programu cockpit-xp?
Możesz je trochę rozwinąć? jak np.wygląda jazda z
symulacją deszczu?
Pozdrawiam
Dzięki .
Symulacja deszczu i awarii jest funkcją programu Cockpit-xp. W skrócie polega to na tym, że losowo występuje deszcz lub awaria (wszystko do ustawienia w parametrach) co powoduje, że zwiększa się wówczas droga hamowania (poprzez przestawienie w samochodzikach siły hamowania) oraz zmniejsza prędkość maksymalna. Możemy wówczas jechać na oponach standardowych z tymi parametrami lub zjechać do boxu i wymienić opony na deszczówki. Powoduje to wówczas ustawienie parametrów hamowania i prędkości na wyższych wartościach.
Można również symulować w ten sposób zużywanie się opon lub zmianę ciężaru auta (parametrów szybkości) w związku z zmniejszaniem się ilości paliwa.
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
- Petrus
- Administrator
- Posty: 932
- Rejestracja: 18 gru 2013, 11:01
Re: PIT STOP - modyfikacje i zmiana w Warsaw Raceway, podwójna zwrotnica
No i elektronifikacja Pit Stopu zakończona.
Wbudowałem wszystkie czujniki wjazdu i wyjazdu z Boxu oraz podłączyłem do USB - BOX. Działa wyśmienicie !
Poniżej zdjęcie z umieszczonego czujnika. Jest zalany klejem na gorąco. Widać również jak się prezentuje z drugiej strony szyny. Widoczny jest jedynie 3mm otworek. Należy go wywiercić 11,5 mm od krawędzi slotu.
No i oczywiście Przewód ekranowany. Podstawa jeśli chcecie przesyłać taki wrażliwy sygnał.
Wbudowałem wszystkie czujniki wjazdu i wyjazdu z Boxu oraz podłączyłem do USB - BOX. Działa wyśmienicie !
Poniżej zdjęcie z umieszczonego czujnika. Jest zalany klejem na gorąco. Widać również jak się prezentuje z drugiej strony szyny. Widoczny jest jedynie 3mm otworek. Należy go wywiercić 11,5 mm od krawędzi slotu.
No i oczywiście Przewód ekranowany. Podstawa jeśli chcecie przesyłać taki wrażliwy sygnał.
Pozdaaaaaawiam
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"
Petrus
----------------------------------------
"Wcale nie trzeba być szybkim, aby być pierwszym"